Min kjære katteskatt er borte :(

Ferien vår ble brått avbrutt siden min kjære katt presterte å tusle seg langt ut i den store verden.
Han er utekatt, men har kun vært det det siste 1- 1.5 år, og er veldig hjemmekjær.
Ei venninne av meg bodde her da han forsvant, hun har hatt det kjempefælt. Og jeg ville hjem.
Både for min del og for hennes.

Han er neppe innenfor nær avstand, han er som sagt hjemmekjær.

Jeg tror han er påkjørt, stengt inne et sted eller stjålet.
Han kan være attraktiv å stjele siden han er rasekatt (men i såfall er det dumt for tyvene at han er kastrert, ganske gammel og har noen feil)

I dag har vi hengt opp lapper overalt og lagt i masse postkasser.
Har utlovet en dusør på 2000,-

Noen flere tips om hva man kan gjøre?

Tenkte å ringe hundepolitiet i morgen og spørre om de kanskje kan ta en treningsøkt på søk.
Skader jo ikke å spørre, det verste som kan skje er at de ler av meg og sier nei, og det tåler jeg.

Så hvis noen ser en hvit, blåmasket Hellig Birma på Furuset er han min kjære lille skatt.
Ringe rundt til veterinærkontorer... Har noen kjørt på en katt, så er det jo ofte her de havner hvis det er liv i dem...
Sette opp plakater der i tillegg...
Håper du finner pusen din...
Der er Synd
Der er Synd ene katten min blei ogso borte for noen år siden
Aggi
Ringe rundt til veterinærkontorer... Har noen kjørt på en katt, så er det jo ofte her de havner hvis det er liv i dem... Sette opp plakater der i tillegg... Håper du finner pusen din...

Ja, skal ringe til de nærmeste i morgen.

Jeg vil bare vite hva som har skjedd, skrev det på lappene også. Dusøren gjelder selv om han er skadet eller død.
Jeg må bare vite.
Huff. Håper du finner han igjen i god behold!
mammadalten er hjemme! :D

Så nå er det avklart.
Jeg har en gammel, furten mammadalt.

Etter 5 døgn borte (og han er sjeldent borte mer enn 2 timer normalt) kom han hjem sent i går kveld
Hvor han har vært, og hvorfor forblir et mysterium.

Det var nok den høye irriterende og gjennomtrengende plystringen som gjorde utslaget!

Nå har han spist masse, koset gnagsår på meg og sover nå tungt i sofaen.

Hurra!!
Så flott å høre, vi som har familie på fire ben vet jo hvor fælt det hadde vært om de hadde forsvunnet.
(det er vel en av fordelene med familiemedlemmer som har gjeller)

Kan jeg spørre hvaslags rasekatt han er? Jeg bor i Stavanger, så du trenger ikke være redd for at jeg skal stå på døra di og true ham til meg

Han er en Hellig Birma, blå masket
åååh, hellige hellige pusekatt

Elsker den rasen. Hellig Birma er en av mine store favoritter innen katte-verdenen. Med to hunder kommer jeg selvsagt ikke til å noen gang kunne eie en katt, men duuu så fine de er å se på

Hellig Birma og Ragdoll er mine to store favoritter, ingen over ingen ved siden (for såvidt ingen under heller)
Flott at han hadde vett til å komme seg hjem på egenhånd, uskadet og det hele

Må si at jeg ble en smule imponert når jeg leste at du hadde utlovet en dusør på 2000 for katta, det står det stor respekt av.
Om alle kunne ta såpass ansvar for egne dyr, hadde verden vært noe helt annet (og jeg vært uten katt )
Så bra at det endte godt!
Frank Angell
Må si at jeg ble en smule imponert når jeg leste at du hadde utlovet en dusør på 2000 for katta, det står det stor respekt av.

Regner med mange synes det er "hull i hodet", men penger er dessverre mer viktig enn et dyreliv for enkelte.
Tenkte at med såpass høy dusør ville det motivere folk til å lete.
Feks at ungdommer kunne sykle litt rundt ol.

Jeg betalte jo mer enn det for han, og det synes også mange var helt tullete så lenge man kan få kattunger nærmest kastet etter seg.
Men jeg velger rasedyr, kommer alltid til å gjøre det.
Jeg synes det burde vært "forbudt" å gi bort dyr i hytt og pine, og derfor burde det ikke vært blandingsuhell som skaper et overskudd med katter og hunder.

Ja, Hellig Birma er nydelige.
Og han er nøyaktig slik jeg leste at han skulle bli- rasemessig gemytt altså.
Han er veldig rolig, pratsom (folk med andre katter kan bli litt forvirret over all mjauinga), han er passe leken og en "en-manns-katt"
(Noe dette stuntet tydeligvis tyder på..!!)
Flott at du fant katten din
Men jeg er nå likevel glad for at det finnes vanlige huskatter... Synes jeg ser folk holde hellig birma i fjøset sitt for å holde mus og rotter unna ;D
Men det er mange huskatter som har det vondt fordi eierne dumper dem, eller ikke kastrerer dem, det er veldig synd...

Tror en abyssiner ville vært en rå musefanger!
Hellig Birma er en av mine favorittrasekatter også, ja Høyest på lista
Virkelig flott at det endte godt med landstrykeren din!

Så flott det hele gikk bra!!
Jeg vet hvordan dette er. Vår skye katt har en tedens til å rote seg inn i garasjer,boder etc for å bli låst inne. I fjor sommer var den innelåst i 11 dager i en bod (uten vann og mat). Naboen oppdaget det når han kom hjem fra ferie
Denne katten er aldri borte mere enn 1 lang dag uten den der snurt for noe.
Men dette skjer nå titt og ofte. Og vi gjør det samme som deg,henger opp lapper og går turer på kveldstid og lytter på garasjer og andre tilsvarende bygg.
Folk tror sikkert vi er gale
jeg syns heller ikke det er høl i huet med en to tusen-kroners dusør! Viser bare hvor glad du er i ham, og jeg, som alltid har eid rasehunder forstår jo hvorfor du valgte ham istedet for gatemixen nedi gata
MC Darup
Tror en abyssiner ville vært en rå musefanger!

Det kan jeg love deg, den hadde med seg ei mus inn som forsvant inni klesskapet mitt, bodde vel der en uke før jeg fikk den ut Men det som er litt synd er at det har gått med en hel rekke uskyldige spurver. På bildet er det stille før stormen
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap