hvor lenge klarer yngel seg uten mat?

Jeg har ca 40 seilfinnemolly-yngel i et fødekar;hvor lenge klarer de seg uten mat?
Jeg reiser vekk i dag og kommer ikke tilbake før i morgen utpå dagen.
(madrugadakonsert)
Hvor gamle er de da? Tror det har mye å si.

Min erfaring går på eggleggende arter, men de klarer seg ikke et døgn uten mat dersom de ikke er noen uker gamle. En uke gammel yngel f.eks. har dødd hos meg, da jeg glemte å sette ny artemia til klekking en dag. Ga dem selvsagt annen føde, men de spiste det ikke, og det tok et døgn før ny artemia var klar. Jeg mistet alle som en.... det største kullet med corydorasyngel jeg har hatt, 26 stk, døde De ble så svake av matmangel, at selv om flere var i live da artemiaen endelig kom, så klarte de ikke ta det til seg fordi de var for svekket.
De er vel ca en uke. Håper de klarer seg da...trist om alle skulle vært døde i morgen....har det noe for seg å fore dem ekstra mye før jeg drar?
Å overfòre har jo sine ulemper det også, men... jeg vet ikke hva som er verst her.
Som sagt, levendefødere er jeg ikke særlig kjent med. Kan hende de er sterkere og langt tøffere enn den yngelen jeg har erfaring med.

Du skriver du har dem i et fødekar, betyr det en sånn boks som flyter i akvariet? Passerer det vann mellom fødekaret og akvariet? Sånn at yngelen får friskt vann ? De kan da kanskje takle overfôring bedre for ett døgn iallefall Men skyll og vask fødekaret godt straks du kommer hjem.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap