Noen fra Tromsø her?

Har planer om å flytte til Tromsø neste år og i den sammenheng lurte jeg da på om det er noen fra Tromsø her.
Dumdidum..venter på svar.. :P

Joda, vi er her opptil flere

Får starte vervekampanjen til TAK
Kult!!!skal flytte til neste år..hadde jo vært topp å fått noen venner der oppe i nord..
Så, åssen er det å bo i tromsø da?hvor dyrt er det for studenter og slikt?
Åkom igjen'a..svar meg noen!! hehe.. :P
Sharky
Så, åssen er det å bo i tromsø da?hvor dyrt er det for studenter og slikt?

Kostnadsnivået i Tromsø kan ikke akkurat regnes å være rimelig.

Som bosted er det en flott plass å bo. Skulle bare ønske at de som styrer kunne utviklet litt estetisk sans. DRIV som er studenthuset i Tromsø huserer også Tromsø Akvarieklubb. Hvis du er musikkintressert så er også DRIV en god plass.
Jeg har bodd og studert i Tromsø de siste 10 åra. Fordelen med Tromsø for studenter er et godt musikk-tilbud. På de fleste fagene merker man at universitetet er lite. Man får et nært forhold til foreleserne og undervisninga preges mer av seminarer og dialog enn andre steder, har jeg inntrykk av. Boligmessig er det dyrt, men man risikerer meget sjelden at hybelen er gammal og råtten, siden mesteparten av byen er relativt ny. Jevnt over er boligstandarden høy. Har besøkt studerende venner både i Oslo og Bergen og blitt sjokkert over hvordan det går an å bo. Det må også nevnes at Tromsø har utrolig mange kafeer og utesteder, men mange av dem er til forveksling like.

Generelt er Tromsøs største fordel at den er en blanding av småby og storby. (Noen vil vel si det er den største ulempen også) Det er lett å bli kjent med folk og sette i gang med arrangementer. Ikke som i Oslo der jeg har inntrykk av at man må ha master før man kan ta initiativ til noe som helst. Tromsø har generelt flere muligheter enn eksisterende tilbud. Man må nok innstille seg på å ta litt ansvar for at det skal skje noe innen akkurat det du er opptatt av, men til gjengjeld blir du oftest møtt med anerkjennelse.

Det er mange grunner til at jeg har blitt boende her, men det viktigste er blandingen av småby og storby. Jeg liker de mulighetene som finnes i Tromsø, men ser ikke bort fra at jeg flytter til Oslo når jeg føler at byen blir for liten.

Velkommen skal du være!
oki? Hvordan musikk og slikt er det der da?
Ok, høres helt flott ut. Er veldig musikkinteressert!
Men det er ikke noen her som kanskje kunne tenke seg i huse meg i tre år?hehe. Betaler jo selvfølgelig leie og slikt.. :P
Jeg bråker ikke særlig mye heller.. XD
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap