FOD Gården

Etter å ha lest om de uheldige pusene på FOD Gården ( Forening for
Omplassering av Dyr ) så har vi satt oss på liste som frivillige fosterforeldre for en eller flere puser.

Siden jeg har vokst opp med katter syntes jeg at dette var en koselig ting å gjøre for de pusene som ikke har eget hjem. Har selv to katter fra før og det er utrolig med selskap i dem.

Noen flere der ute som er forsterforeldre eller tenker på dette ???

Mvh Linka
Hei!
Flott at du gjør dette for dyrene
Det er alt for mange som trenger nye hjem dessverre...folk kastrerer/steriliserer rett og slett ikke kattene sine

Jeg har leeenge tenkt på å bli sånn fosterhjem (og jeg er bare 15 år!!)
Men jeg bor jo med moren min, og hun nekter, men jeg har allerede bestemt meg for litt av hvert jeg skal gjøre rundt dyrevern o.l. når jeg flytter for meg selv
Har selv en tidligere løskatt boende hos meg. Desverre skulle jeg hatt plass til mange fler.
Vet at det går en stakkars hunkatt, som slett ikke usannsynlig slekter på den jeg har, rett bortenfor der jeg bor, med tre unger.
Hun blir bare mer og mer sky for hver måned som går, og er nå å betrakte som vill.

Blir så inni hampen forbanna over folk som bare kvitter seg med katter på denne måten.

Oppfordrer alle med ett snev av kjærlighet til katter, om å være med på å ta vare på disse flotte dyrene.
Det er desverre alt for mange katter som daglig må avlives på grunn av manglende hjem i dette landet.
Jeg var fostermor for en kattemor med unger da jeg bodde i Oslo på slutten av 80-tallet. En fin måte å hjelpe omplasseringsorganisasjonene på. De får da anledning til å ta vare på flere dyr, og de dyrene som trenger ekstra omsorg eller sosialisering får det i en mer "normal" hjemmesituasjon. Syntes det var en positiv opplevelse selv om det var både godt og trist da de fikk sitt permanente hjem. Blir jo knyttet til de vet du

Det er dessverre mange som aldri skulle hatt katt, og kattunger-gis-bort-annonser blir jeg arg av
Det finnes ingen unnskyldninger lenger for at det fødes uønskede kattunger!

Jeg har opp gjennom årene tatt inn og fått omplassert flere forlatte og forkomne katter. Jeg er ikke blid på de som løper fra ansvaret sitt på denne måten, og dumper det i fanget til alle andre. Oppfordrer folk til å si fra til dyrebeskyttelsen, mattilsynet eller å anmelde hvis de oppdager at noen vanskjøtter, dumper eller reiser fra dyrene sine.
Tilfeldig bekjentskap
© svein Ove Borgsjø
Reklame for plussmedlemskap