- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- 10. klassetur
10. klassetur
Postet 20.09.07 kl 21:48
Postet 20.09.07 kl 21:51
Kristin&fiskeneHar begynt å planlegge 10. klassetur nå... Kan dere komme med noen forslag? I Norge.. Noen fine steder der det er mulighet for fiske, shopping/bytur, hoppe strikk eller noe lignende... Har mest lyst til å dra til Ørstad, Lofoten eller Tromsø..
Vi planla og dra til Tusenfryd i fjor, er det en mulighet?
Det ble ikke noe av for oss, siden ei jente i klassen døde 1dag før vi dro...='(
Postet 20.09.07 kl 21:56
Postet 20.09.07 kl 21:56
Postet 20.09.07 kl 22:03
Postet 20.09.07 kl 22:06
Hvor viktig er det med shopping?
Når reiser dere? Hvis det er til våren, så hva med Nyksund? Der kunne jeg tenkt meg, hvis jeg hadde hatt anledning
Når reiser dere? Hvis det er til våren, så hva med Nyksund? Der kunne jeg tenkt meg, hvis jeg hadde hatt anledning
Postet 20.09.07 kl 22:11
Det er jo helt merkelig at dere bare får dra på klassetur i Norge. Vi skal kanskje til Barcelona. Og søstra mi sin klasse skal kanskje til London :P
Men hvis dere drar til Tromsø, så kan dere dra på:
Polarbadet: Et badeland
Polaria: Et akvarie med seler og diverse fisker/krabber fra havet
Polar Zoo: En slags dyrepark
Fjellheisen: En heis som drar til toppen av fjellet, sånn at dere kan se hele Tromsø. Det er en cafè på toppen.
Masse kjøpesentre
Forskellige museer
+ mer
Anbefaler at dere drar til Tromsø ;D
Men hvis dere drar til Tromsø, så kan dere dra på:
Polarbadet: Et badeland
Polaria: Et akvarie med seler og diverse fisker/krabber fra havet
Polar Zoo: En slags dyrepark
Fjellheisen: En heis som drar til toppen av fjellet, sånn at dere kan se hele Tromsø. Det er en cafè på toppen.
Masse kjøpesentre
Forskellige museer
+ mer
Anbefaler at dere drar til Tromsø ;D
Postet 20.09.07 kl 22:15
Malin.PDet er jo helt merkelig at dere bare får dra på klassetur i Norge. Vi skal kanskje til Barcelona. Og søstra mi sin klasse skal kanskje til London :P:) Men hvis dere drar til Tromsø, så kan dere dra på: Polarbadet: Et badeland Polaria: Et akvarie med seler og diverse fisker/krabber fra havet Polar Zoo: En slags dyrepark Fjellheisen: En heis som drar til toppen av fjellet, sånn at dere kan se hele Tromsø. Det er en cafè på toppen. Masse kjøpesentre Forskellige museer + mer Anbefaler at dere drar til Tromsø ;D
Kuult! Er ikke så viktig med shopping.. Men museer og sånt på en måte.. Gå på byen å se eller no...
Postet 20.09.07 kl 22:27
Postet 20.09.07 kl 22:37
Nå er nå Polar Zoo og Polarbadet en 2-3 timers kjøretur unna Tromsø. Det er heller ikke så fryktelig mange kjøpesentre her, men i allefall flere enn i Lofoten. Men museer er det i allefall, "vanlig" museum, polarmuseum og kunstmuseer. Polaria med levende seler er morsomt, i tillegg er det noen akvarier med norske fisker.
Strikkhopping eller i allefall noe ekstremsportgreier kan gjøres på Sommarøya et lite stykke utenfor byen, fiske er det også mulig å få gjort rundt omkring på øyene. På sommeren kan man dra på hvalsafari direkte fra midt i byen.
Strikkhopping eller i allefall noe ekstremsportgreier kan gjøres på Sommarøya et lite stykke utenfor byen, fiske er det også mulig å få gjort rundt omkring på øyene. På sommeren kan man dra på hvalsafari direkte fra midt i byen.
Postet 20.09.07 kl 23:19
Jeg har en sønn i 10. klasse som nettopp var i Polen. Besøk i konsentrasjonsleirer o.l. Visstnok en sterk opplevelse. Ungene har solgt lodd, kaker, kalendere og jobbet dugnad i over et år. De var vekke i 10 dager og hadde med seg flere foreldre samt noen lærere. Turen ble godt forberedt på det faglige fra skolen og de får i ettertid oppgaver hvor karakterene teller i boken. Her på Os er det veldig mange klasser som reiser hvert år og ingen har angret.
Postet 21.09.07 kl 00:14
Postet 21.09.07 kl 00:20
Postet 21.09.07 kl 00:41
Nå er det bestemt....
Skal til Stavanger.... Er det noe å finne på der egentlig??
Postet 08.10.07 kl 13:33
Postet 08.10.07 kl 18:43
Postet 08.10.07 kl 19:26
Postet 08.10.07 kl 19:55
Postet 10.10.07 kl 11:20
Postet 10.10.07 kl 12:42