Farlige for ancistrus sp. babyer?

Hei, oppdaget til min at de to Ancistrus sp. mine var av ulike skjønn og de har nu bestemt seg for å bli foreldre. Det er jo bare kjekt, men så lurer eg på siden eg har to slørhaler, aka klassisk gullfisk, i karret hvor foreldrene bor som er middel store om disse da utgjør en trussel for de kommende babyene?
Hadde vært litt synd om de ble spist opp med en gang de kom ut av døren på hjemmet sitt.

Noen som har erfaringer med dette?
Takk for svar
Gullfisk er glupske skapninger som sluker det meste de kan gape over. Så de vil nok være en trussel, ja.

Er litt overrasket over at du holder disse to artene sammen...ancistrus liker som oftest relativt varmt vann, mens gullfisk er kaldtvannsfisk ?
Er klar over det, og planen var i grunn å bare ha gullfiskene.. men så kom det to Ancistrus sp. til i karret. De har levd sammen et halvt år nå og ingen av dem ser ut til klage på temperaturen. Ancistrus sp. ble nylig kjønnsmodne og alt lagt sine første egg og Gullfiskene vokser i vei... tar dette som tegn på trivsel. Men nå får vi se da om det ikke blir andre løsninger for babyenes skyld... hadde vært kjempe kjekt å få til at noen av dem vokser!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap