- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Valgets kvaler?
Valgets kvaler?
Postet 10.09.07 kl 23:56
Postet 11.09.07 kl 00:13
Postet 11.09.07 kl 00:24
Postet 11.09.07 kl 00:29
Postet 11.09.07 kl 00:35
Postet 11.09.07 kl 00:43
Postet 11.09.07 kl 01:33
Postet 11.09.07 kl 01:34
AggiAha... [I]Og vart du nøgd med røystinga?[/I] ;P Ser at motstanderne verninga vant...
Nei, jeg stemte for.
Det rare er at Ap var for en begrenset Unescosøknad, men de klarte å rote seg bort slik avstemningen ble utformet. Så hva de tenker nå er ikke godt å si
Det skilte bare 99 stemmer i favør nei-siden. Kommunestyret får et flertall av ja-folk, så her blir det liv, rai, rai(jeg hater egentlig DDE, men...)
I "byen" Odda hvor det foreslåtte vernede ligger var det et klart flertall for, men to bygder i kommunen fikset nei-flertall
Personlig mener jeg et 49-51 resultat ikke nødvendigvis bør være bestemmende(var rådgivende avstemning), men kanskje jeg hadde ment det motsatte hvis jeg hadde "vunnet"
Du skal se at det ender med at vi ikke søker, og så freder Riksantikvaren anlegget, og kommunen må betale vernet selv. Det hadde ikke forundret meg det minste!
Postet 11.09.07 kl 02:28
Postet 11.09.07 kl 08:50
Postet 11.09.07 kl 09:10
Dårlig valg-deltagelse
Synd med så dårlig valg-deltagelse. Viktig at man uansett bruker stemmeretten sin, det har selvfølgelig jeg gjort.
Her i Risør har vi skrevet historie, i og med at vi nå har fått tidenes første RV-ordfører; Knut Henning Thygesen. Gratulerer!
- m66 -
Her i Risør har vi skrevet historie, i og med at vi nå har fått tidenes første RV-ordfører; Knut Henning Thygesen. Gratulerer!
- m66 -
Postet 11.09.07 kl 09:17
Postet 11.09.07 kl 09:25
Postet 11.09.07 kl 09:25
For et par åt siden tok jeg barne- og ungdomsarbeider-fagene.
I sosialfag/pedagogikk-timene tok vi en analyse på hva partiene egentlig stod for, og forskjellene var hårreisende. Enkelte partier brukte en språkteknikk, i sine valgløfter, med mange plussord for å pakke inn en politikk som ikke holder mål... Nevner ikke navn her... ;P
I sosialfag/pedagogikk-timene tok vi en analyse på hva partiene egentlig stod for, og forskjellene var hårreisende. Enkelte partier brukte en språkteknikk, i sine valgløfter, med mange plussord for å pakke inn en politikk som ikke holder mål... Nevner ikke navn her... ;P
Postet 11.09.07 kl 09:34
mona oJeg er [I]så[/I] lite politisk engasjert, og vet knapt noenting om hva de ulike partiene står for. Og da blir det litt feil å stemme på noe, det blir "bare for å få brukt stemmekortet". Så i år stemte jeg faktisk ikke. Huff, sier mange nå, men sånn er det :-)
Er så enig. Jeg orker ikke sette meg inn i alt detta politiske så derfor stemmer jeg ikke. I år så har jeg fulgt med litt da vi tenkte jeg sku stemme, men glemte det.
Etter min mening holder de aldri det de lover.
Mvh Linka
Postet 11.09.07 kl 09:52
lei av valgkampen
jeg var lei av de mest synlige i valgkampen lenge før 10.9. rikspolitikerne trenger seg på i lokalvalgkamper så det det egentlig handler om kommer i skyggen. f.eks: det som nådde media om sykehjemsdrift i Sogndal, var at ordføreren ikke ville tillate filming av Carl I Hagen på besøk på et sykehjem han aldri hadde satt sine ben før, når han ville ha oppmerksomhet i valgkampen. Men kom det fram noe om hvilke parti som ville gå inn for anstendig bemanning av hensyn til de som bor der? tilbud om arbeidsstue /arbeidstrening for psykisk utviklingshemmede /andre med særlige tilretteleggingsbehov? eller hvem som gikk inn for anstendige stillingsstørrelser for de som arbeider der? (mest kvinner selvsagt)
litt mer saklighet og litt mindre sirkus fra de prkåte, takk.
-og hvem vet hva partiene mener om akvariehold?
litt mer saklighet og litt mindre sirkus fra de prkåte, takk.
-og hvem vet hva partiene mener om akvariehold?
Postet 11.09.07 kl 10:01
Postet 11.09.07 kl 10:03
LinkaEtter min mening holder de aldri det de lover.
Det er akkurat DET som gjør at jeg forakter politikere! Jeg avskyr løgnere, og de verste av alle er de respektløse hvitsnipp-idiotene som står i full offentlighet og lover det ene etter det andre. Det blir ALDRI noe av, og det irriterer meg så vanvittig at de slipper unna med det - de må aldri stå til rette for det etterpå. De tvinges aldri til å holde det de har lovet.
Det skulle vært en LOV som påbød politikere å holde valgflesk-løftene! DA hadde jeg kanskje stemt!
Postet 11.09.07 kl 10:13
Endret: 11.09.07 kl 10:14
Postet 11.09.07 kl 10:19