leks symptomer på ancistrus?
Postet 19.02.06 kl 13:31
Postet 19.02.06 kl 17:02
Postet 19.02.06 kl 17:30
Mener å se en form for leksadferd hos mitt lekspar med ancistrus - Carl Ivar og Kristin heter de.... Carl I er nå igang med å passe sitt kull nr 8-10 eller no sånt. Siste par dagene før eggene er lagt pleier de å drive en utstrakt jaging på hverandre over hele karet. Ser IKKE veldig romantisk ut akkurat! Så presser de seg sammen inne i stubbehulen, og Carl I er opptatt i 14dager....
Postet 19.02.06 kl 19:17
Postet 19.02.06 kl 20:08
Postet 19.02.06 kl 20:19
Ancistruslek
Mine pleide å grave en masse, de viftet opp grusen med kraftige slag av halen underveis mens de jaktet på hverandre. Dette skjedde helst i mørket, men jeg så dem også gjøre det på dagtid.
Postet 07.09.06 kl 04:44
Postet 07.09.06 kl 07:16
Mulig å trigge lek på de?
Noen som vet knep for å trigge lek på ancistrus?
Postet 07.09.06 kl 08:37
Postet 07.09.06 kl 09:47
Endret: 07.09.06 kl 09:49
Gode foreldre?
Er ancistrus gode foreldre? Liker ancistrus å spise eggene til andre fisker? Sånn som acara leks paret mitt?
Postet 07.09.06 kl 16:53
Alexander SeverinsenEr ancistrus gode foreldre? Liker ancistrus å spise eggene til andre fisker? Sånn som acara leks paret mitt?
de liker andres egg ja de passer på egne egg og yngel til de er blitt frittsvømmede, da blir de forlatt men de blir ikke spist av ancistrusene. men acaraene kan vell finne på å spise de ja
Postet 07.09.06 kl 16:56
Ancistrus
Det er kun hannen hos ancistrusen som passer yngelen til de kommer ut av hulen. Etter dette er de overlatt til seg selv. Hadde et par som ynglet i et kar sammen med noen unge Malawizebra på rundt 4-5 cm, de jaktet intenst på yngelen til alle var borte.... I dette tilfellet var foreldrefisken kullsøsken, så jeg tok det ikke så nøye, men de har aldri lagt egg etterpå, selv uten cichlider i karet. Ang. trigging; et par som først har funnet tonen fortsetter vanligvis med visse mellomrom å få fram kull. Hadde to hanner og en hunn i en 63 l, hvor hun bare var innom til den ene eller den andre og la egg, og ellers levde herrens glade dager.....Vær obs på at hannene er teritorrielle, så unngå helst å flytte på hulene deres om du vil unngå slossing. To hanner i en 63 liter er vel egentlig for mye, og uten hunn oh yngel å konsentrere seg om, hadde det neppe gått så greit som det gjorde. Disse tre fikk massevis av yngel, som jeg solgte til min lokale dyrebutikk. Jeg foret dem opp på tinte avskallede erter i starten, og senere på vanlige tabletter. Ser at noen anbefaler å knuse ertene, det gjorde jeg aldri, men det ytre skallet/hinna på hver enkelt ert er seigt og må av.
Postet 08.09.06 kl 02:08