Discus Oppdrett :-)

Dette blir ulidelig spennende. Har i pensjon 2 par red turquis Discus fra Reinert mens han setter opp 720 literen sin på nytt. Så slik skjedde da : Begge parene fant ut at de skulle formere seg i hver sin ende av 450 literen min.Paret på bildet fant varmekolben som et spennende sted, enda jeg hadde en flott discus-kon rett under. Heldigvis så jeg hva som skjedde og fikk nappet ut kontakten. Har nå delt 450 på midten med blåfilter, så får vi se hvordan det går.
Spennende...

Du får pøse på med bilder

Da er det bare å få Artemiaklekkeren i beredskapsstilling og gjøre deg klar til oppforing. Reinert fikk rett i en annen tråd da han sa at det kunne bli yngel av dette pensjonatoppholdet.

Ta et helbilde av både han og ho så vi får se parret .
Gratulerer så mye.
Dette blir veldig spendende. Gleder meg til å se fortsettelsen.

Lykke til Viggo.

Dette blir spennende....... (får ikke parene igjen nå???)


Geir Kristiansen
Da er det bare å få Artemiaklekkeren i beredskapsstilling og gjøre deg klar til oppforing. Reinert fikk rett i en annen tråd da han sa at det kunne bli yngel av dette pensjonatoppholdet. Ta et helbilde av både han og ho så vi får se parret :-).

Har alltid artemia gående..har masse annen yngel..Bilde er ikke så lett, kjører blackwater og da er det veldig mørkt oppi det, har også sparsom belysning, men skal prøve senere.
Sikker på dette går da Viggo? Du bytter jo så mye vann
reinert
Dette blir spennende....... (får ikke parene igjen nå???):-)

Å joda... Reinert..du skal få de igjen. Har jo veldig lovene ungdom selv da + forhåpentligvis muligens yngel fra dine da...70% til meg og 5 % til deg, var det ikke det ?
Viggo Gausvik
70% til meg og 5 % til deg, var det ikke det ?


Og de restrerende 15%?
Torjus
[QUOTE=Viggo Gausvik]70% til meg og 5 % til deg, var det ikke det ?


Og de restrerende 15%? De klarer seg selvfølgelig ikke
Viggo Gausvik
70% til meg og 5 % til deg, var det ikke det ?



He, he ikke engang prosentregningen går opp når det gjelder discus. Reinert du får handle frem en 10 % deal med henting om 15 måneder
Geir Kristiansen
[QUOTE=Viggo Gausvik] 70% til meg og 5 % til deg, var det ikke det ?



He, he ikke engang prosentregningen går opp når det gjelder discus. Reinert du får handle frem en 10 % deal med henting om 15 måneder

såså.. matte er ikke viggos sterke side.. så når det har gått ett års tid så skal vi nok se om ikke prosentenen er snudd litt på hodet... )
Frittsvømmende yngel.
Jaja det var så langt. Endelig begynt å spise på sekret fra mor og far.
Artige greier dette her med Discus. Får håpe de klarer seg frem til de skal begynne med Artemia. Første gang dette for meg. Er jo ulidelig spennende greier dette

Det der ser ut som to anstendige discus

Hannen til venstre og hoa til høyre?

Geir Kristiansen
Det der ser ut som to anstendige discus :-) Hannen til venstre og hoa til høyre?

Ja stemmer det.
Geir Kristiansen
Det der ser ut som to anstendige discus :-)


Klart det... de er jo mine )
Hva nå ?
Nå er de 12-13 dager gamle de går med foreldrene i en delt 450 liter. Alså to par, ett på vær side. Begge har yngel. Har begynt å fore med nyklekt Artemia. Ser de tar en og en reke, men liker seg helst ved foreldrene. Er jo ikke lett å fore i 450 liter Artemiaen blir liksom så spredt. Hva anbefaler dere ?
De tar bare små mengder artemia i begynnelsen siden de fortsatt beiter på mor og far. Etterhvert vil de forfølge artemia i hele karret.

Utrolig kult at du har fått dem til
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap