L260 - Spenningen stiger

På ferie i Bergen i sommer kom jeg over VF L260 på Nordås Zoo på Kilden senter. Kjøpte inn en leksgruppe på 7 individer herav fire hunner og tre hanner. Disse ble satt opp i 180 literen med fire huler og så var det bare å vente. Karret er satt opp med CO<sub>2</sub> samt torvffiltrering.

Ukentlige vannskift med 30-40 % har i det siste blitt byttet ut med to vannskift i uken hver gang med 40 liter og med en tempratur rundt 20 grader. I går foretok jeg skikkelig slamsuging som resulterte i et vannbytte på 50 %.

Etter å ha vært ute på søndagstur tok jeg en titt innom karret og der var det aktivitet i en av hulene. Fikk kastet fram kameraet og knipset et bilde som ikke ble allverden, men nå er det kun et tidsspørsmål før de begynner å produsere .

Utrolig spennende. Et av mine favorittnummer
Artig
Dere må ha lykke til..
Geir Kristiansen
Etter å ha vært ute på søndagstur tok jeg en titt innom karret og der var det aktivitet i en av hulene. Fikk kastet fram kameraet og knipset et bilde som ikke ble allverden, men nå er det kun et tidsspørsmål før de begynner å produsere :-).


Det der ser ut som et av de bildene man får se som bevis på at Nessie finnes

Lykke til Geir! Det blir nok noen småttinger etter all den jobbingen! Karene mine står på lavvann for øyeblikket, tenkte jeg skulle se om jeg kunne få igang mine igjen
McEve
Det der ser ut som et av de bildene man får se som bevis på at Nessie finnes :D Lykke til Geir! Det blir nok noen småttinger etter all den jobbingen! Karene mine står på lavvann for øyeblikket, tenkte jeg skulle se om jeg kunne få igang mine igjen :)


He, He prøver du på en subtil måte å fortelle meg at bildet er uklart?. Det er jo helt utenkelig, jeg ser jo med et halvt øye at hannen ligger til venstre og hunnen til høyre .

Bidet er ikke allverden, men det er første gang jeg har observert aktivitet i hulene og dette betyr at noe er på gang. Det er da bare å fortsette i samme tralten så blir det resultat til slutt.

Spesielt artig er det at dette er en VF gruppe slik at avkom vil representere friske gener å sette sammen med andre L260.

Hvordan går det med gjengen ? Er det ikke på tide du tar litt flere bilder av disse yndige skapningene ? Jeg får ikke tatt noen gode, de ligger for langt inne i karet og klasset er fullt av striper og drit... Og hver gang de er fremme og ser søkelyset , så forsvinner de som dugg for solen. Men skal prøve å få noen gode yngelbilder.

Du kan jo håpe at mine er mere dresserte enn dine, men desverre er det slik at bare det er bevegelse forran glasset så forsvinner de i et blendende tempo.

Jeg må sitte helt stille med minimalt med lys på slik at jeg får talt opp at alle er i vigør under foring
Ble det ikke noe av den "hule-aktiviteten" du skrev om i november?
Eller har du fått yngel på L260'ene?
(Denne gangen sjekket jeg både profilen din og hjemmesiden din først, før jeg stilte spørsmålet

Jeg har bestilt meg en gruppe L270 og gleder meg som en unge! Jeg håper bare at det ikke drøyer altfor lenge før de kommer

Nei, det ble ikke noe fart over sakene. Begynner å lure litt på om hulene mine ikke passer for L260 og må vurdere skifersteinshuler.

Nå har jeg sett at noen av L260'ene er blitt merkbart mer "lubben" i kroppsforrmen så håper at de tar seg sammen snart .
Tilfeldig bekjentskap
© Charlotte Aursand
Reklame for plussmedlemskap