Palettciclider

Hei, har en hunn og en hann-palett. Ser at hunnens rødfarge er blitt meget intens de siste dagene (nærmest plommerød) og hannen følger stort sett etter henne. Er det mulig at disse yngler i selskapsakvariumet, eller må de ha en egen tank?

Har nettopp kjøpt en 70l (brukt), men mangler litt utstyr før jeg kan sette det opp. (mangler plass også, hadde håpet det skulle gå under skapene på kjøkkenbenken, men det var 10cm for høyt.) vet ikke helt om de har funnet sin egen grotte, da de stort sett leter etter mat hele tiden.

Det virker som om hunnen fikk denne ekstra rødfargen etter at jeg gav dem litt tubifex.(spiser det som spaghetti, hehe)

De får barn i vanlige selskapskar, men det kommer jo ann på samboerne hvor mange som vil overleve.

Mitt par får barn jevnt og trutt, men de forsvinner sakte med sikkert i løpet av en ukes tid.
Inaktiv bruker
Palettbabiser
Vårt Palettpar yngler både jevnt og trutt, og det ser ut til at antall overlevende øker for hver gang. Vi har ikke eget kar til dem, men de går sammen med de andre fiskene i 375litern. Det virker som om palettene blir flinkere med tiden til å passe på babyene sine, noe som for så vidt er bra...men er det noen som ønsker seg palettunger??
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap