Noen som vet hvordan man lager en Sjokolade Fontene!?

Hei!

Vi driver med et prosjekt på skolen nå, hvor vi skal designe noe og finne historien bak det....

Så derfor lurte jeg på om noen her inne som vet hvordan det går an å lage en sjokolade fontene(ikke en avansert en)? Har du evt. en link?=D Vet at sjokoladen må være litt varm, så trur kanskje det ikke kommer til å bli så bra, men jeg vil prøve!=D

Eller har dere en annen idè til hva jeg kan designe, som er enklere? Untatt skjerf, som "de" foreslo her...:p Har tenkt på Sjokolade og Tyggegummi, men jeg vet ikke hvordan det kan gå til.:p
Tror heller jeg hadde strikket noe, jeg og fortalt historien om strikking...
Visste du at strikking var det egypterne (på farao sin tid) som begynte med?
Og at det faktisk var mest vanlig blandt menn i mange hundre år? Mye rart man kan nøste opp, gitt... ;P
Aggi
Tror heller jeg hadde strikket noe, jeg og fortalt historien om strikking... ;) Visste du at strikking var det egypterne (på farao sin tid) som begynte med? Og at det faktisk var mest vanlig blandt menn i mange hundre år? Mye rart man kan nøste opp, gitt... ;P

Okay, strikking er ikke helt min greie, det blir bare hullete!:p Haha...
Viste faktisk ikke at egypterne strikka så mye jeg! trudde de bare gikk rundt i "skjørt";p
Her har du en legende om sjokoladefontene, men jeg kan ikke hjelpe deg med hvordan man lager en selv. Hvordan i alle dager kom du på den ideen?
Okay! Jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre!=D

Jeg skal finne ut masse om sjokolade, og hvordan man lager det. Så skal jeg kontakte forskjellige fabrikker(Hval, Freia, Nidar osv.), for å finne ut hvordan de "designer" sjokoladene sine, og kansje spør om oppskrifter hvis de vil gi meg!;p

Så skal jeg altså lage en(eller fler) sjokolade figur, enten av oppskrift hvis jeg finner, eller bare smelte kokesjok.

Men takk for forslaget aggi!
Gry
[URLBLOCK1] har du en legende om sjokoladefontene, men jeg kan ikke hjelpe deg med hvordan man lager en selv. Hvordan i alle dager kom du på den ideen?

Takk... Hehe, jeg bare søkte på sjokolade på wikipedia, og der var det et bilde av en sjokolade fontene! Og siden jeg liker sjokolade så godt, tenkte jeg det var en god ide. Men det var det vel ikke, siden jeg skjønner ikke hvordan i huleste jeg kan lage en!:p
Åh, så du denne filmen Gry?

Åh! Se den deilige sjokoladen renne ned i fontena, bare å holde frukt og bær under og se den bli dekket av deilig rendene sjokolade! *slup...*

Hm, eg vil ha en sånn fontene!:p
sjokolade...

Kunne vært kult å designet et korallskjær i ett eller annet materiale! Spennende! Kanskje leire eller noe og så malt det i forskjellige nyanser, supplert med diverse fisker og skjell etc. *ser for seg et favorittkorallskjær fra en naturfilm* Da hadde jeg kalt prosjektet "idyll."

Kunst+Fisk=Masse morro!
FishGirl
sjokolade... Kunne vært kult å designet et korallskjær i ett eller annet materiale! Spennende! Kanskje leire eller noe og så malt det i forskjellige nyanser, supplert med diverse fisker og skjell etc. *ser for seg et favorittkorallskjær fra en naturfilm* Da hadde jeg kalt prosjektet "idyll." :) Kunst+Fisk=Masse morro!

Hehe, ja det kunne blitt fint!=D Men jeg tenkte jeg kunne lage noe som ikke hadde noe med fisk å gjøre for en gangs skyld!;p Så denne gangen ble det sjokolade, og sjokolade er også masse morro og godt er det og!:e) *tenk på hvor tjukk jeg kommer til å bli på dette prosjektet!;p
Ha ha Kanskje en sjokoladefisk da Lykke til med prosjektet ditt, du må ta bilder så jeg får sett når den er ferdig, spennende.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap