Jeg har en gravid black molly
Bare lurer på når jeg skal sette den i fødekassa (eller hva det heter)... jeg kjøpte den for 1 uke siden, og da var den allerede ganske rund nå er det sånn at om man ser den ovenfra så ser man at magen står ut på begge sider liksom. Men jeg har ingen aning om når den skal føde... kjipt hvis den blir gående over en uke oppi kassa, men enda kjipere hvis yngelen blir spist da :o
Postet 22.02.06 kl 15:03
Postet 22.02.06 kl 16:42
Jeg ville, som FS, latt hunnen føde i hovedkaret for så å plukke ut yngelen og plassert dem i fødekaret etterpå (eller enda bedre - i et større oppfóringskar).
Molly-mammaer spiser yngelen sin de også, og det er mye større sjanse for at yngelen blir mat til mors mage hvis de er sperret inne i et lite fødekar med henne over natta enn hvis de får litt ekstra med flyteplanter o.l. å gjemme seg i i hovedkaret.
Molly-mammaer spiser yngelen sin de også, og det er mye større sjanse for at yngelen blir mat til mors mage hvis de er sperret inne i et lite fødekar med henne over natta enn hvis de får litt ekstra med flyteplanter o.l. å gjemme seg i i hovedkaret.
Postet 22.02.06 kl 16:48
Postet 22.02.06 kl 17:03
FastMollyFood....
LealausLitt OT, men fy for en fastfoodkjede jeg får dersom mollyene mine vil yngle. Snacks til kampfisk og snacks til mollymamma. Yumyum.
Hehehe...samme her. Mine Black Molly går konstant gravide og har sikkert satt til verden på 10talls med kull...men så langt har ikke mere enn en klart å bli "tenåring"....masse yummi til de andre beboerne altså
Postet 22.02.06 kl 17:20
Tone AndreassenJeg ville, som FS, latt hunnen føde i hovedkaret for så å plukke ut yngelen og plassert dem i fødekaret etterpå (eller enda bedre - i et større oppfóringskar). Molly-mammaer spiser yngelen sin de også, og det er mye større sjanse for at yngelen blir mat til mors mage hvis de er sperret inne i et lite fødekar med henne over natta enn hvis de får litt ekstra med flyteplanter o.l. å gjemme seg i i hovedkaret.
ofte på fødekarene er det en rist som ynglene kan sprette under. mine nyfødte gjemmer seg hele tiden nederst i fødekaret.
Postet 22.02.06 kl 18:27
Postet 22.02.06 kl 22:38
Endret: 22.02.06 kl 22:38
Postet 05.11.08 kl 23:19