Ottoyngel + egg

Oppdaget plutselig at det var bittesmå ottoyngel i akvariet mitt. Jeg har 5 ottoer. Har aldri hatt yngel før og har derfor noen spørsmål. Må jeg mate de med noe eller spiser de ting de kommer over slik de voksne ottoene gjør?
Er det noen som vet hvordan eggene deres ser ut? Jeg har masse små egg i klaser på glasset og på planter. Jeg tror disse er snegleegg, men kan det være ottoegg? Har kun sett den type egg i karret, men har også en del små snegler.
Hvor fort vokser de?
Vet det er dårlige bilder, men er det noen som vet ca. hvor gammel denne yngelen kan være? Og kan eggene på bildet være otto-egg eller er det snegleegg? De er litt større enn andre egg jeg har på glasset som trolig er snegleegg.
Gratulerar!
Det ser ut som snegleegg.
Du kanske finner noe om Otocinclusoppdrett her.
Fikk noen svar da jeg ble vitne til egglegging. Det så utrolig slitsomt ut da det kun ble lagt noen få egg på hver plass og "mor" ble etterfulgt av 3 ivrige "karer" mens hun lette etter et fint sted å legge eggene sine. De holdt på et par timer med eggleggingen. Nå vet jeg hvertfall hvordan eggleggingen skjer og hvordan eggene ser ut - så får jeg følge med på eggene etter hvert og se om de "klekker"

Hvor ofte kommer de til å legge egg? Har ikke plass til så mange flere ottoer enn de 5 jeg har fra før, hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap