Siste fridagen min.

Som student har jeg jammen hatt en veldig lang og god juleferie. Mitt morgen-ritual er: opp med ungene (ihvertfall nå som de har begynt på skolen igjen), få i dem frokost og få dem av gårde ut døra, på med kaffekanna, sette seg i godstolen med kaffe og akvaforum. I dag nyter jeg det litt ekstra, siden det er den siste jule-ferie-dagen min. Klokken elleve i formiddag braker det løs; da begynner jeg og en kamerat på den stor bachelor-oppgaven vår. Gulp! Det er en omfattende oppgave (12.000 ord), må ta utgangspunkt i en veldokumentert og godkjent forskningsrapport, og alt er ufattelig nøye i forhold til kildehenvisninger, normer for skriftlig arbeid osv. osv. Vi skal skrive om K.O.L.S. siden vi begge hadde vår forrige praksisperiode på lungeavdeling på sykehus. Jeg jobbet på sykehuset her i Aust-Agder, mens han var utvekslingsstudent i New-Zealand (han kom hjem med bare A-er i karakterboka!)
Det verste er at jeg faktisk gleder meg litt til å begynne på denne oppgaven. Føler det nok litt annerledes når innleveringsfristen nærmer seg *s*.

Ja, ja, da nyter jeg morgenen videre, og drikker opp kaffen min her, sammen med dere. God morgen!
Lykke til Gry! Mye arbeide med slike oppgaver. Er du legestudent?
Skolestart her også!
Ja, min første skoledag var også i dag. På timeplanen er fagene Matt, Fysikk og Kjemi. Skal levere en stor oppgave i år jeg også; tema er "miljø og kjemi" er ikke helt sikker på hvordan jeg skal angripe det. Har riktignok ikke fått all informasjon ennå. Men jeg vet at det også skal fremføres muntlig foran ca 60 personer i en halv time. Uff!
Men ferien har som du sier Gry, vært lang og deilig, og det var ikke så galt å komme på skolen igjen egentlig.

E
Helge H
Lykke til Gry! Mye arbeide med slike oppgaver. Er du legestudent?

Neida, ikke lege, men sykepleier. Er for gammel til å begynne på medisinstudie ;0), håper derimot å kunne videreutdanne meg til jordmor om et par år, men det er jo så mange spennende fagområder så vi får se hva det blir til. Takk for lykkeønskningene.

Erlend: Slike oppgaver virker, som du sikkert allerede har oppdaget, uoversiktlige og skumle før man kommer igang. Som regel ender man opp med at man har for mye man vil ha ned på papiret, så problemet blir å begrense seg :0)
En halv times foredrag klarer du fint! Lykke til til deg og.

Ja skole start her i gården også Deilig å komme igang med skole jobbingen igjen etter mye fest og bur i jula.

Ang oppgave skrivingen så er det noe man blir bedre på for hver gang. Men nyter det ikke, hvertfall ikke de muntlige fremleggene...grøss og gru..
Dere får ha lykke til med studiene

PS: Det er for mange lettere å holde foredrag for en større gruppe, enn f.eks for en gruppe på 10 mennesker.

Selv har jeg stått mer enn en gang på talerstolen for mange hundre mennesker, og det er lettere enn foran en gruppe på 10-20 mennesker, etter min mening
Er enig i at det er bedre med mange i salen når man snakker, enn med en liten gruppe. Er hovedtillitsvalgt for kullet vårt (ca 100 studenter) og det blir mange "taler" i forelesningssalen. Det går i grunn greit, men når vi sitter fem -seks stk rundt et bort, ja da er folk så nærme at det kan være vanskelig å åpne munnen bestandig. Dette har bedret seg i løpet av årene, for ettersom man blir voksen så er man ikke så redd for å drite seg ut, lenger.
Bli jordmor, møt nye mennesker!

He he, beklager - du har sikkert hørt den før. Klarte bare ikke å la være.

Det er et yrke jeg har stor respekt for, spesielt efter å ha vært med på et par fødseler, og den ene der en jordmors kunnskap, rutine og rask aksjon (+ høy beredskap fra backup teamet) fikk alt til å gå bra.
Huff, ja, har selv hatt en sånn litt kritisk fase under en av mine fødsler, men det gikk nå bra til slutt :0)

Spennende, utfordrende, glede og sorg i det yrket, og så utrolig viktig å holde seg oppdatert.

Dette ble veeelig off topic ;0D Hvordan kan jeg få dette til å ha noe med fisk å gjøre da......? Fellesnevner?..... jo vann!! Fostervann! *ler*
Klart, det har alle elementer, varme, vannkvalitet, fôring... :o)
He, he, du har så rett, så rett.
Tilfeldig bekjentskap
© Martina Rozinek
Reklame for plussmedlemskap