Tips om hva jeg kan bruke kokosen til?

Har akkurat laget huler til fiskene mine av to kokosnøtter, og sitter igjen med en stor bolle full av kokos...

Finnes det noe jeg kan bruke det til, eller er det bare å gi det til småfulgene?

Noen med kreative innspill her?

Maren
Kjempegod yoghurtdrikk nesten uten karbohydrat.

1,5 dl yoghurt naturell
3 ss kokosmelk
1 ss kokosmasse
Søtstoff etter smak

(Kokosmassen kan byttes ut med nøtter, bær eller frukt om man vil, bare husk å regne inn evt ekstra karber.)

Ha alle ingrediensene i en foodprocessor og visp til alt er blandet. Kjempegodt!

Karbohydrat = 10 g

ps. jeg har ikke smakt dette :P
Kokos Smooth colada-smoothie
3 dl TINE Yoghurt Vanilje
0,5 stk. banan
2 dl ananas frosset
3 ss kokosmasse
1 ts sirup gjerne lønnesirup

Bland alle ingrediensene i foodprocessor og kjør til det er en jevn tykkflytende masse. Server straks.

Det er sikkert mange drinker en kan lage med kokkos...
bare en har fantasi nok... eller bare søker litt på nettet ;P
Tusen takk for kreative svar taly!

Vi endte til slutt opp med å prøve å lage kokosmakroner, og det ble noen sære noen... Veldig flate. Kokosen bør nok være tørr før man prøver seg på noe sånt!

Resten ble fuglemat.

...Bortsett fra en håndfull som hunden min spiste. Han kastet opp bitene tre dager senere, og de så helt like ut som da han spiste (les:slukte) de. Han hadde spist og drukket som vanlig siden, men magesyre er tydeligvis ikke sterkt nok til å løse opp kokos!

turnips
...Bortsett fra en håndfull som hunden min spiste. Han kastet opp bitene tre dager senere, og de så helt like ut som da han spiste (les:slukte) de. Han hadde spist og drukket som vanlig siden, men magesyre er tydeligvis ikke sterkt nok til å løse opp kokos! :)

Viser jo hvor viktig det er å fjerne all kokosen, slik at ikke fiskene eter denne. Hunder har jo en ganske heftig fordøyelse kontra de fleste fisk, og jeg er styggelig redd at kokos setter seg skikkelig fast i tarmsystemet til fiskene om man lar dem ete dette
Gå inn på Matprat.no og skrive inn ingrediens/søkeord "kokos" ?
Da skal man visst få opp alle oppskrifter som inneholder kokos.
Jeg tenker på kokosboller jeg nå, plutselig. Hvorfor er det ingen som selger det lenger da? Åh, det fikk jeg lyst på!
mona o
Gå inn på [URLBLOCK1]og skrive inn ingrediens/søkeord "kokos" ? :-) Da skal man visst få opp alle oppskrifter som inneholder kokos. Jeg tenker på kokosboller jeg nå, plutselig. Hvorfor er det ingen som selger det lenger da? Åh, det fikk jeg lyst på! :-)

Er mange som selger kokosboller fremdeles. Siste sted jeg så dem var på OBS forrige helg. Der har de dem i store jule-pakker. Namm! Ellers kan man veldig enkelt lage dem selv. Har ikke oppskriften her nå (får ikke sove pga feber og hoste så jeg ligger i senga med maskinen og forsøker lese litt pensum til neste eksamen....), men du finner sikkert oppskrift på de også på nett.
mona o
Jeg tenker på kokosboller jeg nå, plutselig. Hvorfor er det ingen som selger det lenger da? Åh, det fikk jeg lyst på! :-)

tja... kiwi, spar, meny, rema, rimi, ica
Stina Engerud
[QUOTE=mona o] Jeg tenker på kokosboller jeg nå, plutselig. Hvorfor er det ingen som selger det lenger da? Åh, det fikk jeg lyst på! :-)

tja... kiwi, spar, meny, rema, rimi, ica

Og hvis du er i Oslo en tur, kan du jo ta deg en tur til Sagene:

Jøss, den linken var midt i blinken. Må handle noen der før jul!
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap