Ancistrus sp yngel - noen spørsmål

Ancistrusparet mitt har uten at jeg la merke til det hatt det svært så gøy med å lage småancistruser. Jeg oppdaga plutselig en liten sprett på akvarieglasset. Så en til. Og en til. Og ca 40 ganger til. De går i et selskapsakvarie på 125L sammen med kardinaltetra, ottoer og et par med regnbueciklider. Var litt skeptisk til ciklidene, men de har ikke rørt noen såvidt jeg kan se. Faktisk har alle greid seg såvidt jeg kan se, det er snart 3 uker siden de forlot hula De får squash/agurk og forskjellige tabletter, og det funker veldig bra.

Jeg spurte på en dyrebutikk om de ville ta dem inn, og det vil de når de er ca 2,5 cm lange. Ble litt i hui og hast at jeg spurte og fikk svar, så jeg lurer på hva som er vanlig at man får for sånne fisker? Regner med at jeg ikke blir rik, men hva er vanlig? Og ca hvor gamle er de når de er 2,5 cm lange?

Veldig gøy at det lykkes når jeg ikke har gjort noe slikt før forresten, et tegn på at jeg gjør ting rett!
Jeg fikk også en haug med ancistrus og fikk 15 kr/stk i min lokale dyrebutikk. Helt ok når jeg egentlig ville gi de bort.
Det var jo ikke ille. Jeg får ta en telefon når det nærmer seg og avtale. De har en halv cm til å vokse før de kan leveres
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap