En brå start...

I natt før jeg skulle legge meg, oppdaget jeg plutselig at pumpen til 96 literen var nesten uten sirkulasjon. Den har ofte gått tett i det siste, så jeg har en mistanke om at den fine svampen er for fin, rett og slett...

Jeg måtte ta en spansk, en... Jeg hadde jo et kar stående som var under innkjøring, så jeg tok gugge fra det nesten tette filteret oppi til det som er i det nystartede karet.... Lempet noen av de fiskene som var oppi 96 literen over i nye karet.

Dermed kom jeg igang med nye karet i natt...

Så nå bor det tre guppyhanner og to sverddragerhoer der... Jammen fant de seg til rette, gitt

Bildene er tatt i dag.
Det så jo meget pent ut Likte spesielt godt bakgrunnen, hvor har du kjøpt den?

Håper det går fint, til tross for bråstarten din Du burde kanskje vurdere å bytte ut filteret med et blåfilter?
Jepp, skal bestille grov blåfiltersvamp til det filteret som gikk tett.
Bakgrunnen er malt direkte på glasset med horisontale strøk. Takk for komplementet! Brukte vannbasert kunstmaling (akryl) i en farge som heter cyan (den reneste blåfargen som finnes).
Hvis du ser på profilen min, så har de to største karene nesten samme bakgrunn, bortsett fra at jeg malte på hvit papplate til 96-literen... Fordelen med å male rett på glasset (på utsiden, altså), er at man ikke ser vannstriper på glasset, dersom det skulle renne en dråpe eller to på baksiden av karet...
Stilig! Jeg har mye å lære, skjønner jeg jo
Den bakgrunnen jeg har i karet mitt er fin den og, men det er så fælt når den klistrer seg inntill glasset noen steder, etter det har kommet fukt der... Kanskje maling er veien å gå!
Den blåfargen fikk det til å se ganske naturlig ut, og det ser ut som det fremhever grønnfargen på plantene også. Tøft.
Takk, igjen ;D
Bar husk at du bør bruke vannbasert akryl, ellers kan du få trøbbel hvis du vil ha det vekk igjen....
Jeg har som sagt strøket det på, men hvis du vil ha fargen jevnere, så kan du bruke en liten svamperulle...
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap