hjelp! kampfisk yngel!

hei! nå hr kampfisk yngeln min klekktes. de ble lagt i går. hannen hjeøper de som detter ned opp og lager på skumrede. når må jeg flytte han? kan jeg flytte yngelen? når blir yngelen frittsvømmende? en yngel som datt ned svømte opp selv en gang. er den frittsvømmende da? kan jeg ta yngelen i en fødekasse om nødvendig? jeg vet at artemia er for stort for de. har fått anbefalt mikrovit basic som fôr, men butikker har det ikke. holder det med avskallet artemia egg?
haster! hjelp!
og når må hjeg begynne å fôre?
Hei.

Jeg kan gi deg noen råd. Yngelen blir fritt svømmenede etter 48t. Etter at de er klekket.

Da må du ta ut hannen. Jeg håper yngelen går i et eget kar.
Gi hannen noe godt å spise, han har gjort en god jobb.

Yngelen må ikke flyttes, litt stress så mister du veldig mangen.

En god side som jeg ofte har lest på før jeg begynte med hobbyen var svein sin side. Adressen er home.c2i.netsvein_antonsen/html/artikler.htm

Her vil du få mangen råd om å drive kamp fisk oppdrett. Og hva du skal gi dem som for.

Jeg pleier å dyrke infosier, og der etter gir jeg dem micro orm. Og så er dem store nok etter 2 uker å spise artemia.

Lykke til.... Er det noe mer du lurer på er det flere en meg som har mangen råd å gi.

Mvh:
ThorØ
thorø
Hei. Jeg kan gi deg noen råd. Yngelen blir fritt svømmenede etter 48t. Etter at de er klekket. Da må du ta ut hannen. Jeg håper yngelen går i et eget kar. Gi hannen noe godt å spise, han har gjort en god jobb. Yngelen må ikke flyttes, litt stress så mister du veldig mangen. En god side som jeg ofte har lest på før jeg begynte med hobbyen var svein sin side. Adressen er home.c2i.netsvein_antonsen/html/artikler.htm Her vil du få mangen råd om å drive kamp fisk oppdrett. Og hva du skal gi dem som for. Jeg pleier å dyrke infosier, og der etter gir jeg dem micro orm. Og så er dem store nok etter 2 uker å spise artemia. Lykke til.... Er det noe mer du lurer på er det flere en meg som har mangen råd å gi. Mvh: ThorØ

ok, skal ikke flytte yngelen. har kjøpt avskallet artemiaegg nå. når kan jeg begynne å fore de? prøver med det før infusiorer, jeg kan fore med det med en gang. på butikken sa de at jeg må bytte vann annen hver dag- er det nødvendig? har lest gjenomm svein sin side for ikke så lenge siden. kjempe bra side.
når ser jeg at de er frittsvømmende? han hjelper de ikke opp i skumrede lenger. de klarer det selv. er de frittsvømmende da?
noen yngel er på glasset nå. er de frittsvømmende da? burde jeg fjerne hannen?
De er fritt svømmende nå.... Nå er det viktig at du gir dem infosier eller noe annet som er lite. Sveins hjemme side er veldig bra. Forumet her har også mangen bra info sider.

Før man setter i gang med oppdrett bør man sette seg inn litt i hvordan man gjør det. Det vil ta tid og kanskje litt ekstra penger.

Hannen må nå blitt satt bort fra karet, slik at yngelen kan være helt i fred.
thorø
De er fritt svømmende nå.... Nå er det viktig at du gir dem infosier eller noe annet som er lite. Sveins hjemme side er veldig bra. Forumet her har også mangen bra info sider. Før man setter i gang med oppdrett bør man sette seg inn litt i hvordan man gjør det. Det vil ta tid og kanskje litt ekstra penger. Hannen må nå blitt satt bort fra karet, slik at yngelen kan være helt i fred.

har tatt vekk hannen nå, men mange yngler detter ned og ikke alle kommer seg opp igjen har avskallet artemia egg og har tatt potetbiter oppi et glass med vann.
nå har yngeln bynt å svømme litt mer. når kan jeg slå på pumpa med strømpe?
oppdatering: de er nå 3 uker gamle ca. det er endel der nå.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Helge Waldeland
Reklame for plussmedlemskap