- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Bunadskjorta er strøket.
Bunadskjorta er strøket.
Sitter her å er det man på godt norsk kaller "ambivalent" i følelser og tanker, og hva er vel bedre enn å dele dette med dere? ;0)
I morgen er det den STORE dagen. Jeg er ferdig med tre års utdannelse og kan presentere meg som sykepleier for første gang!!
Jeg sier som ungene; jeg gru/gleder meg!
På den ene siden er det ufattelig godt å være ferdig med praksisperioder, selvvurdering, å bli vurdert av leger, sykepleiere og pasienter samt stresset med hele tiden å ha forberedelsene til en eksamen i bakhodet, men på den andre siden er det jo mye trygghet forbundet med å være student, og med den oppfølgingen man får da. Fra og med mandag har jeg selv ansvaret for avgjørelsene jeg tar, jeg har ansvaret for medisinering og behandling. Jeg skal lede legevisitter, og jeg skal føre journaler som skal underskrives med; Gry - sykepleier............
Er jeg klar? Jo, jeg tror det.
Nå har jeg strøket skjorta og forkleet, og bunaden henger klar. Første post på veien ut i selvstendigheten er talen jeg skal holde som tillitsvalgt for vårt kull. Jeg har gått rundt i stua og lest høyt for meg selv i mange timer nå, og jeg håper ikke naboene har satt på verandaen, da kan de eventuelt hele talen utenat nå :0)
Phu, det var godt å få luftet hodet, og tankene. Nå kjenner jeg at jeg får litt sommerfugler i magen og jeg tror jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg.
God natt alle sammen
Gry - sykepleierstudent ;0)
I morgen er det den STORE dagen. Jeg er ferdig med tre års utdannelse og kan presentere meg som sykepleier for første gang!!
Jeg sier som ungene; jeg gru/gleder meg!
På den ene siden er det ufattelig godt å være ferdig med praksisperioder, selvvurdering, å bli vurdert av leger, sykepleiere og pasienter samt stresset med hele tiden å ha forberedelsene til en eksamen i bakhodet, men på den andre siden er det jo mye trygghet forbundet med å være student, og med den oppfølgingen man får da. Fra og med mandag har jeg selv ansvaret for avgjørelsene jeg tar, jeg har ansvaret for medisinering og behandling. Jeg skal lede legevisitter, og jeg skal føre journaler som skal underskrives med; Gry - sykepleier............
Er jeg klar? Jo, jeg tror det.
Nå har jeg strøket skjorta og forkleet, og bunaden henger klar. Første post på veien ut i selvstendigheten er talen jeg skal holde som tillitsvalgt for vårt kull. Jeg har gått rundt i stua og lest høyt for meg selv i mange timer nå, og jeg håper ikke naboene har satt på verandaen, da kan de eventuelt hele talen utenat nå :0)
Phu, det var godt å få luftet hodet, og tankene. Nå kjenner jeg at jeg får litt sommerfugler i magen og jeg tror jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg.
God natt alle sammen
Gry - sykepleierstudent ;0)
Postet 31.05.07 kl 23:53
Endret: 01.06.07 kl 12:11
Postet 31.05.07 kl 23:57
Postet 01.06.07 kl 00:00
Takk for gratulasjonen Mona.
Ja, jeg er stolt av yrkesvalget mitt, det kan jeg innrømme. Det er stort behov for faglært arbeidskraft i helse-Norge, men så gjenstår det å se om det på sikt blir budsjettert nok til at vi kan yte mennesker den hjelpen de har behov for på et verdig vis...... Innsatsvilje og pågangsmot står det ikke på fra min side. Vi studenter skal jo gjerne ut å redde verden og rydde opp i mangler og feil i systemene. *smiler* Nei, jeg har nok for mange år på baken til å ha noe som helst håp om å redde noe, men jeg kan bidra med mitt, og strebe mot best mulig pleie og omsorg.
Ja, jeg er stolt av yrkesvalget mitt, det kan jeg innrømme. Det er stort behov for faglært arbeidskraft i helse-Norge, men så gjenstår det å se om det på sikt blir budsjettert nok til at vi kan yte mennesker den hjelpen de har behov for på et verdig vis...... Innsatsvilje og pågangsmot står det ikke på fra min side. Vi studenter skal jo gjerne ut å redde verden og rydde opp i mangler og feil i systemene. *smiler* Nei, jeg har nok for mange år på baken til å ha noe som helst håp om å redde noe, men jeg kan bidra med mitt, og strebe mot best mulig pleie og omsorg.
Postet 01.06.07 kl 00:03
Postet 01.06.07 kl 00:04
Postet 01.06.07 kl 00:11
Endret: 01.06.07 kl 00:11
Postet 01.06.07 kl 00:12
Postet 01.06.07 kl 08:17
Endret: 01.06.07 kl 08:18
Postet 01.06.07 kl 09:56
Gratulerer! Jeg kjenner følelsen godt - jeg fortsatte rett på videre utdannelse da jeg var ferdig med PPU og altså ble adjunkt, så det var egentlig ikke så skummelt å være "ferdig" da. Nå har jeg akkurat levert fra meg mine siste ordinære eksamensbesvarelser og føler meg rett og slett kvalm - jeg veit at nå er det bare en "liten" masteroppgave igjen, så er jeg lektor og skal ut å undervise 16-17-18-åringer i engelsk. Og jeg gleder meg aller mest, men samtidig er det litt skummelt å gi slipp på den hverdagen man er vant til (nesten sju år med studier!) og begynne med noe helt nytt.
Nå virker det som om du har mer yrkesrelevant erfaring en jeg har da. Har du en jobb å gå til allerede også, eller er du i gang med å søke? Jeg tenker jeg sier lykke til med framtida - det burde dekke alt!
Håper dagen i dag blir flott, jeg er sikker på at talen er strålende!
Nå virker det som om du har mer yrkesrelevant erfaring en jeg har da. Har du en jobb å gå til allerede også, eller er du i gang med å søke? Jeg tenker jeg sier lykke til med framtida - det burde dekke alt!
Håper dagen i dag blir flott, jeg er sikker på at talen er strålende!
Postet 01.06.07 kl 10:25
Postet 02.06.07 kl 18:56
Postet 02.06.07 kl 19:08
Postet 02.06.07 kl 19:18
GryOi oi oi!!! Skal jeg få regnbuen av deg???!!! Nå ble jeg overrasket ;0) Tusen takk. Sender deg mail etterpå.
Haha! DET hadde du ikke trudd!
Grattis en gang til, og så må du huske og ikke fikle med fiske-medisin på jobben da! Det kan bli skummelt det vettu! Nej da, bare en liten ikke-morro ting!
Oi oi oi!!! Skal jeg få mail av deg???!!! Nå ble jeg overrasket!
Postet 02.06.07 kl 19:24
Postet 08.06.07 kl 18:41
Får ikke linken til å virke, men siden det er du, og du er så full av omsorg og ikke vil at jeg skal slite meg ut, så regner jeg med at det er reportasjen om de slitne sykepleierne du sikter til ;0)
Slapp av, det gjelder ikke meg, skal mer til enn litt arbeid for å miste den lysten :0D
Fikk åpnet den nå, og jammen hadde jeg rett *glis*
Slapp av, det gjelder ikke meg, skal mer til enn litt arbeid for å miste den lysten :0D
Fikk åpnet den nå, og jammen hadde jeg rett *glis*
Postet 08.06.07 kl 23:16
Endret: 08.06.07 kl 23:18