kuhlii-ål yngel

Jeg skulle skylle pumpa mi her om dagen, gjøre litt eksta liksom. Men da jeg åpnet den, syns jeg det var noe under den nederset kurgen...... Jeg tok ut alt, og til min store forundrelse..... var der 5 tynne delvis små sprellende kuhlii-åler......

Kan dette være yngel...?? Hvordan er dette mulig...?? Har noe andre opplevd noe sånn...??
hørtes veldig rart ut. gratulerer!
Fantastisk! Gratulerer.

Har lest at det er veldig vanskelig å få de til å yngle.

Nybegynnerflaks, eller blir det flere etter hvert? Spennende.
Takk.
Jeg håper det kommer flere......Har aldrig hat yngel før i mitt liv. Det var ganske spennede å se dem, jeg lurer bare på hvodan det er mulig at de havner der?? Men på en anne side, så er det jo masse næring der, ikke sant???

Grattis!! Helt uttrolig! Hvor store er de egentlig? Har de farger som voksne kuhlii? -Fortell/fotografer!!
et bilde sier mer enn tusen ord!
Sikker på at det er kuhlii-ål og ikke noen parasitter, slanger eller....? I motsatt fall er jo dette en sensasjon! Hold oss oppdatert om utviklingen =)
Jeg må si jeg var ganske usikke på hva dette var..... men de hadde (nesten) samme farge, og de hadde stripene.
Det som var yngel.... var nok ikke så mye yngel når jeg fant dem... men de var mindre enn mine andre.. og de var tynnere... tipper de var ca 3- 4 cm.

Da jeg oppdaget de, tenkte jeg ikke å ta bilder av dem, jeg ble så overrasket.... Så en etter en fikk komme oppi akvariumet.... (den store verden) Men jeg er i gang med å ta bilder etterhvert som de kommer frem...

Her er noen udugelige bilder av "de små" kuhlii-ålene, det er oxo "vanlige" kuhlii-åler med. De holder stort sett sammen, ellers er de inne i "kuhlii-ål grotta"

Om jeg skulle beskrive "yngelen" er de kortere, mørkere, har tynnere striper og er tynnere enn mine"voksne kuhlii-åler. De liker seg stor sett sammen med hverandre og er ikke fotogene.

Jeg har satt inn bilde med "kuhlii-ål grotta" og to bilder "noe uklart" med noen små og store kuhlii-åler.
Hvor mange kuhliier har du hatt i dette karet?

Kan det være at noen av dem har kommet seg inn i pumpa for lenge siden og kanskje blitt litt sulte og tynne mens de har vært der og derfor er mindre og tynnere enn de andre?

Eller har du flere enn du har hatt før?
Jeg har tenkt tanken... men det som var litt rart da er at de var 5 små kuhlii-åler..... og jeg hadde kunn 4 fra før.... Jeg har to som er vult ut voksne og to litt kortere..... De er ikke til en hver tid jeg ser/ såg disse 4 kuhlii-ålene, men det var litt rart at det var 5 i pumpa, alltså en mer en jeg har......?!?

Jeg har ingen anelse hvor lenge de har vært i pumpa, det er vell ca...3 til kanskje 4 månder jeg har sett/ skyllt pumpa.... det var da jeg startet 320 L min. Men noen mente at det skulle være nok næring i pumpa til da eventuelt yngel.....stemmer dette??
Hvis du har flere nå enn du noen gang har hatt før, så er det vel overhengende fare for at de har formert seg, ja hehe

I så fall - gratulerer! Det er ikke mange som har fått til akkurat det oppdrettet. Skriv gjerne litt om akvariet ditt - pH, temperatur osv
Vann verdier
Jeg prøver alltid til en hver tid å holde stabile vann- verdiene, men en helg i midten av januar var vi vekk reis i 4 dager, da ble det selvsagt så kalt ute og inne at tempen min sank..... selv med to varmekolber..

Men her er de vann-verdiene jeg holder, og måler....

pH: 6,5
Temp: 25
GH: Har variert 6-8, Den er naturlig på 7.... etter vann bytte
KH: ikke vært målt

Akvariet mitt har delvis myk butten, og mange mange gjemmeplasser for khulii-åler og noe for fisk...

Er du mer inntresert så se profilen min....
chemistry girl
Men noen mente at det skulle være nok næring i pumpa til da eventuelt yngel.....stemmer dette??


Det kommer jo en del fôrrester i pumpa, så det er mulig det. Kan jo hende du har flere rundt om i karet også.
kuhlii yngel du! kjempestilig! gratulere så mye
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap