Hvor kan man dra på ferie og se flotte fisk under vann?

Heihei! Jeg tenker meg å dra på en ferieuke i vårhalvåret. Er det noen som har noe fine plasser å anbefale? Jeg vil gjerne dykke litt med maske og snorkel.

Hilsen Gro
Forbehold om skriveleifer i stedsnanvn...
Jeg har dykket en del i Rødehavet og stort bedre blir det neppe... Hurugada eller Dahab anbefales. Sharm er dyrt og overbefolka. Send en PM om du lurer på noe om området, så svarer jeg etter beste evne. Jordan, Syria og Libanon er land jeg kjenner godt og de kan du godt besøke med det samme du er i hogget, i det minste Jordan og Syria. Det er korte avstander.
Plussmedlem
Hurghada (eller Sharm El Sheikh) tilrådast på det varmaste. Har vore båe stader og føretrekk som Arne K Hurghada framfor Sharm.
Det er billeg å reise, relativt billeg å leva der og korallreva i Rødehavet er ganske enkelt fantastisk å dykke eller snorkle på!
Mexico
Hvis du venter litt med ferien til ca september, så kan du få en billig tur til Mexico. Jeg anbefaler snorkling på Isla de Mujeres, Cozumel og Playa del Carmen på det høyeste. Krystallklart vann, kjempesikt, og ikke minst masse nydelig fisk. Jeg har snorklet med Barracuda, Stingrays, søte små Neontetra, og masse annen fisk jeg ikke kan navn på.

Mvh Liv(elig)
Thailand er et fint land både over og under vannoverflaten.. Var i Phuket nå i desember. Var å dykket og såg djevelrokke, kulefisker og mye annet fint! Det blir garantert en tur tilbake til Thailand i nermeste fremtid...

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap