Guppy yngel - trenger råd

Hallo

Guppien min har endelig født unger (hurra)! vet ikke hvor mange hun fødte i karet, jeg så en og flyttet moren til et annet kar slik at hun kunne føde dem i fred, og hun var en "snill" mor som ikke spiste ungene har nå rundt 15 unger i 10l karet, men jeg har verken varmekolbe eller filter med pumpe i karet, så jeg lurer på hva jeg skal gjøre?

også vet jeg ikke om det går bra om jeg slipper en tablett i karet, sånn som jeg kjøpte til ancistrus, slik at de kan bite av selv, eller er det beste bare å knuse vanlig flakfor og gi det til dem?

har dere evt. andre råd til meg, blir jeg svært glad

takk
En løsning jeg har brukt er å kjøpe et nettingbur som henges på innsiden av akvariet hvor guppyene kom fra. Vist ikke er det bare å lage en egen av en nylon strømpebukse og noe som kan danne en firkant f.eks bare å vær kreativ.
Du kan også bare la yngelene bli i karet. Boen blir spist. Kanskje alle? Men jeg kan love deg at om en stund er de for mange. Så det er ikke noe å stresse med. Men selvfølgelig er det morsomt med nye yngel. Gratulerer )!
Takk

Hvis jeg merker at de blir for mange, lar jeg dem bare være i karet.

har også tre gravide hunn endlers, er det samme greia med de og?
Ok takk igjen, men er det greit å slippe tabletter oppi for ungene, eller må jeg knuse flakfor til mindre biter?
Det der er ikke et fint for. Det er mindre bra råstoffer i all Tetra sin fiskemat, derfor er de også overkommelige i pris. Skal du ha noe som er bra, så bruk Hikari First Bites.
så det inneholdt artemia derfor linket jeg til det.

Pluss at det er sikkert flere som meg som handler der det går på norske priser.

JBL Novotom artemia 100 ml. er det fôret det gjelder.
IKKE Tetra fôret oppe i høgre hjørne.
Men slik har de vel ikke i dyrebutikken her tror jeg, og det tar tid fra jeg bestiller til det kommer...
Derfor lurte jeg bare på om jeg skal knuse flakfor imens, eller hive oppi 1 tablett så de kan bite av selv?
Ja det kan du

Det kaller jeg en nødløsning så det skal gå bra

Om det skulle går dårlig nå(noe som er sjeldent) så ikke vær redd Guppyer får unger ofte, ca, 1 gang i mnd.

Ok takk.

Når kan jeg flytte dem over til hovedkaret, ca. Hvor gammel må de være? Har voksen guppier, endlers og palettciklider i hovedkaret.
Dem må være såpass store at dem ikke blir spist. Dette kan ta flere mnd. Vil tipper dem må være 3cm+
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap