Bestilte reker på mandag, men de har ikke kommet enda:(

Bestilte reker og de ble sendt på Mandag.
Har ikke fått dem enda
Hvor lenge tåler dem å være i Beholderen?
Håper de lever når dem kommer.
Posten i Norge er no herk! Bestilte noen sandsnegler før jul, fikk dem ikke før en uke etterpå.(De levde alle sammen:S)
Jeg har fått reker etter tre dager i posten. Det gikk helt fint. Riktig nok en annen årstid!

Mikkel
Men en ting jeg ikke skjønner.
Alle sier noe med årstider osv ved sending, men det er jo bare i postkassa di dem blir liggende kanskje?
Når de er på postkontoret så er det jo varmt, er sikkert varmt i bilene og?
Så hvorfor er alle så "redde" ved sending PGA det?
Lasterommene på postbilene er ikke nødvendigvis "varme" - dette er jo en form for varebiler. I tillegg kan pakken bli liggende på omlastingssentraler/ oppbevaring som ikke er oppvarmet.... Ved 10 grader ute er det neppe et problem, men ved 10 minus kan temperaturen fort bli -veldig- lav i uoppvarmede lokaler.
Er ikke alltid så veldig varmt bak i lastebiler/postbiler da.
Fikk rekene i dag, de var døde
Men skal skryte til David som solgt dem, alle rekene hadde fine farger, noen var til og med med egg!

Så posten i Norge fucker seg da men helst ikke trenger det
Kjipe greier

Har sendt ganske mye reker selv. Som oftest går det bra, men ikke alltid.
Det som var rart var at han sendte de på Mandag som A post.
Så da skulle de vært her på tirsdag eller onsdag, så posthuset han leverte på må ha vært sene:S
Kjedelige greier ;( Har selv fått tilsendt reker både sommer og vinter, og det har tatt alt fra 2 dager til 8 dager... Sistnevnte midt på sommer, med 30+ ute. Da var det ikke bare velstand, men fremdeles da var det levende reker i pakken.

De jeg mottok her i vinter, var ganske kalde på føttene når de kom, 8+ i vannet.... Lang og rolig tilvenning til mer hjemmekoselig temperatur var det som skulle til for å berge både egg og reker
Regner med at alle var døde da det lukta dritt av vannet og alle lå på ryggen?
Høres dødt ut ja Siden det var begynt å lukte, er det etter alt å bedømme noe som tok livet av rekene tidlig under transporten.
Dør 50% av posens innhold, er dette sikkert tilstrekkelig i massevis til å forgifte de andre ihjel ;(
Tilfeldig bekjentskap
© Janne L.R
Reklame for plussmedlemskap