AF, anstendighet og danske børn...

I fiskebasen står det om Trichopsis schalleri:
Lager særegne kneppelyder når den er opphisset.

Vi må tenke på at barn fra vårt kjære naboland også frekventerer dette fremgangsrike forum!

P.S. Jeg må innrømme at schalleri er en helt normal uttale for meg nå

hihihihi

Hei igjen forresten!
Inaktiv bruker
Du må vite hva kneppe betyr på dansk for å ta poenget
nå ble jeg nysjerrig her... hva betyr det ? (selv om jeg mistenker at det er noe i likhet med "bolle")
Inaktiv bruker
Hvis "bolle" er å formere seg for å si det pent, har du helt rett
oh dear... he he he he

minner meg om når jeg sto i et danskt bakeri og spurte om han kunne finne ei bolle til meg... tok litt tid før jeg skjønte hvorfor guttungen bak disken glante så rart på meg med en stadig heftigere rødfarge i ansiktet
Inaktiv bruker
Hehe..... Han reagerte nok litt da ja
men hva sier da danskene når de skal kneppe igjen en knapp ?
Inaktiv bruker
Nei, det aner jeg ikkke. Hehe Greit med en god latter på morran
jepp, få startet dagen med et flir
Mange morsomme språk-forvirringer ute og går mellom våre nordiske naboland, ja

Jeg var sammen med en svenske noen år, og bodde derfor i Sverige en periode. Det frembrakte stor latter og almenn humring over at vi i Norge faktisk hadde et bokforlag som heter DET NORSKE SAMLAGET!
Herregud, tenkte svenskene, lurer på hva slags bøker de utgir...))
(samlag på svensk er det samme som samleie....=)

Og danskene ber gjerne om å få knuse deg eller gi deg en knus.... det betyr at de vil gi deg en god klem eller en kos

En hardbarket danske som pleide å drikke lunsjen sin (øl...) som min mann jobbet sammen med en gang, sa at en gang at han skulle gå "og nappe løk". Så forsvant han ut av rommet. Jeg undret meg litt over dette, men de andre gutta råflirte. Jeg fant etterhvert ut at han gikk for å...tja, ta seg en håndjager for å si det slik.
løkskrelling har jo inntatt den norske slangen etterhvert den og da, vanlig her ihvertfall
Inaktiv bruker
HeHe
fra knappeknepping til bakervarer til grønnsaker... hva blir det neste ?
Tja - da jeg gikk på skolen var "beise" mye brukt, og jeg tror ikke akkurat folk trakk fram malespann og pensel i helgene.....
Inaktiv bruker
Hehe.... Den blei brukt her i Grenland å
Inaktiv bruker
Men nå må vi ikke la den tråden her "ta helt av", det er medlemmer som er litt yngre her!
Stina Engerud
men hva sier da danskene når de skal kneppe igjen en knapp ?

Hehe jeg bor i Danmark og har en dansk samboer så jeg spurte, da dansken min enda ikke har blitt noe bedre hehe)

Danskene knapper knappene og de kneppe lydene vil de nok heller kalle klikkelyder.
Men man kan jo ikke klikke jakken?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap