Tur til Poecilia Scandinavia's generalforsamling i Danmark 16-18.03.07

Jeg kan vel begynne litt med og si at Poecilia Scandinavia er en klubb for menesker med interesse for levendefødere (Guppy,molly og sverdragere osv..) Annen hvert år er det generalforsamling for denne klubben.

Jeg var ganske heldig som fikk være med på denne turen. Med tanke på at jeg skulle på noe annet som ble avlyst. Og dette fikk jeg vite på torsdag. Rune Evjeberg og Kjetil Gudmestad skulle reise på torsdags kvelden, så jeg tok turen bort til Kjetil for og si at jeg ville være med. Han tok et par tenefoner mens jeg så på TV. Etter et par samtaler så var det hele i orden, en av deltakerene hadde trekt seg så da var det plass til meg i Danmark. Jeg ringte til Rune for og høre om det var plass i bilen, og det var det

Da var det bare og vente på at Rune skulle plukke opp meg og Kjetil.
Rune kom ca kl 22.30. Vi lastet i bilen og kjørte mot Egersund.

[External Image]

Da har vi annkomet Egersund og venter på ferjen. Vi hadde lugar på båten, og såv hele vegen ned til Danmark.

Og så det store spørsmålet. Noen som vet hvor vi er

[External Image]

For dere som ikke vet. Så er vi i Danmark ;P

Nå er neste stopp Credo Fish.

Forsettelse følger.

Andreas Bjørvik
Annkomet Credo Fish
Da var vi framme ved credo.

Her er det store mengder med fisk. i alle varianter og former. Det ble tatt en del bilder her. Men glasset på akvariene var ganske skitne så det ble ikke noe spesielt gode bilde.

[External Image]

Jeg vet ikke va dette er men det er ganske mangen av de.

[External Image]

Kulefisk

[External Image]

Det en rommet det fisken holden til den skal fraktes til butikker.

Det var ganske inntresant og se hva som skjer med fisken før den komme i butikkene. Her på Credo er det alt fra malle til krabbe til ål. Med andre ord det er ganske mye fisk her.
Etter at vi var på Credo skal vi til Tropica for se hvordan de gjør det. Og det var ganske kult der og.

Forsettelse følger.

Andreas Bjørvik
[B]Tropica[/B]
Da er vi på Tropica. En av verdens største levrandør av akvarie planter.
Dette så jeg veldig fram til, og jeg ble ikke skuffet i det hele tatt. det var ganske vilt og se så mye plante på samme plassen, i tillegg til og se hvordan de gjør dette. Og det var ganske intresant.

Skiltet viser hvor vi er.

[External Image]

Det første som møter oss et "skalldyr" denne krabaten ville ikke være med på bilde i det hele tatt. Hode forsvant inn i skjellet da jeg skulle ta bilde, skilpadden virket litt sjenert. Så det ble bare med det ene bilde.

[External Image]

Dette bilde viser en liten del av garteriet. Bilde visen bare en liten del av det hele. Det var ganke stort og mangen store "brett" med planter

[External Image]

Mannen på bilde guidet oss rundt på område.
Vi fikk med oss noen planter direkte fra Tropica. Jeg fikk bla Vallisneria nana,Vallisneria spiralis "Tiger" og Pogostemon helferi. Det ble tatt mangen bilder på Tropica.

Noe av det som imponerte meg mest her var hvordan javamsen så ut. den var rett og slett bare nydelig. Alle planten som de har på Tropica så veldig bra ut. Men siden klokken nærmet seg 15.00 så måtte vi desverre gå for da var det helg for de annsatte.
Men siden vi hadde god tid så fant vi ut at vi skulle ta turen til Randers Regnskov.

Forsettelse følger

Andreas Bjørvik

Da har vi annkommet Randers Regnskov. Og det er ikke annet og si enn at det var ganske innponerende hvordan de har klart og lage til dette.

[External Image]

Hmmm vi er i Randers.

Det første som gjelder nå er og få i seg noe mat. Og heldigvis er det kafe i regnskogen

Her er det delt opp i 3 verdensdeler Sør Amerika, Asia og Afrika.
Først reiste vi til amerika under vannflaten. Der var det mye forskjellig saltvannsfisk. Med bla. Puffer, murene, hai pluss pluss. Etter og ha klikket 50 bilder under vann var det på tide og komme seg opp på land. Der det var ekstremt varmt og fuktig. Trodde vi, det var varmere i afrika.

Saltvannsfisk

[External Image]

Her er et oversiktsbilde av hvordan den ene tanken så ut.
Her er det Arowana og diverse andre store fisker. Det var også mangen tusen guppy oppi her.

[External Image]

Det var ganske mye og se her og det meste av dyr gikk fritt, så vi kunne risikere at det kom en apekatt og satte seg på hode (lite sansynlig, men hvem vet) Det var fugler og diverse andre dyr.

Før vi skulle i detrommet med slanger som gikk fritt. Så er det en varmesøkende skjerm som visen hvor på kroppen som er varmest. Og du kan trykt si at vi var ganske røde (Veldig varme). Der inne var det seriøst varmt. Men samtidig intresant.
I det en teratariet var det noen skorpioner som lyste i mørket. Det var bare og trykke på en liten bryter på siden av teratariet, og da lyste skorpionene i mørket. Det va et Black light lysrør som gjorde den effekten, ganske kult
Jeg fikk ikke lov og endre innlegg så det blir en fortsettelse her.

Her er en eller anne slange som var i slangerommet. Legg merke til hvor hode er. Det ser nesten ut som om det ikke liker og bli tatt bilde av.

[External Image]

Her er en Hane

[External Image]

Dette skiltet synes jeg bare var kult. 15-20% nedoverbakke forsiktig rullestol.

[External Image].

Vi ble værende ganske lenge her i regnskogen. Vi storkoste oss alle 3.

Men vi kunne ikke være her hele kvelden selv om vi hadde lyst. Så nå gikk turen til Ebeltoft og Poecilia`s generalforsamling.

Forsettelse følger.

Andreas Bjørvik
Da vi ankom var det og finne rommet vi skulle være på. Vi havnet på hvert vårt rom. Så da var det bare og lage til senga, legge bagasjen på rommet. Etter det var gjort var det og få i seg noe mat noen pils. Det var ganske mangen nordmenn på dette treffet så vi ble sittende og snakke ganske lenge, og hadde ganske så hyggelig.

Noen bilder av folket

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Forsettelse Følger

Andreas Bjørvik
Auksjon lørdag
Da var dagne for auksjon kommet. Og spenningen stiger for og se hva som er og få kjøpt.

Isoporkassene står klar

[External Image]

Litt skriving må jo til.

[External Image]

Tor Winter Dahl forteller hvordan det hele fungerer

[External Image]

Auksjon gikk ganske godt og alt ble solgt.

Etter auksjonen ble en bedre middag og litt alkohol

Forsettelse Følger

Andreas Bjørvik
Etter middagen og alkoholen. Var det lodd trekning.
Deretter fest.

Noe av det som loddes ut.

[External Image]

Han vant begge Eheim Ecco pumpene.

[External Image]

Her er et bilde av Håvard og Kjetil som ser ut til og ha det ganske så morsomt.

[External Image]

Det var en ganske morsom kveld.

Forsettelse følger

Andreas Bjørvik
Søndag da er det vel på tide og dra hjem. Vi reiser ifra Ebeltoft ca kl 09.30
Vi fikk beskjed om at Fjordline ikke gjikk så vi måtte reise til Hirtshals for og ta Cololine. Men den gang ei ferja kom ikke inn til Hirtshals pgr uvær. Så da måtte vi til Fredrikshavn. Vi annkom ca kl 15.30 Og uværet ga seg ikke, vi ventet og ventet, ventet enda lengre. Ferja gjikk ca kl 03.00 på natta. Så med andre ord, det var ganske kjedelig og tilbringe så lang tid i bilen.

Når vi endelig var på ferja og skulle ha lugar for og få en god natt søvn var der ingen lugarer ledig, så vi måtte vente til ferja var gått fra land for og se om det var avbestilling, heldigvis for oss var det det. Vi fikk lugar og fikk den søvnen vi ville ha. Vi annkom Kr.sand ca kl 12.00.
Jeg var hjemme i halv fire tiden på mandag i stede for og være hjemme på søndags kvelden. Men det går ikke ann og styre været

THE END

Andreas Bjørvik
Så til de som ikke var med ...... it was your loss

Det var en kjempe tur med et kjempe folk, og vi gleder oss allerede til 2009!
Hehe, neste gang blir jeg med, så lenge dere kan love en ny tur til Tropica, det må være opplevelsen over alle opplevelser
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Eigil Sødal
Reklame for plussmedlemskap