Hvor skal vi dra på ferie??

Jeg og samboern kunne veldig gjerne tenkt oss en tur til varmere strøk, men det er jo så mange steder å velge mellom! Er det noen som har tips? Skriv gjerne om steder dere har vært på ferie og legg ved linker til gode sider på nettet om reiseliv...
Vi var på Tenerife i 2006, og det ga mersmak! Vi var på hvalsafari, og en tur ute fikk vi se delfiner!! De svømte rett ved siden av båten! *drømme seg bort* (bare synd det er så vanskelig å få lurt med landkrabba/samboeren ut i båt..) Hehe..
Var også i dyrepark og så delfinshow! Kunne også sett spekkhoggershow hadde det ikke vært for at det var stengt da..
Men det var en veldig fin tur, og jeg ELSKER å være der det er varmt, hører ikke hjemme her i kalde Norge.. Brrr...
Så det må være varmt og fint.. Enten drar vi i April (hvis jeg kan dra rett etter kneoperasjon..?) eller så blir det nok på vinteren igjen.. Er jo ikke så veldig vitsi å dra bort den mnd eller to vi faktisk har sol her i landet! Hehe..
Håper på masse svar...
Liker dere fisker, og har dere akvarium, med maller og vanlig tropiske fisker ?
Tyrkia
Hvis Tyrkia er et alternativ, anbefaler jeg deg å se innpå www.nazar.no.
De er billige og har mange fine hoteller.
Vi skal til Pegasus World på juni. Et eldorado for både barn og voksne.
Chile eller Brazil er fine land å være på ferie, det som er fett med chile og brazil er at du kan dra opp til skogene i elvene og se maller og fisk du kjøper her i norge, drittkult, men i Brazil er det litt farlig, mye kriminalitet, men Chile er veldig fint land og ikke farlig å være i. kjempe fint land, har vert der mye. god mat, mye atraksjoner man kan gå på, jeg anbefaler det sterkt. Kan foreksempel dra på Påske øya. hele sør-amerika er fint.
Hmm..
Tyrkia høres jo allright ut.. Har tenkt på det fra før faktisk..
Vi har selskapsakvarium, og er interessert i fisker ja.. Drømmen hadde vel vært å svømme med delfiner..

Bare å skrive inn flere tips! Hehe..

Jeg og min kjære var på "all inclusive" ferie i Tyrkia i høst, Lara Resort & Spa i Antalya.

Nesten flaut for en luksus og oppvartning!!

Helt fantastisk ferie, må jeg si.
Men så er jeg et skikkelig luksusdyr da..

(Det står litt mer på hjemmesiden min)
MC Darup
Jeg og min kjære var på "all inclusive" ferie i Tyrkia i høst, [URLBLOCK1] i Antalya. Nesten flaut for en luksus og oppvartning!! Helt fantastisk ferie, må jeg si. Men så er jeg et skikkelig luksusdyr da.. ;) (Det står litt mer på hjemmesiden min)

Åh!! Det så utroooolig digg ut ;D
Tyrkia er fint land. Jævli god is der, og tilgang til dems berømte vannpipe som røkes med frukt tobbak. Ta dere en tur innom cafeene dems og prøv tyrkisk caffe og vannpipe.
Fine strender i Tyrkia, men tror nok ikke dere får svømme med noen delfiner der, dra heller til Australia eller New Zeeland Hvis dere har så utrolig lyst til å svømme med noen delfiner.
Feriemulighetene er jo uendelige, er vel bare økonomien som setter grenser - og antallet ferieuker.... *s*

Jeg har vært i Tyrkia mange ganger - Side x 2, Alanya x 2 og Marmaris, alle bra steder. Har du litt stramt budsjett er det greit da det er billig å reise dit, samt at mat og sånt er også billigere enn mange andre charterland. Fine strender, god mat, mye natteliv og mange muligheter for utflukter hvis ikke du liker å ligger for mye i ro på beachen. Tyrkere kan imidlertid være veldig frempå for å få deg inn i butikker/restauranter, noe mange oppfatter som negativt. Selv har jeg ikke hatt noen problemer med det, og har tvert imot truffet på folk som har kjent meg igjen et helt år senere..... Fordelen med Tyrkia er at været er stort sett stabilt med SOL det meste av sesongen - var der i slutten av september et år og da hadde det ikke regnet siden april, har selv opplevd totalt ca. 3 dager med helt eller delvis skyet på de totalt 10 ukene jeg har tilbragt i Tyrkia.
Hmmm...
Går mer og mer for tyrkia inni hodet mitt nå..
Har de ikke ganske mange spa der også...? Deilig!
Vet ihvertfall at vi skal være borte to uker denna gangen.. Etter en uke har jeg såvidt begynt å få LITT farge, og finne ut av alle de morsomme tingene det er å gjøre! Hehe..
Skal gå på nazar.no og sjeke der ihvertfall, men vet ikke når vi skal dra enda.. Og vil jo gjerne få det så billig som mulig..
Takker for svar hittil!
*Ayla*
Har de ikke ganske mange spa der også...? Deilig!

I Tyrkia har de noe som heter Hamam. (tyrkisk bad)
Det må bare oppleves!

Først skal du sitte i badstu en stund, så dampbad, bade i basseng, og så kommer selve opplevelsen. Du blir lagt på en oppvarmet stenhelle, der du blir gnidd over hele kroppen med en slags vott. De sier at du kan miste opptil 50 gr. døde hudceller under denne behandlingen. Etterpå blir du ført til neste rom, der du også blir lagt på en stenhelle. Her blir du vasket over hele kroppen med en spesiell såpe. Dette er bare kjempedeilig!
Du får ikke lov å løfte en finger selv, de kjekke guttene der gjør alt, til og med skyller av deg etterpå. Til slutt blir du ført inn i en egen avdeling, der du får full kroppsmassasje!
Denne store opplevelsen koster bare 20 euro, og varer ca 2 timer.

Jeg vil anbefale deg å bli med reiseselskapet (Nazar) på et av badene de anbefaler. Det er billigere enn det de har på hotellene, og mye finere. Og Nazar anbefaler kun seriøse turer/opplevelser. ( Det var dagens reklame. )

PS. Det sies også at du blir mye fortere brun, etter et tyrkisk bad.
*Ayla*
Hmmm... Går mer og mer for tyrkia inni hodet mitt nå.. ;) Har de ikke ganske mange spa der også...? Deilig!

Hamam er jo nevnt (og det er et must!!).
Ta et slikt feks dagen etter ankomst for å forberede huden for sol, skrubbe vekk alle tørre og døde hudceller for jevn farge.
Og ta det dagen før du reiser hjem, skrubbe vekk alle rester etter solkrem, saltvann og slikt.
Herlig!

På hotellet vi var på var det eget Spa, dette var ganske dyrt (men ikke i forhold til Norge synes jeg).
Jeg og mannen min betalte nesten 5000,- totalt for en uke med behandlinger.
Dvs at vi hver dag fikk en ny type behandling, vi valgte forskjellige programmer. Han hadde "relax" (det inkl bla Thai- massasje, stein- massasje og saltvannsbehandling), jeg hadde "beauty" (det inkl div massasjer, ble smurt inn med ekte honning bla!!, behandling av hender/ føtter og ansikt osv)
Helt himmelsk!!!
Så hver dag den første uka troppet vi opp i Spaet for en time med ren nytelse!
fly ned til middelhavet å lei en seilebåt med dykkerutstyr å div Da snakker man om minneverdig feire.)lurer på hva et undervannskamera koster)
Mmmmm..
Vil virkelig nedover nå altså! Er så lei av vinteren og snø og dritt! Hehe.. Kjenne sola og.. Mmmm..

QUOTE: PS. Det sies også at du blir mye fortere brun, etter et tyrkisk bad. QUOTE.

Ja det håper jeg virkelig!! Hehe.. Jeg har nemlig helt manko på pigmenter.. Er helt blå-hvit hele året jeg..

Hadde vært innmari morro å dykket altså, har hatt lyst til å prøve det en stund.. Men det blir nok litt verre med seilbåt, siden samboeren "blir så dårlig" av en liten halvtime på sjøen.. Hehe.. Det er måte på hvor mye jeg skal tvinge han med på.. Er fornøyd så lenge vi får dratt på hval/delfin safari jeg! (ikke at jeg tror det er så store muligheter for det i Tyrkia..)

Tipper vi går for Nazar, siden jeg har hørt masse bra om dem..
Men så er det neste spørsmål: All Inclusive eller ikke?? På en måte er det jo allright å slippe å tenke på mat, men litt av morroa er jo å spise på forskjellige steder hver dag også...
Inaktiv bruker
Er kanskje litt gledesdreper nå, men hvis du har litt sans for politikk og menneskerettigheter så gå inn på Amnesty Internasjonals sider og sjekk hva organisasjonen og FN`s høykommisær for flyktninger synes om landet. Da får du et mer nyansert bilde,men kan selvsagt velge reisemålet likevel.
Kari Jordahl
Er kanskje litt gledesdreper nå, men hvis du har litt sans for politikk og menneskerettigheter så gå inn på Amnesty Internasjonals sider og sjekk hva organisasjonen og FN`s høykommisær for flyktninger synes om landet. Da får du et mer nyansert bilde,men kan selvsagt velge reisemålet likevel.

Selvsagt, men da bør man heller ikke reise til feks Spania.
Både pga hva som skjer mtp baskerne, og pga Spanias forhold til dyr (tyrefekting feks)
Eller til Italia, der er alle korrupte.
Eller til Romania, der er det fullt av gatebarn som staten overser. Eller Brasil, samme der.
Politi som er korrupte, og som får betalt for å drepe gatebarn.
Man bør også holde seg unna England, som okkuperer Irland.. heller ikke reise til Irland, for da støtter man jo IRA.
USA er selvsagt helt utelukket, samme med Afganistan. Og Irak.
Kina er uaktuelt, ettbarnpolitikken og det noe strenge regimet der tiltaler ikke oss nordmenn.
Russland og resten av øst- europa bør strykes fra lista over steder å bruke penger.

Beklager, men måtte bare komme med et lite.. utbrudd

Så tilbake til tema!!

Ang all- inclusive,
på hotellet vi var på var det 8 forskjellige restauranter å velge i.
En buffet med div, en lekker-smekker fransk en, en tyrkisk restaurant, en fiskerestaurant.
En grillrestaurant (denne hadde vær-forbehold siden det lå ute) og... mener det var 8 *tenke*

Så forresten at det lå sånne flyers til hval/ delfin- marineland, men det er jo slett ikke det samme som å dykke med de i sjøen
Opplevelse for livet...
I 2005 dro jeg på tur med Hvitserk... en drøyt 300 miles lang raftingtur gjennom grand canyon... fantastisk natur, fred og ro, masse action, godt og varmt, hyggelig og sosialt, god mat + + + + Det beste av alt... 10 dager uten mobildekning.. rett og slett en nyte-ferie for så å bråvåkne til Las Vegas og alt hva det har å by på iform av gamle damer med blått hår som har slått røtter ved enarma banditter osv... Dubai er heller ikke å forrakte.. de har alt og litt til
Noe som ikke er så dyrt er den litt ukjente kanariøya La Gomera. Man tar fly til Tenerife og båt derfra. Øya er liten, men har flott natur (på FNs verdensarvliste!), strender å bade på og varmt og godt. Det er ikke noe party-party, men koselige restauranter og butikker. Det er fler turoperatører som har pakkereiser dit, ellers kan man ta fly til Tenerife og ordne overnatting selv på øya, mulig det og.
Hva med Bulgaria?
Der er det fint der!
I Albena er der jeg og min familie pleier og dra!!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap