Dust in the wind - lignende sanger?

Litt rart spørsmål, kanskje, men jeg satt og spilte Dust in the wind (tror det er Kansas sin) på gitar, og det er jo en fanstastisk pen, morsom og enkel sang.

Noen som vet om lignende sanger? Litt sånn country-fingerspill- greier.
Betaler ikke for en bok jeg ikke vet hva inneholder, men når jeg først får vite det kan jeg like godt google frem chords. :p
Litt vanskelig å ramse opp alle sangene siden den er så innholdsrik, men kan ikke akkurat si at det er en dyr bok... ;P
Hvem har skriblet ned denne besifringen da?

Har lånt litt visebøker fra læreren, som folk som er ansatt ved Norges musikkhøgskole står bak. Jeg er skremt over hvor mangelfulle de til tider er, så jeg er rett og slett skeptisk til slike bøker...
Tja.. den er ikke skrevet av noen, bare en som har samlet inn sanger med gitarbesifring, trykket det i et hendig format (spiralbundet med laminert omslag, slik at den er lett å bruke). Tviler på at prisen dekker så mye mer enn trykking og materiale...
Men... Hvis du har store krav til noter, så blir du skuffet.. Det finnes kun gitarbesifring og oversikt over gitargrep i boken... Ikke noe fingerspillkurs, akkurat... Det jeg synes er OK, er at den har sanger til mange anledninger, og at den er lett å ta med seg over alt...
Helt greit med bare besifring, i grunn. Trenger da ikke noe kurs.
Formatet og prisen hørtes jo helt fanstastisk ut.
Eksempel
Her er et eksempel fra innholdet og en av sangene...
Det er forresten to innholdsfortegnelser, en sortert etter sangtittel, og en etter artist...

En av bakdelene med boken er at skriften ikke er så stor. Dette er for å skvise sangene inn i et hendig format... Det er jo tross alt 463 sanger.

Jeg har den første boka, om jeg ikke tar feil, så blir det gitt ut enda en variant med andre sanger...
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap