Egg på compressaene mine! :)

Mine vakre og fantastiske Hypseleotris compressa la masse egg idag!

Er litt skjelven nå, så jeg skriver mer senere

Godt med slikt rett etter Tanganyika-styret hehe
Det var synd med tanganykiakaret! Men flott at hestenesene har fått et godt hjem hos Irene!

Gratulrerer med Yngel Hyggelig!

Tror nok hestenesene har det flott, jeg er spent på hva Irene kommer til å kalle de. Hun er jo særdeles kreativ med navnene

Veldig gøy med egg (ikke yngel..) på compressaene, de er jo mine hjertebarn.

Snart skal de flyttet til eks-Tanganyikakaret, og det blir nok flott.

Vanskelig å få yngel av disse til å vokse opp, men nå vet jeg iallefall at de vil legge egg hos meg
Gratulerer!

PS! Hestenesene dine er hvertfall noen skikkelig matvrak! De er også veldig flinke til å spise alger her.

Her ser du bildet av et gjesp foran et glass som kanskje burde vært skrapet for alger ja

Takk!
Compressa-pappaen har voktet bladet godt i hele dag, jeg er spent på om hva som er igjen etter natten.
Har satt et lite lys til han, men det er kanskje ikke nok.

Ja, de er matglade
Snipp snapp snute..

Skrudde på hovedlyset ekstre tidlig idag, for jeg var så spent.
Det første jeg så var min blåøyde ancistrus som lå og mesket seg på ett av "eggbladene"

Jeg hadde gitt compressaene nattlys, men de er så lite aggresive at de nok ikke klarte forsvare eggene.

Får håpe det går bedre når de får eget hjem uten så mange fiender.

ps: Har omsider fått litt leksoppførsel på mine nannacara anomala, så det gjorde dagen litt bedre

Nå har den andre compressahunnen min lagt sine egg, godt å se henne uten en svær klinkekule i magen
Ja, hun var ånkelig klinkekule da jeg så henne

De har jo begge vært svære, men det er rart.. hun som var størst la egg sist.
Men det var jo bare et par dager mellom de.

Litt fint å se de litt slankere igjen, men de er (også) noen skikkelige matvrak. Både hannene og hunnene ser passe rognstinne ut etter et måltid :P

Hun her la eggene på toppen av den høye rota.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap