Cherrybarbe yngel

Jeg har 3 stk Cherrybarbe sammen med noen tetra og Corydoras i ett 180l akvarie. Jeg hadde også noen Perleguramier, men disse har jeg solgt. Kun ett par dager etter salget oppdaget jeg 2 stk yngel. Måtte se litt godt etter men ser stipe og farge at dette er Cherrybarbe yngel. Spørsmålet er, får disse nok mat slik de går i hovedakvariet eller burde jeg fange å sette i yngelkar? Det er nok av hjemmesteder blandt masse javamose og bregne så tror nok de overlever. Men får de den maten de trenger? Jeg har gitt litt avskallet artemia som synker nedover i akvariet, men de andre stimfiskene blir helt gærne når jeg gir dette, så vet ikke hvor mye yngelen får i seg.

Litt morsomt med Cherrybarbe yngel. Det hjalp å kvitte seg med Perlegurami, selv om den er en fin fisk da.
Eg kan dessverre ingenting om cherrybarber, men det er alltid like morsomt å finna yngel i akvariet Lykke til!!
Hvis de er så store, så du kan se det er Sherry barber. Så har de allerede vokst mye. Så de skal nok klare seg, med for.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap