Spiser yngel hverandre?

Av mine 40 seilfinnemoly-yngel er det ca 20 igjen som lever.
Hver morgen ligger det 1 eller 2 halve yngel i fødekaret,resten er borte.Er det ynglel som spiser hverandre??
Kan det være noen som greier å suge ut halve kroppen gjennom rillene og slurpe dem i seg?Scaleren,f.eks?Han står KONSTANT utenfor kassen og sikler.

Jeg håper jeg får iallfall noen til å vokse opp
Er nok sannsynlig at skalaren tar en del gjennom rillene i fødekaret. Har opplevd det samme selv (med andre arter).

Yngel som dør, kan også bli spist på av yngelen, men klart det er begrensa hva de får ned i løpet av natta, sånn at skalaren har sikkert hatt gode dager!! ;D

Dersom du legger en plante (f.eks. vasspest) midt i fødekaret, kanskje yngelen oppholder seg mer rundt den, og du berger flere?
Takk for svar.Har hornblad oppi fødekaret. Første uka døde bare 1,men nå er det 2-3 hver dag...*sukk*,fortsetter det slik,blir det ingen igjen....
Kanskje det er litt fullt? Det er jo ikke all verdens gjennomstrømning i et sånt fødekar..... Jeg ville kanskje prøvd og fordelt de på 2 stk. Du får også fødenett. De er litt større, og har bedre vannsirkulasjon.
Ja kanskje det hadde vært bedre løsning.Jeg har to fødekar,takk for tipset,har ikke tenkt på det!*løper og henter*
Klips de sammen, slik får skalaren mindre areal å jakte på... egentlig burde du kjøpe et sånnt lite yngelkar på 15-20liter å ha de oppi
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap