L-066

Vi har anskaffet oss et akvarie på 128 liter (tror jeg) og hadde tenkt siden vi allerede har noen L-066 og kjøpe inn noen flere og prøve oss på oppdrett av disse. (de vi kan kjøpe er ca 8 cm) Vet ikke helt hvor store de er når de er kjønnsmodne.
Jeg ser at planet catfish desverre har gjort om på siden så jeg kan ikke finne oppdretts artikkelen igjen. (får feilmelding på linken som står oppført)
Men tror dere vi kan ha en 5-6 stk i et 128l? Det skal kun være de mallene sånn at vi kan tilrettelegge og gjøre slik at det burde være mulig og få de til og legge egg.

Bør vel også kanskje ha en powerhead? Hvor kraftig eventuelt bør den være?
Har skifer huler basert på Dr. Gibbs sine. (ancistrus str og l-46 huler.
Tenkte også å bygge de inn så de ligger i en klippeformasjon.

Hvordan underlag bør jeg velge?

Vi skal ikke ha akvariet hjemme siden vi ikke har plass men hos min forlovedes foreldre som bare bor 3 minutter unna slik at vi kan holde øye med akvariet hver dag og mere hvis det skal til.

Er det noen som har tips eller tilbake meldinger så kom gjerne med de!
Den artikkelen finner du her:

Ellers så ville jeg også sett igjennom artikkelen til Knut Kjesby som omhandler Hypancistrus zebra, mye brukenes info der.

Viktig med høy O2, surt og mykt vann. Så filtrering over torv er sikkert det enkleste. Hule i ancistrus størrelse burde kunne passe. 2 hanner og 3 hunner eller 3 hanner og 4 hunner burde være en flott sammensetning.

Lykke til
Ahhh der var den! Tusen takk =)
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Aa
Reklame for plussmedlemskap