når man treffer The One, kravstor til akvarie-elsk?

hehe, litt klein tittel, men har sittet og filosofert foran karet i kveld og begynte å tenke på likheter og forskjeller på hundehold og fiskehold.... (jada, vet at den ene typen lever i vann, den andre over vann)

Men begynte å tenke på hvor interessant det er for dere å vite om din eventuelle partner er fiske-interessert?
Tar dere f.eks med typen/dama i akvarieforretning og ser hvordan h*n reagerer på alle karene? Om h*n begynner å sikle, eller får total angst?

En av mine to hobbyer er hund, og da jeg traff min mann var det svært viktig for meg å få bekreftet at han var hundetypen. Kunne liksom ikke spørre: "liker du hunder" som jeg syns virker pretty geeky på en date..... så min store test som endten betydde vinn eller forsvinn var en skikkelig bikkjetur på stranda.
Jeg hadde ikke hund selv på den tiden, hadde nettopp mista min gamle og venta på den nye, så med hjelp av oppdretter/god venn fikk jeg bekrefta at hund var toppers det
En dag i sand-dynene med firbente og helt uvitende om at dette var den store testen storkoste han seg.

Etter at jeg fikk akvarium igjen viser han nå også interesse for dette, men satt i kveld og lurte på om min neste mann (i mitt neste liv selvsagt) bør testes på både hunde OG akvarie-fronten
Evt. om jeg hadde testa hans forhold til levende fisk i tillegg til hund når jeg traff ham

Nå er jeg singel, men hvem enn jeg skulle få i hus, en gang om hundre år, så blir han desverre nødt til å godta meg med hud og hår... og pels og fiskeskjell..... (Å hjelpe meg, dette høres gale ut) ;P
Aggi
Nå er jeg singel, men hvem enn jeg skulle få i hus, en gang om hundre år, så blir han [I]desverre [/I]nødt til å godta meg med hud og hår... og pels og fiskeskjell..... (Å hjelpe meg, dette høres gale ut) ;P

hehe, slikt liker jeg Aggi
Rynker aldri på brynene for hverken pels eller fiskeskjell

Vi er nå på husjakt, og med to SVÆRT spreke hunder i huset er et av mine krav stor hage, gjerne på et mål eller mer.
Han har til nå vært svært tålmodig med meg og bare hintet bittelitt om at jeg kanskje er en smule kresen og at huset vi evnt. kjøper ikke trenger være vårt hjem for resten av livet
Ja... Jeg er vel litt for kravstor... ...og slem?;P
Min stakkars eks ble nødt til å godta at jeg hadde bikkje, og så var han allergisk...
Men jeg får si til mitt forsvar: Han ville jo ha meg ;P

Dere får ha lykke til med jakten på hus... Kanskje det blir småbruk?
Er selv blitt singel for litt over en uke siden, tror det kommer til å bli vanskelig i fremtiden å finne noen som ville være så overværende som hun jeg ga opp på akvariefronten.

Mon tro om jeg står der om 10 år og lurer på om det kanskje var min største feil når jeg står og titter på et enslig kar når jeg ble lovt hele kjelleren til akvarium av hun jeg ga opp :\

Men det som er digg er at jeg kan styre så mye jeg vil med mine kar nå og ingen kan spørre om jeg ikke skal slite meg løs litt :P
Valgets kvaler; singel og litersjuk, eller dame og kraftige abstinenser etter kar... Tja, i dag velger jeg å være singel og litersjuk. Hvem vet hva livet byr på om en del år? Kanskje drømmedama, med samme interesse (og gjerne ei lommebok til å drifte begges hobby :p)

Nei, jeg har vondt for å tro at jeg kaster karene på dør på grunn av ei dame. Men kjærlighet gjør som kjent blind, så en vet jo aldri :p
Ja, blir man blind av kjerlighet, så kan det kanskje bli vanskelig å se fiskene... Hahaha ;P
Aggi
Ja, blir man blind av kjerlighet, så kan det kanskje bli vanskelig å se fiskene... Hahaha ;P

hihi....

Vi trooor forresten vi har funnet drømmehuset nå. Lagt inn bud, men kan ikke gå høyere så jeg gjetter på at budet vårt vil bli for lavt.
To mål med hage så da kan hundene få ett mål og vi få ett mål Stor stue med plass til stooort kar Og flere soverom i 1. etasje to med eget bad der vi kunne hatt et egen akvarie-rom.

Passer perfekt, om enn litt avsides, litt langt å kjøre for oss begge til jobb, men men.
Nå krysser vi bare fingrene.

Ellers så hadde jeg nok verken kastet ut kar eller hund for en tåpelig mann som led av både hunde og fiske-allergi Da får han heller ha det så godt...tror jeg
Synes ikke spesifikke interessene til damen er så viktige, og det gjelder også for fisker. Om jeg hadde fått stappa et rom fullt av akvarier bør vel spørs på plassen, ikke på hva dama syns. Gidder ikke ha ei som tror hu får bestemme alt. Kompromiss Forståelse for mine interesser, og jeg for hennes, selv om man ikke liker dem. Er det der så får hu synes akkurat hva hun vil om fiskene. Skal mye til at noen ikke synes noen akvarier er fint da.
hm. jeg føler meg såpass heldig som har en svært forståelsesfull og snill kjæreste. hun vil ha diskuser når vi flytter til en større leilighet, hjelper til med å stelle med akvariene, mater fisk og virvelløse med stor nøyaktighet, er med i fiskebutikker. alt dette selv om hun ikke er så veldig intressert i fisk som jeg er

men om hun ikke hadde likt akvarier så hadde vel ikke det gjort noe i grunnen, det viktigste er jo tross alt at man har hverandre.
Aggi
Nå er jeg singel, men hvem enn jeg skulle få i hus, en gang om hundre år, så blir han [I]desverre [/I]nødt til å godta meg med hud og hår... og pels og fiskeskjell..... (Å hjelpe meg, dette høres gale ut) ;P

Enn hvis det er han som har sære interesser? Du får ha masse fisk og hund hvis han får ha masse edderkopper og slanger (f.eks)? :-@

Jaja... Slanger og edderkopper går vel an å stappe inn i glassbur, akkurat som fiskene...
Men treffer jeg noen som samler på tånegler og navlelo, da er det slutt ;P Det får da være maken til galskap ;D
glemte å si at min bedre halvdel hindrer meg også i å holde insekter og reptiler,hehe. ett sted må vel grensa gå!
Det kommer jo an på hvor farlige insektene og slangene er da... -Og om man klarer å holde dem bak lås og slå
Jeg vil ikke vokne opp med en tarantell på puta, nei... Eller en boa rundt halsen ;P
Men når det er sagt, så må jeg innrømme at et forvillet pinneegg klekket her forleden, og jeg fant en bitteliten Anan-pinne på vannkranen... Heldigvis helt ufarlige dyr.
Siden slanger og det meste av reptiler er ulovlige arter, spiller det for min del ingen rolle om en potensiell dame har interesse for slikt. De vil uansett juling bli rapportert inn til myndgihetene, og så er en kvitt de heslighetene :p (altså slanger og reptiler)
Aggi
Det kommer jo an på hvor farlige insektene og slangene er da... -Og om man klarer å holde dem bak lås og slå ;) Jeg vil ikke vokne opp med en tarantell på puta, nei... Eller en boa rundt halsen ;P Men når det er sagt, så må jeg innrømme at et forvillet pinneegg klekket her forleden, og jeg fant en bitteliten Anan-pinne på vannkranen... :D Heldigvis helt ufarlige dyr.

Er det sånne pinnedyr? Stemmer ikke det at de er tvekjønnet?

Når det gjelder Boa og tarantella er jeg glad mannen her i huset er fornøyd så lenge han får ha EN fisk i karet som er hans
Hunn-pinnedyr kan formere seg ene og alene, men det er ikke godt for kolonien (innavl). De holder rett og slett kolonien gående ved kloning helt til det en vakker dag spaserer en mann forbi.
Så de er ikke direkte tvekjønnet...
Kesol
Hunn-pinnedyr kan formere seg ene og alene, men det er ikke godt for kolonien (innavl). De holder rett og slett kolonien gående ved kloning helt til det en vakker dag spaserer en mann forbi. Så de er ikke direkte tvekjønnet...

takk, interessant å vite (ikke at jeg har pinnedyr hjemme, men)
Så da er det ingen måte man kan kontrollere antall pinnedyr man vil ha, om man ikke får tak i en hann, og jeg antar det ikke går an å se forskjell?

Hei.slenger meg på her jeg også.jeg har både hunder og fisk men min mann er null intresert men som han sier ''er kjeringa fornøyd så er jeg fornøyd''.jenny
Nåja... Jeg vil heller ikke ha noen ulovligheter hos en eventuell partner, bare så det er sagt... Jeg tar ikke sjangsen på å bli lagt i jern, heller...
Men det er jo en teoretisk mulighet at jeg møtte en reptilpasser fra Bergen akvarium, eller Kristiansand Dyrepark... ;P Hihihi
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap