Rack (hurra)!

Hei!

Vi har nå fått oss et rack som inneholder 6x60 liter, men, hva skal man drette? ;o) Vi har allerede planlagt dretting av 2 typer corydoras, men vi har fortsatt 4 kar igjen. Noen tips? Eventuelle ønsker? Er det noe spesielt som passer fint i 60 litere (med tanke på trivelsplass)?
Gratulerer med reol Fin måte å ha flere akvarier på begrenset plass.

Når det gjelder arter vet jeg ikke engang hvor jeg skal begynne. Før du vet ordet av det er alle karrene fyllt opp uansett
Hei og takk for det

Tenkte vi skulle drive litt mer effektiv oppdrett enn i et 28liters ynglekar:oP

Pr. dags dato har vi kampfisk (går i en 75 liter, da vi synes kampfisk nesten alltid får alt for liten plass å boltre seg på), Sebrafisk, Molly i diverse fasonger og farger, kardinaltetra, endlers guppy, corydoras nanus og SAE. Vil gjerne ha forslag på levendefødende og eggdepositorer, ikke eggspredere
Burde dere ikke holde av noen av karene i racket, slik at de kan brukes som oppvekstkar til all corydoras-yngelen...?
Er det noe du vil få bruk for om dere får lek og egg på dem, så er det nettopp ledige akvarier å la dem vokse opp i. Yngel, og om kort tid ungfisk, trenger plass!

Skal love deg at jeg kunne trengt de fire ledige karene til ciklide-yngel.....
Hihi, kan vel tenke meg det fort blir en liten gjeng av dem ja. Har en 120 liter også som skal brukes til cory kar (veit ikke helt om det skal brukes som lekskar eller oppforingskar enda), så jeg har nok plassen også... hadde lyst til ha ett eller annet morsomt... men morsomt blir fort stort, og stort har jeg ikke plass til:o/
Å ja! Jeg har masse forslag

Apistogramma Cacatuoides - Stor personlighet

Betta Splendens - Dette er gøy! Prøve å få fram forskjellige, fine farger og eksperimentere. Men da skal du ha ca 100 - 150 4L plastbokser ledige, hannene må skilles etter 2 mnd.

Neolamprologus Brevis - kjempesøt liten sak!

Sugemaller - F.eks denne her

Ihihihihi! Apistogramma Cacatuoides var jo stilig! 10cm... litt svær for 60 liter? Den mallen var jo fiiiiiiiin! Hum... Brevis'n så nesten litt hissig ut, men veldig fin størrelse sånn sett. Har allerede kampfisk Eneste er at jeg føler jeg blir litt småsprø av luftpumpene i dette racket.. bråker jo av en annen verden
Hei, Egil =))

Jeg ville hatt 1 60 liter til oppdrettskar og 120 literen til oppforingskar =)

Noen spørsmål:
Jeg lurer på en ting ? Kommer coryene til å gå i 60 literen hele tiden ?
Eller vil du flytte dem over til 60 literen når hunnene begynner å bli rognfulle ? Hvilke coryer kommer du til å drette ?

Hva med Venusfisk/Kardinalfisk ?
Laetacara dorsigera ?
Nanochromis transvestitus ?

Grattla med racken =))

Klemz Maren =)
Takk skal du ha! Alltid morro å leve ut litersyken Laetacara dorsigera var jo kjempetøff! Vi skal jo drette opp Corydoras Nanus (som er de vi har nå), vi har også planer om å skaffe oss en annen tøff cory-art, men hva det er, er fortsatt en hemlis
Kom til å tenke på en ting.. hvor får man tak i alle disse stilige fiskene? og hvis det er en fisk som ingen butikker i nærheten har, er det noen som er villige til å importere fisker på bestilling? En eller annen spesiell butikk kanskje?
Egil Opstad
Kom til å tenke på en ting.. hvor får man tak i alle disse stilige fiskene? og hvis det er en fisk som ingen butikker i nærheten har, er det noen som er villige til å importere fisker på bestilling? En eller annen spesiell butikk kanskje?


mye spennende kan kjøpes på klubbauksjoner ell.. Men ellers å har de fleste akvariesjapper lange lister som man kan bestille fra....
Jeg har allerede sett på blant annet listene til akvaristikk, men noen av fiskene jeg vil ha er ikke på disse listene. Hvordan er lovverket angående import av fisk fra f.eks. skandinavia til privatpersoner i norge?
Egil Opstad
Jeg har allerede sett på blant annet listene til akvaristikk, men noen av fiskene jeg vil ha er ikke på disse listene. Hvordan er lovverket angående import av fisk fra f.eks. skandinavia til privatpersoner i norge?

hmmm spessiell fisk du skal ha jeg kikket litt på listen til ZooGardenher i Haugesund for en stund siden, og de har mange tettskrevne sider med fisk som kan bestilles... sjekk litt hvilke leverandører de forskjellige butikken har (av de du harmulighet til å besøke).. Jeg vet lite og ingenting om import av fisk (trodde man måtte ha lisens for dette?)
Hmm... Er fortsatt på jakt etter noe morro til racket Sitter og vurderer litt levendefødende til et par av karene, og er på jakt etter noe litt mer spesielt enn vanlig molly, platy og guppy. Noe på linje med disse:

Brachyrhaphis roswithae
Carlhubbsia stuarti
Micropoecilia
Phallichthys fairweatheri
Poropanchax hannerzi
Priapella intermedia

Har gått gjennom det som er av fiskebutikker rundt her, men det er ingen som har noe interessant. Noen her som har som har lyst til å kvitte seg med noen, eventuelt vet hvor jeg kan få tak i?
Ingen av disse kan skaffes fra butikk:
Brachyrhaphis roswithae
Carlhubbsia stuarti
Micropoecilia
Phallichthys fairweatheri


Priapella intermedia har jeg hørt forekommer i butikk, men 60liter er litt lite for denne aktive svømmeren. De overlever men det ser ikke riktig ut.

Blir du medlem av Poecilia Scandinavia vil du få full oversikt over hvem som har hvilke arter av levendefødende fisk. Det er et fantastisk fint miljø som jeg absolutt anbefaler.

http://www.poecilia.org/start/

Hmm... høres ut som en plan Men er det noen som har noe tips om en annen ikke fullt så vanlig levendefødende, som det er litt enklere å få tak i? (Er klar over at dette utsagnet muligens motsier seg selv litt)
Må nesten svare med et spørsmål... Hvor er Kodal?
Kodal ligger i bushen uttafor Tønsberg;o)
På storauksjonene til klubbene er det som regel en eller flere Poecilia medlemmer som tar med masse levendefødere.

Kan forøvrig nevne at artene du listet opp nesten ikke finnes i Scandinavia for øyeblikket. Unntaket er Micropoecilia picta som forøvrig er en svært vanskelig art å holde over tid. Å bli medlem av PS vil gi deg full oversikt med et tastetrykk. Artslistene inneholder personopplysninger og er derfor ikke offentlige.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap