Sommerfuglciklide

Har et par sommerfugler som går alene i et kar på 60 liter. Pluss 2 eplesnegler og en ung ancistrus, da. De har gått i karet i ca en måned, som er beplantet 1/3 med planter, litt mose som tar 1/4 og masse flyteplanter. Bunnsubstrat er litt grov sand, omlag 2mm tipper jeg.

De har i 2 uker nå flyttet rundt i karet fra dag til dag og gravd små groper i sanda hist og her. Er dette tegn på egglegging? Ser ikke noen egg, men har forstått det slik at det er hoa som har kraftig rødfarge under buken, og det er da hun som "passer" gropen(e).
Noen som har noe erfaring å meddele? =)
Her er det nok lek på gang ja Et typisk tegn det der. Mitt par la eggene på en flat stein og flyttet så wigglersene rundt i gropene etter klekkingen.
Okei
Bare å vente da.... eller er det noe jeg bør fore dem med, temperatur...?
problemer
jeg skal prøve meg på opprett av sommerfugel ciklider, er det noen tips jeg kan få hvis jeg gjør det galt. hvis du går inn på goliat så kan du se hvordan de har det. det du ikke ser på bildene er at de har en som legger ut mat til yngelen men det blir jo ingen? eller er det så enkelt at de ikke får det til.
goliat
det. det du ikke ser på bildene er at de har en som legger ut mat til yngelen men det blir jo ingen? eller er det så enkelt at de ikke får det til.


sent på kvelden... men hva mente du her ?
svar til stina
den som deler ut maten til yngelen er en artemia klekker. forsto du hva jeg mener?
men når du skriver "det blir jo ingen", mener du da at det ikke blir yngel eller at det ikke kommer mat ?

ser i profilen din at du har 6 sommerfugler i et 112 liters kar, antar det er ungfisk du har da ?
stina
maten kommer som bare det, det var bare en beskrivelse på hva jeg har. men får ikke til å få noen yngel. bare lurte på om det var noen tips å få, hvis det er noe jeg gjør galt?
stina
hehe det jeg mente med det sitate er at før jeg begynnte med fisk så trodde jeg det var drit kjedelig, men det er jo kjempe gøy. så dem som ikke holder på med fisk har ikke noe liv. skulle være en spøk.......... jeg har en dårlig form for humor
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap