Kakadueciklider med yngel

Kom nettopp hjem etter 8 dager på påskeferie - og jammen hadde mine nyinnkjøpte Kakadueciklider (type Orange) fått ynget i 60 liter'n!Kjempegøy! Har ingen erfaring med denne dvergcikliden, og har en hann og to hunner i karet sammen med et par Ottoer og en liten ancistrus (ca. 2 cm).
Men nyklekket artemia har jeg ikke til de små svømmerne.... sugde opp litt TetraMin Baby i en sprøyte og det så ut til at småtassene ble ivrige ihvertfall. Noen med erfaring på at det går å fore dem med dette? Ihvertfall til butikkene åpner og klekkingen er igang.
det er ingenting i veien med å prøve ihvertfall og har de ynglet en gang så er det uansett svært tenkelig at de gjør det flere ganger hvis du ikke lykkes i å fore opp disse

har du mulighet til å legge oppi en dott med javamose så hender det at yngelen går og gnafser på det som lever i mosen, mosen er også et ypperlig gjemmested.
Ja, jeg prøver ihvertfall, så får vi se hvordan det går. Det med javamosen var et godt tips - flytter over en liten dott fra det store akvariet. Takk for tipset!
Må nesten komme med en liten oppdatering....Etter en supertravel uke, har jeg ikke kommet igang med noe artemiaklekking. Mater fortsatt med TetraMin Baby. Ser ut til at tre små yngel vokser og trives, men av en eller annen grunn vandret pappa'n til fiskehimmelen for noen dager siden. De nyinnkjøpte Kakaduene var egentlig i karantene da de plutselig fant på å yngle i påsken!Mamma'n passer godt på og den andre hunnen jages opp i et hjørne så fort hun viser seg. Nå lar jeg naturen råde, og ser hvordan det går. Klarer de små seg er det jo kjempeartig! Tar gjerne imot noen heiarop og moralsk støtte!
Trist med pappaen, men håper det går bra med yngelen!
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap