Kjønn på Palettyngelen =)

Hei, alle sammen !!
Nå har jeg en liten skokk med Palettyngel i et midlertidig fødekar. Naturligvis kan jeg ikke se hvilket kjønn det er på dem ennå, men jeg vet at temperaturen avgjør hvilket kjønn jeg får.
Temperaturen i 54 literen har hele tiden ligget på mellom 25 og 26 grader. Hvordan blr kjønnsfordelingen da ?? Er det noen som vet ?? Jeg visste det en gang, men nå har jeg dessverre glemt det =((

Takker for svar !!

Klem Maren =))
Min erfaringer at hardhet har noemedkjønnsfordelingen å gjøre og ikke temperatur.

Mine erfaringerer hardt vann = overskudd av hanner
Bløtt vann = overskudd av hunner.

Kanskje er temperatur med i spillet også, men det har ihvertfall ikke jeg erfart, ikke som jeg er klar over ihvertfall.

Har ynglet palletteri 24 til 28 grader, og mitt inntrykk var at hardhetsforskjellen i de forskjellige karene var avgjørende, og ikke temp.

Men dette er mine erfaringer.
Hei, Morten !!

Jeg leste på gamle AF en gang at temperaturen avgjør kjønnsfordelingen, men det kan liksågodt være KH`en, hvis det er din erfaring

Jeg testet nettopp vannet, og KH`en lå på ca 6. Det betyr at jeg får bare hanner i kullet.

Takk for svaret !!

Klem Maren =))
akvafreak
Jeg testet nettopp vannet, og KH`en lå på ca 6. Det betyr at jeg får bare hanner i kullet.


Det er nok ikke enkelt

For det første så er det GH'en som forteller oss om vannet er "hardt" eller "bløtt", ikke KH'en. GH måler karbonhardheten i vannet. KH måler mengden bikarbonat.

Hvis du skrev feil og mente GH, så er ikke en GH på 6 spesielt hardt vann heller. Kanskje du ville få litt flere hanner enn hunner, men det er ingen grunn til å tro at du skulle få bare hanner.
Hei, Tonemor =))

Jada, jeg skrev feil, jeg mente GH og ikke KH. Hehe, det er vell lovt å skrive feil på natta

Da får jeg "sannsynligvis" en blanding, men med en overvekt av hanner. Tiden får bare vise.

Klem Maren =))
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap