ô

Hvordan lager jeg sånn o med "hatt" på når jeg f. eks skal skrive fôr? De ô-ene jeg har skrevet i denne tråden har jeg brukt klipp-lim til å lage...
Hvis dette spørsmålet er for dumt eller for dumt til å lage egen tråd om så bare slett hele greia. Er ikke meningen å være irriterende eller noe.
test :
ô

jepp enkle greier, bare ta den saken tilvenstre for enter, med disse tegnene på:

^ ¨ ~
shift+ den knappen til venstre for å. så trykk på o å så får du fôr
mArTii =)
Karl: ö FS: Po

Po? åja! litt distre jeg da. meste til høyre! sorry...
FS
[QUOTE=mArTii =)]Karl: ö FS: Po

Po? åja! litt distre jeg da. meste til høyre! sorry...
Hehe =) ô der funka det ja =) ô fôr, yey
Og hvis jeg trykker på o mens jeg holder den berømte knappen inne får jeg stor ô :Ô
med shift ja ô-ô
men som tone sier, blir nok fór riktigst. dette er den til vesntre for backspace (tilbakeknappen), hold alt gr inne
ó, jeg trodde ô var det man skrev på fór jeg... óúýéáíêûîôâê
Tone Andreassen
Men det riktige er: fór ;-)

fór er riktig? Hvorfor skriver så mange fôr da?

Har selv alltid trodd at fôr er riktig. Det er fordi det står skrevet akkurat fôr så mange steder.

Forresten, gratulerer med dagen, Martine!
Kristian
Forresten, gratulerer med dagen, Martine!

Tusen takk Kristian!
Jeg står på ô i fôr (i f. eks. fiskefôr, kraftfôr) inntil noen kan gi meg en troverdig kilde som sier noe annet
Bjarne
Jeg står på [B]ô[/B] i [B]fôr[/B] (i f. eks. fiskefôr, kraftfôr) inntil noen kan gi meg en troverdig kilde som sier noe annet ;)

Jeg har hele tiden trodd et var fór som er riktig, men etter en rask titt til Språkrådet ble jeg omvendt

Sitat:

I begge målformene kan vi bruke cirkumfleksteiknet i fôr (kåpefôr, dyrefôr), fôre, i nynorsk dessutan også i lêr (skinn) og vêr (ein vêr =sauebukk; eit vêr = klima), men teiknet kan sløyfast.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap