Guppyyngel-problemer

Det var 2 guppyer som ble gravide så og si likt, og jeg puttet de i fødekaret begge 2, på hver sin side av skilleveggen. den ene guppyen føda, og jeg tok den ut i akvariet igjen. men med den andre har det drøyd lenger... det ser ut til at yngelen ikke får spist ordentlig, pga maten legger seg oppå rista og ikke detter ned til de. så i dag satt jeg den siste gravide guppyen i en fiskebolle. så fjernet jeg rista, og ungene fikk bruke hele fødekaret, og fikk mat.

men jeg bare lurer på om det er dumt å ha den andre guppyen i fiskebollen? jeg ser liksom ikke helt noen annen løsning :/ så kan jeg putte henne tilbake i fødekaret når fødselen har begynt eller noe... men blir det kanskje for mye stress for henne? hvordan ville dere ha gjort det? Pokker at jeg ikke har fått yngelkaret mitt enda :/
Kan du ikke ha yngelen i bollen? Den klarer seg fint der hvis ikke vannet blir for kaldt.

Tror ikke det er lurt å flytte guppyen når fødselen har begynt. Ha heller guppyen som skal føde i fødekaret, og yngelen i bollen.
oki det blir mindre stress ja...
ok nå har de fått grus i bunnen og en hjelm med masse hull i oppi bollen tror de skal ha det greit der...
Ja, det blir bra

Oppi der kan de vokse opp uten fare for å bli spist opp. Og det er ingen som spiser maten dems. Hvis mat blir liggende igjen må du huske å skifte vann på yngelen litt oftere.
kjøp yngelfor! Det er mindre og faller lettere igjennom rista!
Tilfeldig bekjentskap
© Petter Eriksson
Reklame for plussmedlemskap