Hvem elsker godter ??

Hvem elsker en god sjokolade eller noe surt eller salt mens man sitter her og skriver ??

Jeg elsker litt godt om kvelden. Tar gjerne en liten sjokolade eller noen drops.

Hva slags godt koser dere dere med ??

Mvh Linka
Lakris... -og sjokolade.... Men har et ganske ambivalent forhold til snop... Som regel har jeg mest lyst å hate det.... Og noen ganger, bare jeg ha det :P
Digger Maltezer-sjokolade, Bacon-chipsen til FirstPrice og ColaLight. Men ikke hver kveld da...
Føler med deg Aggi. Er som den reklamen for tine melk : Må ha det, bare må ha det !

Prøver å være flink selv, men er ikke hver gang det går. Og som de fleste damer sikkert vet så er det den uka i mnden som tynger ned litt da.. hihi..

Linka
Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade i dag, og saumfarte alle skap og gjemmesteder for å se om det var noe som var glemt... men neida, jeg spiste opp alt forrige dagen. Jeg pleier å gasse meg med et par store sjokoladeplater og en pose "m" i helgene En plate Fruktnøtt, en plate Rød Stratos og en pose "m". Og så Toffin, det er godt!

Jeg er avhengig av sjokolade. Særlig sjuk etter sjokkis blir jeg sent på kvelden, og jeg blir så rastløs når jeg ikke har noe i huset!

Smågodt i løsvekt er jeg ikke begeistret for, spiser aldri sånt. Liker det ikke.

Å, hvorfor måtte du nevne sjokolade NÅ?

Drikker flere liter brus... om dagen. Men det er Tab xtra. Ikke fordi jeg er redd for sukker, kroppen min kunne sannelig trenge noen ekstra kalorier (jeg veier for lite), men fordi jeg ikke liker den "plysjen" man får på tennene etter sukkerholdig brus som f.eks vanlig Cola. Æsj.
mona o
Å, hvorfor måtte du nevne sjokolade NÅ? :-) Drikker flere liter brus... om dagen. Men det er Tab xtra. Ikke fordi jeg er redd for sukker, kroppen min kunne sannelig trenge noen ekstra kalorier (jeg veier for lite), men fordi jeg ikke liker den "plysjen" man får på tennene etter sukkerholdig brus som f.eks vanlig Cola. Æsj.

Ditto, Mona... Jeg klarte å motstå suget i sted da jeg svarte på tråden, men nå var det gjort... Det blir noe som ligner m på meg nå...

Jeg har forresten lest at brus skader bindevevet og kan også gjøre at folk får lettere senebetennelser, beinbrudd og migrene. :S
Jeg har nesten klart å slutte med brus... Til og med i helgene...
Aggi
Jeg har forresten lest at brus skader bindevevet og kan også gjøre at folk får lettere senebetennelser, beinbrudd og migrene. :S

Hva??? Dægern døtte.... dette må jeg lese! Kan du huske hvor du leste det? Jeg lider av både senebetennelser og migrene, men jeg har heldigvis aldri brukket et ben i kroppen min.

Nå ble jeg litt småskjelven her... frata meg brusen, og jeg er redusert til et umenneskelig uhyre!

Mannen min har mang en gang vært nødt til å sette seg i bilen og dra på bensinstasjonen og kjøpe brus for meg en sen kveld jeg har gått tom.
Noen ganger gjør han det velvillig, men andre ganger med en skikkelig sur mine, mens han mumler "Ellers blir du vel ikke til å være i hus med...!!"

Ja, det dreier seg om syreoverskudd i kroppen, og hvordan folk omsetter syren. Skrevet av en biokjemiker som jeg ikke husker navnet på.. Tror boken heter Syre-basebalansen...

Teorien går ut på at mennesker som har overvekttendenser, lagrer syre i form av fett, og tynne mennesker lagrer syre i muskulatur og annet bindevev. Brus er visstnok ekstremt syreholdig, og hvis man ikke får omsatt det man fører inn, altså får en ubalanse, da oppstår problemene.... Sukker og snop er også svært syredannende... :S
Man kan presse denne balansen ganske lenge, for kroppen har en naturlig buffer. Men når balansen først er ute å kjøre, kan det være nødvendig å kutte ut mer enn bare brus for å bli frisk... Men man blir faktisk bedre...
Tror jeg må komme meg på en slik kur igjen... Kanskje jeg blir friskmeldt, da....

Her er en artikkel om emnet, men ikke helt det samme som jeg har henvist til over...
HUFF...:) (sitronskall)
Huff, jeg kan bare si det her og nå som det er: Jeg er en godtegris.
Punktum og finale

Heldigvis (!) for meg har jeg super forbrenning og kan spise ganske mye uten å bli noe overvektig (er faktisk ganske for tynn:S!) men jeg greier meg uten godteri over lengre perioder da (MAKS en dag..xD!!)

Så må jeg si noe off topic på et off topic forum, jeg spiser sitronskall...
kan IKKE få nokk av det, kjøper minst 3-4 sitroner daglig, spiser av det saftige, nydelige, friske skallet og hiver innholdet om ikke venner vil ha det!
SITRONSKALL ER GODT

Men man blir avhengi, så ikke spis dette!! Det er som godteri for meg egentlig, såå nydeliiig!!!!

Huff, fint å få ut så mye tull fra kroppen

Men nå skal fiskene få godteri, nemlig fryst artemia
Hadde faktisk skrevet mye lenger innlegg, men mye ble slettet
Jeg liker ihvertfall eple og bringebærsmak, og brus drikker jeg ikke for mye av, og sjokolade kan kun spises om den dyppes i varm kakao så den smelter

Så endte innlegget med at jeg oppfordrer flere til å fortelle godtevaner og kanskje noen har godtetips til oss ordentlige marsipangriser!
(jeg liker ikke marsipan da..)
Haslana and fishes
Så må jeg si noe off topic på et off topic forum, jeg spiser sitronskall... kan IKKE få nokk av det, kjøper minst 3-4 sitroner daglig, spiser av det saftige, nydelige, friske skallet og hiver innholdet om ikke venner vil ha det!:D SITRONSKALL ER GODT

Hehehe... Dette er sånt som gravide kan finne på å gjøre... (???)
Bør vel ikke komme som sjokk på noen at bla. cola er masse syre. Sitronsyre er jo bla. viktig ingrediens. Men nå er det nå slik at eplejuice er 10 ganger mer syrlig enn cola. Så det er vel neppe noe å prakke på unger det heller med tanke på tenner og tannkjøtt, og tydeligvis kropp og sjel :P Jeg drakk også light brus en stund, men jeg føler vi vet for lite om de stoffene som er oppi der. Føler meg ikke trygg når 20 sukkerbiter per halvliter skal byttes ut med noe jeg ikke vet nok om hva er.

Jeg drikker mye brus, men spiser sjelden sjokolade eller snop. Blir lei etter to tygg. Har lite søtsug, kanskje pga. brusen. Men jeg liker mer salt snacks, så det blir heller en pose chips i helga.
biXen
Men nå er det nå slik at eplejuice er 10 ganger mer syrlig enn cola.
Hvor har du det fra? Cola blir ikke sunnere av den grunn, uansett...
Hvor jeg har det fra? Jeg gjør som politikerene, drar det ut av baken :P Neida, det er en nokså vanlig syre-fareskala på vanlige produkter hvor dette står. Selv vanner jeg eplejuicen ut litt. Såvidt jeg vet er det ikke pga. pHen, eller sånn alene, for cola er mer syrlig pH enn eplejuice, men det er nok andre stoffer som gjør disse syrene mer farlige for munnen enn colaen sin.

Cola blir ikke sunnere av den grunn, men lighten står jeg ihvertfall over som oftest. Men alt med måte.
Jeg sa igrunn feil, mente ikke cola, mente brus. Cola er spesialtilfelle. Den har jo fosforsyre også

Her har dere litt skremselspropaganda. Legg spesielt merke til aspartam sin migrene, svimmelhet og minnetap, hehehe.

Haslana and fishes
Heldigvis (!) for meg har jeg super forbrenning og kan spise ganske mye uten å bli noe overvektig (er faktisk ganske for tynn:S!) men jeg greier meg uten godteri over lengre perioder da:) (MAKS en dag..xD!!)

Selv om man er tynn, har høy forbrenning og ikke legger på seg, bør man være forsiktig. Det er like stor fare for hjerte og karsykdommer, og alle andre sykdommer relatert til for stort inntak av brus og godterier. Og man får i seg like mye som en som legger på seg av godterier.
Foresten, jeg er en skikkelig Colaman, tror jeg bør redusere kraftig. Leste artiklen Aggi lenket til......

Jeg tror veldig mange vet hvordan dette er for kroppen, men evnen er stor til å overse slikt når man har skikkelig lyst på snop.....
Ja, det er en skikkelig vekkelse når en leser slikt... Enten det, eller så går man inn i en total fornektelse. Fordi man helst ikke gi slipp på den lille gleden man har... Hvem har vel ikke druknet både gleder og sorger i cola? ;P

Denne helga blir det oppskjærte grønnsaker og rømmedip til lørdagsgodt
Jeg er Colaholiker jeg!:p Men ikke så mye som før egentlig... Før drakk jeg veldig mye cola, men nå har jeg bremsa ned så mye jeg kan, og jeg drikker det som oftes med sugerør, både for tennene og for jeg syns det er godt. Vi har sånne metal-sugerør, som "kun" jeg bruker, ingen her hjemme liker å bruke de.

Og Saltsild er kjempegodt! En pose sånn kan jeg fort spise opp! Hehe, og jeg liker egentlig det meste av godteri, men ikke hvis det inneholder nøtter el. Jeg spiser ikke så mye egentlig, bare hvis jeg ha noe å tygge på...:p
Tror jeg skal gå skikkelig på vann vogna nå, og heller psykisk tenke at det er cola....ehh....lite troverdig at det funker, men 1 liter om dagen med cola er ikke mye bra.

Må ta meg skikkelig i nakken...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap