Blå Limia føder nå......
Så når jeg skulle mate nå så jeg at den ene Limian fødte! . Sist ble selvfølgelig alle spist . Men nå har jeg klart å flytte den til fødekaret ,
der har jeg nå fire yngel. Hva gjør jeg nå ? Er det no sjanse de klarer seg. De ligger endel dritt i fødekaret fra sist, må dette fjernes ?
Har lagt litt planter oppi . hva kan jeg mate med nå ?knust flak ?
Mye spørsmål med har ikke no erfaring med dette ,
Hadde vært moro å se dem vokse litt
tar imot alle råd med takk
mvh elling
der har jeg nå fire yngel. Hva gjør jeg nå ? Er det no sjanse de klarer seg. De ligger endel dritt i fødekaret fra sist, må dette fjernes ?
Har lagt litt planter oppi . hva kan jeg mate med nå ?knust flak ?
Mye spørsmål med har ikke no erfaring med dette ,
Hadde vært moro å se dem vokse litt
tar imot alle råd med takk
mvh elling
Postet 20.03.06 kl 21:45
Postet 20.03.06 kl 21:49
Postet 20.03.06 kl 22:08
Endret: 20.03.06 kl 22:09
Hvis du ikke har fått det reingjort det allerede, ville jeg brukt en liten ause og flyttet yngelen slik at fødekaret kan vaskes/skylles godt i rennende vann. Hygienen er veldig viktig om du vil ha yngel til å overleve.
Når jeg har yngel i fødekar prøver jeg å bytte ut vannet ofte ved å helle på karet slik at friskt vann kan sirkulere inn.
Har eplesnegle oppi sammen med de, for de spiser overflødig for og bidrar til et bedre miljø for yngelen.
Mater de minst 3 ggr daglig, veldig lite i gangen. Bruker babyfor, men har ikke erfaring med din type fisk så jeg vet ikke om dette er godt nok for dem. Når de er blitt litt større får de et måltid med knust vanlig voksenfor.
Har prøvd å klekke artemia, men har 2 mislykkete forsøk bak meg. Fikk det ikke til, men det er visst det aller beste foret for yngel har jeg forstått.
Lykke til!
Når jeg har yngel i fødekar prøver jeg å bytte ut vannet ofte ved å helle på karet slik at friskt vann kan sirkulere inn.
Har eplesnegle oppi sammen med de, for de spiser overflødig for og bidrar til et bedre miljø for yngelen.
Mater de minst 3 ggr daglig, veldig lite i gangen. Bruker babyfor, men har ikke erfaring med din type fisk så jeg vet ikke om dette er godt nok for dem. Når de er blitt litt større får de et måltid med knust vanlig voksenfor.
Har prøvd å klekke artemia, men har 2 mislykkete forsøk bak meg. Fikk det ikke til, men det er visst det aller beste foret for yngel har jeg forstått.
Lykke til!
Postet 21.03.06 kl 09:03
Postet 21.03.06 kl 12:07
Endret: 21.03.06 kl 12:08
Postet 31.03.06 kl 23:37
Postet 01.04.06 kl 13:52
Postet 30.05.13 kl 21:16