kuhlii-ål yngel
Jeg skulle skylle pumpa mi her om dagen, gjøre litt eksta liksom. Men da jeg åpnet den, syns jeg det var noe under den nederset kurgen...... Jeg tok ut alt, og til min store forundrelse..... var der 5 tynne delvis små sprellende kuhlii-åler......
Kan dette være yngel...?? Hvordan er dette mulig...?? Har noe andre opplevd noe sånn...??
Kan dette være yngel...?? Hvordan er dette mulig...?? Har noe andre opplevd noe sånn...??
Postet 19.02.06 kl 10:36
Postet 19.02.06 kl 10:47
Postet 19.02.06 kl 11:22
Postet 20.02.06 kl 14:23
Endret: 20.02.06 kl 14:24
Postet 20.02.06 kl 14:46
Postet 20.02.06 kl 17:24
Postet 21.02.06 kl 02:00
Jeg må si jeg var ganske usikke på hva dette var..... men de hadde (nesten) samme farge, og de hadde stripene.
Det som var yngel.... var nok ikke så mye yngel når jeg fant dem... men de var mindre enn mine andre.. og de var tynnere... tipper de var ca 3- 4 cm.
Da jeg oppdaget de, tenkte jeg ikke å ta bilder av dem, jeg ble så overrasket.... Så en etter en fikk komme oppi akvariumet.... (den store verden) Men jeg er i gang med å ta bilder etterhvert som de kommer frem...
Det som var yngel.... var nok ikke så mye yngel når jeg fant dem... men de var mindre enn mine andre.. og de var tynnere... tipper de var ca 3- 4 cm.
Da jeg oppdaget de, tenkte jeg ikke å ta bilder av dem, jeg ble så overrasket.... Så en etter en fikk komme oppi akvariumet.... (den store verden) Men jeg er i gang med å ta bilder etterhvert som de kommer frem...
Postet 21.02.06 kl 10:03
Her er noen udugelige bilder av "de små" kuhlii-ålene, det er oxo "vanlige" kuhlii-åler med. De holder stort sett sammen, ellers er de inne i "kuhlii-ål grotta"
Om jeg skulle beskrive "yngelen" er de kortere, mørkere, har tynnere striper og er tynnere enn mine"voksne kuhlii-åler. De liker seg stor sett sammen med hverandre og er ikke fotogene.
Jeg har satt inn bilde med "kuhlii-ål grotta" og to bilder "noe uklart" med noen små og store kuhlii-åler.
Om jeg skulle beskrive "yngelen" er de kortere, mørkere, har tynnere striper og er tynnere enn mine"voksne kuhlii-åler. De liker seg stor sett sammen med hverandre og er ikke fotogene.
Jeg har satt inn bilde med "kuhlii-ål grotta" og to bilder "noe uklart" med noen små og store kuhlii-åler.
Postet 21.02.06 kl 13:57
Postet 21.02.06 kl 14:02
Jeg har tenkt tanken... men det som var litt rart da er at de var 5 små kuhlii-åler..... og jeg hadde kunn 4 fra før.... Jeg har to som er vult ut voksne og to litt kortere..... De er ikke til en hver tid jeg ser/ såg disse 4 kuhlii-ålene, men det var litt rart at det var 5 i pumpa, alltså en mer en jeg har......?!?
Jeg har ingen anelse hvor lenge de har vært i pumpa, det er vell ca...3 til kanskje 4 månder jeg har sett/ skyllt pumpa.... det var da jeg startet 320 L min. Men noen mente at det skulle være nok næring i pumpa til da eventuelt yngel.....stemmer dette??
Jeg har ingen anelse hvor lenge de har vært i pumpa, det er vell ca...3 til kanskje 4 månder jeg har sett/ skyllt pumpa.... det var da jeg startet 320 L min. Men noen mente at det skulle være nok næring i pumpa til da eventuelt yngel.....stemmer dette??
Postet 21.02.06 kl 15:49
Postet 21.02.06 kl 16:30
Vann verdier
Jeg prøver alltid til en hver tid å holde stabile vann- verdiene, men en helg i midten av januar var vi vekk reis i 4 dager, da ble det selvsagt så kalt ute og inne at tempen min sank..... selv med to varmekolber..
Men her er de vann-verdiene jeg holder, og måler....
pH: 6,5
Temp: 25
GH: Har variert 6-8, Den er naturlig på 7.... etter vann bytte
KH: ikke vært målt
Akvariet mitt har delvis myk butten, og mange mange gjemmeplasser for khulii-åler og noe for fisk...
Er du mer inntresert så se profilen min....
Men her er de vann-verdiene jeg holder, og måler....
pH: 6,5
Temp: 25
GH: Har variert 6-8, Den er naturlig på 7.... etter vann bytte
KH: ikke vært målt
Akvariet mitt har delvis myk butten, og mange mange gjemmeplasser for khulii-åler og noe for fisk...
Er du mer inntresert så se profilen min....
Postet 22.02.06 kl 12:17
Postet 22.02.06 kl 12:35
Postet 21.04.06 kl 20:03