- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Spare penger til fisker eller nytt kar? Post/les tips her :)
Spare penger til fisker eller nytt kar? Post/les tips her :)
"Det handler om prioritering." -Hvem har ikke hørt det før?
For mitt vedkommede er det ikke så mye som kan vekkprioriteres... -Jo jeg kan jo selge den dyrkjøpte leiligheten, men da har jo heller ikke fiskene noe sted å bo ;P
Kom nettopp over denne artikkelen i BT, der var noen assorterte tips...
Særlig for deg som ønsker /må reise og har sertifikat, så kan returbil.no være nyttig
For mitt vedkommede er det ikke så mye som kan vekkprioriteres... -Jo jeg kan jo selge den dyrkjøpte leiligheten, men da har jo heller ikke fiskene noe sted å bo ;P
Kom nettopp over denne artikkelen i BT, der var noen assorterte tips...
Særlig for deg som ønsker /må reise og har sertifikat, så kan returbil.no være nyttig
Postet 13.09.07 kl 23:43
Postet 13.09.07 kl 23:50
Postet 13.09.07 kl 23:53
Endret: 13.09.07 kl 23:53
Postet 13.09.07 kl 23:55
Ok, da, Linka... Siden dette er en off-topic tråd som handler om å spare penger, så kan man jo kanskje råde om hvordan man ikke skal spare også
Det sjedde i de dager da jeg gikk på jordbruksskole... Da var jeg temmelig uredd av meg ;P
Vi pleide av og til å haike ned til senteret når vi skulle handle/leie video osv..
Særlig på kveldstid og helger, for da gikk jo bussen sjeldnere...
Men vi var aldri alene...
En gang fikk vi haik med en misjonær-sønn som vanket litt i miljøet rundt skolen... Misjonærsønner er jammen ikke bare hellige, nei... ;P
Bilen var full av ungdommer og musikken dundret... Vi satt på fanget til hverandre, og lurte litt på om vi kom oss hele hjem. Vi hadde tydeligvis englevakt ;P
En annen gang var jeg og en vennine på Voss, og haiket fra Vangen til skulestadmo... Da vi satte oss inn i bilen, oppdaget vi for seint at vi satt på med en full bonde... Ups! Gikk heldigvis bra det også... Pjuhh! *Tørket svetten av panna*
Det sjedde i de dager da jeg gikk på jordbruksskole... Da var jeg temmelig uredd av meg ;P
Vi pleide av og til å haike ned til senteret når vi skulle handle/leie video osv..
Særlig på kveldstid og helger, for da gikk jo bussen sjeldnere...
Men vi var aldri alene...
En gang fikk vi haik med en misjonær-sønn som vanket litt i miljøet rundt skolen... Misjonærsønner er jammen ikke bare hellige, nei... ;P
Bilen var full av ungdommer og musikken dundret... Vi satt på fanget til hverandre, og lurte litt på om vi kom oss hele hjem. Vi hadde tydeligvis englevakt ;P
En annen gang var jeg og en vennine på Voss, og haiket fra Vangen til skulestadmo... Da vi satte oss inn i bilen, oppdaget vi for seint at vi satt på med en full bonde... Ups! Gikk heldigvis bra det også... Pjuhh! *Tørket svetten av panna*
Postet 14.09.07 kl 00:08
Postet 14.09.07 kl 00:31
Tips til å spare penger? Gå inn på www.gjerrigknark.com.
Postet 14.09.07 kl 09:54
Akkurat nå for tiden følger jeg ikke tipset selv, men det lønner seg veldig å lage seg en "meny" på forhånd, og gå i butikker hvor alt er rimelig og kjøpe til hele uka. Dvs. ikke kjøre rundt halve byen, men gå der det er billig. Taper mye penger på å kjøpe for to dager av gangen i grunnen. Går en del penger i mat, selv om jeg er småspist :P
Selvsagt også en del i bensin, forsikring, tv/internett, strøm, mobil, etc.
Selvsagt også en del i bensin, forsikring, tv/internett, strøm, mobil, etc.
Postet 14.09.07 kl 10:30
Postet 15.09.07 kl 13:16
I sommer hadde jeg over 100 timer til avspassering, som jeg ikke fikk til å utnytte. Så fordi jeg ikke kunne bruke dem til ferie i syden for å svømme blandt fisker så fikk fiskene komme til meg i stedet. Jeg fikk gjort om mange overtidstimer til penger og kjøpte meg et akvarium med tilbehør. Det har jeg plassert på kjøkkenet og har en liten "feriestund" hver morgen i stedet. Det er en god trøst, og har vel ikke akkurat gått utover husholdningsbudsjettet.
Ellers så går jeg mye på loppemarked...
Ellers så går jeg mye på loppemarked...
Postet 15.09.07 kl 15:43
Endret: 15.09.07 kl 15:45