Råd rundt l144 yngel.

Jeg har nå fått mitt andre kull med yngel på L144 paret mitt. Siden det første kullet forsvant før de kom ut av hulen har jeg nå kullet i en fødeboks med en skifer bit og en bit rot.
-Boksen har bra gjennom strømming da den står fremfor pumpa. Er det et problem at jeg har gjort dette?
-Hva bør jeg fore med? Kan ikke se noen plommesekk lenger.
-Det er ca 50stk yngel. 5 stk av disse er brune, er det orginal fargen?
-Bør jeg vente en stund med vannskifte til de blir litt større?
-Bør de ha det mørkt den første tiden?
Ancistrus sp. l144
Det er ikke et problem at du gjorde dette, men i boksen trenger du ikke innrede, men det aller beste er at far passer på selv i en hule, tar gjerne 14 dager fra de er lagt til han slipper de, av og til trenger de og øve seg, noen fedre tar dette raskt, noen trenger å modnes. Pass på at det er nok gjennomstrømming til eggene, etter ca 7 dager blir de wigglers ( egg med haler ) og 7 dager til så er de ferdig fisk om det er selskapskar du har så er det mye mulig at du enten har fisk som har spist ditt forrige kull eller så har du ikke nok alger i karet, viktig å fore med algewaffers og gjerne erter og spinat osv Lykke til
Hva kan det komme av at de har forskjellige farger?
Plussmedlem
At det er noen brune skyldes at foreldrene ikke er genetisk "rene" nok. En eller begge har gener fra vanlig ancistrus som slår gjennom. Dette kan skje, men ikke nødvendigvis. Blir som med albinisme
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap