- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Metallica - Fan Gruppen!
Metallica - Fan Gruppen!
Heyy, er betatt av metallica
Var på min første konsert som 12 åring 10.juli 2007 med metallica på vallehovin, noe av det råeste som jeg har vært på! etter konserten får jeg gåsehud hver gang jeg spille Fade to black i introen
Mine favorittsanger av metallica er:
Black album:
-Enter sandman
-Sad but true
-Holier than thou
-Unforgiven
-Wherever i may roam
-Dont tread on me
-Through the never
-Nothing else matter
-Of wolf and man
-Struggle within
St. anger:
-Frantic
-St. Anger
-Some kind of monster
Reload:
-Fuel
-Memory remains
-Devils dance
Ride the lightning:
-Fight fire with fire
-Ride the lightning
-For whom the bell tolls
-Fade to black
And Justice for all:
-Justive for all
-One
Var på min første konsert som 12 åring 10.juli 2007 med metallica på vallehovin, noe av det råeste som jeg har vært på! etter konserten får jeg gåsehud hver gang jeg spille Fade to black i introen
Mine favorittsanger av metallica er:
Black album:
-Enter sandman
-Sad but true
-Holier than thou
-Unforgiven
-Wherever i may roam
-Dont tread on me
-Through the never
-Nothing else matter
-Of wolf and man
-Struggle within
St. anger:
-Frantic
-St. Anger
-Some kind of monster
Reload:
-Fuel
-Memory remains
-Devils dance
Ride the lightning:
-Fight fire with fire
-Ride the lightning
-For whom the bell tolls
-Fade to black
And Justice for all:
-Justive for all
-One
Postet 05.10.07 kl 23:41
Postet 06.10.07 kl 01:51
Postet 06.10.07 kl 01:53
Postet 06.10.07 kl 01:54
Har ikke sett dem live, hadde planlagt det lenge, men en aktuell konsert skulle de ikke spille mange gamle, da gadd jeg ikke gå.
Mener Master of Puppets og Kill 'em All. Jeg liker ikke et eneste album etter Black noe særlig, men Load og Reload er ok. St. Anger er helt horribelt fælt i min mening.
Favorittsanger er nok som følger:
Master of Puppets
One
Battery
Hit the lights
Four Horsemen
Seek and Destroy
Fade to black
Enter sandman
Nothing else matters
The unforgiven
Hero of the day
Men hører ikke særlig på dem lengre, spesielt ikke etter St. Anger. Går mest i Megadeth nå, frontfiguren deres, Dave Mustaine, var jo med og lagte mye av sangene til Metallica's Kill 'em all, og det høres, for det er et bra album.
Mener Master of Puppets og Kill 'em All. Jeg liker ikke et eneste album etter Black noe særlig, men Load og Reload er ok. St. Anger er helt horribelt fælt i min mening.
Favorittsanger er nok som følger:
Master of Puppets
One
Battery
Hit the lights
Four Horsemen
Seek and Destroy
Fade to black
Enter sandman
Nothing else matters
The unforgiven
Hero of the day
Men hører ikke særlig på dem lengre, spesielt ikke etter St. Anger. Går mest i Megadeth nå, frontfiguren deres, Dave Mustaine, var jo med og lagte mye av sangene til Metallica's Kill 'em all, og det høres, for det er et bra album.
Postet 06.10.07 kl 02:53
biXenHar ikke sett dem live, hadde planlagt det lenge, men en aktuell konsert skulle de ikke spille mange gamle, da gadd jeg ikke gå. Mener Master of Puppets og Kill 'em All. Jeg liker ikke et eneste album etter Black noe særlig, men Load og Reload er ok. St. Anger er helt horribelt fælt i min mening. Favorittsanger er nok som følger: Master of Puppets One Battery Hit the lights Four Horsemen Seek and Destroy Fade to black Enter sandman Nothing else matters The unforgiven Hero of the day Men hører ikke særlig på dem lengre, spesielt ikke etter St. Anger. Går mest i Megadeth nå, frontfiguren deres, Dave Mustaine, var jo med og lagte mye av sangene til Metallica's Kill 'em all, og det høres, for det er et bra album.
Glemte master of puppets :S
Ja de sangene er nydelige elsker introene til metallica spessielt master of puppets og fade to black
Postet 06.10.07 kl 02:56
Postet 06.10.07 kl 02:56
Endret: 06.10.07 kl 02:57
Postet 31.10.07 kl 19:06
Endret: 31.10.07 kl 19:08
Jeg får vel kanskje melde meg. Har alle albumene. Noen av dem er spilt så mye at de er helt utslitt. Papp-coveret på St. Anger er like fint enda da... Enig med biXen der. Vi har også flere konsertopptak på dvd. Og noen dokumentarer. Og en del bøker.
Jeg var på Valle Hovin ja. Og i Oslo spektrum i desember 2003 - da hadde vi til og med billetter til begge dagene. Siden jeg hadde eksamen endte det med at jeg solgte den ene billetten, og det er jeg jammen litt sur for enda. De hadde visst ikke helt samme set-liste dagen etter. De konsertene var forøvrig en del av St. Anger-turneen, men de spilte jo flest gamle låter så vi var fornøyd.
Det hører vel også med til historien at da jeg skulle bestille billetter til Valle Hovin endte jeg opp med dobbelt så mange som vi skulle ha. Jeg fikk ikke bekreftelse på det første kjøpet nemlig, og det var umulig å sjekke ordrehistorikken på grunn av den store pågangen hos Billettservice. Så da bestilte jeg like så godt en gang til - og det var fryktelig nervepirrende, men jeg rakk det! Det var ikke akkurat noe problem å bli kvitt overskuddet, men min bedre halvdel erter med at jeg ikke får bruke kredittkortet hans igjen...
Det varierer en del hvilke låter jeg liker best. No Leaf Clover spilles kanskje oftest.
Jeg var på Valle Hovin ja. Og i Oslo spektrum i desember 2003 - da hadde vi til og med billetter til begge dagene. Siden jeg hadde eksamen endte det med at jeg solgte den ene billetten, og det er jeg jammen litt sur for enda. De hadde visst ikke helt samme set-liste dagen etter. De konsertene var forøvrig en del av St. Anger-turneen, men de spilte jo flest gamle låter så vi var fornøyd.
Det hører vel også med til historien at da jeg skulle bestille billetter til Valle Hovin endte jeg opp med dobbelt så mange som vi skulle ha. Jeg fikk ikke bekreftelse på det første kjøpet nemlig, og det var umulig å sjekke ordrehistorikken på grunn av den store pågangen hos Billettservice. Så da bestilte jeg like så godt en gang til - og det var fryktelig nervepirrende, men jeg rakk det! Det var ikke akkurat noe problem å bli kvitt overskuddet, men min bedre halvdel erter med at jeg ikke får bruke kredittkortet hans igjen...
Det varierer en del hvilke låter jeg liker best. No Leaf Clover spilles kanskje oftest.
Postet 31.10.07 kl 19:41
GreteJeg får vel kanskje melde meg. Har alle albumene. Noen av dem er spilt så mye at de er helt utslitt. Papp-coveret på St. Anger er like fint enda da... Enig med biXen der. ;) Vi har også flere konsertopptak på dvd. Og noen dokumentarer. Og en del bøker. Jeg var på Valle Hovin ja. Og i Oslo spektrum i desember 2003 - da hadde vi til og med billetter til begge dagene. Siden jeg hadde eksamen endte det med at jeg solgte den ene billetten, og det er jeg jammen litt sur for enda. De hadde visst ikke helt samme set-liste dagen etter. De konsertene var forøvrig en del av St. Anger-turneen, men de spilte jo flest gamle låter så vi var fornøyd. :) Det hører vel også med til historien at da jeg skulle bestille billetter til Valle Hovin endte jeg opp med dobbelt så mange som vi skulle ha. Jeg fikk ikke bekreftelse på det første kjøpet nemlig, og det var umulig å sjekke ordrehistorikken på grunn av den store pågangen hos Billettservice. Så da bestilte jeg like så godt en gang til - og det var fryktelig nervepirrende, men jeg rakk det! Det var ikke akkurat noe problem å bli kvitt overskuddet, men min bedre halvdel erter med at jeg ikke får bruke kredittkortet hans igjen... ;) Det varierer en del hvilke låter jeg liker best. No Leaf Clover spilles kanskje oftest.
Kul historie
Jeg var i thailand når bilettene ble lagt ut til valle hovin og broren min var den eneste som var hjemme fordi han hadde eksamen eller noe så vi ringte han med eeeen gang det åpnet også fikk han kjøpt det ) men desværre så var han i militæret når konserten var så han kunne ikke men faren min har hvert på masse metallica konserter og han sa Valle Hovin 07 sick og the studio konserten var den beste han hadde hvert på av metallica.. merkelig at den bare fikk en 5'er bare fordi robert trujillo hadde en litt for lang bass solo selvom jeg mener den var helt topp! Håper de snart kommer tilbake da men visste du at når de spilte fade to black så slo lars ulrich seg selv med en trommestikk så james hetfield måtte stoppe sangen og begynne og snakke med publikum også fortsatt de det var på vallehovin 07 :P
Postet 31.10.07 kl 20:01
Postet 31.10.07 kl 20:04
Postet 31.10.07 kl 20:06
Postet 31.10.07 kl 20:08
Postet 31.10.07 kl 21:02
Postet 31.10.07 kl 21:03
Inaktiv bruker
Rock,n roll
drar på åra jeg,men musikk smaken består...
så Metallica i oslo for ,,ørti år siden,,
dagen etter mot sverige så døde jo ,,,,,,,her kommer min alzheimer inn
Metallica er lyd,vel lyd--like feit sound,live som i studio
favoriit--Kill em all
andre fete konserter gjennom 44 år..hehe
DIO-URIA HEEP-RAINBOW-ACCEPT-OZZY-IRON MAIDEN,gøteborhg på 80 tallet,jepp,for en jævla fest!-SAXON-THIN LIZZY,TIDLIG MED P LYNOTT!
sikkert fler,,myeee fest
ellers så spiller jeg trommer da,skryteliste kommer--
med Celin Dion oslo--1991
og oppvarming med bandet mitt ,på østlandet med gode gamle Dr.hook
så Metallica i oslo for ,,ørti år siden,,
dagen etter mot sverige så døde jo ,,,,,,,her kommer min alzheimer inn
Metallica er lyd,vel lyd--like feit sound,live som i studio
favoriit--Kill em all
andre fete konserter gjennom 44 år..hehe
DIO-URIA HEEP-RAINBOW-ACCEPT-OZZY-IRON MAIDEN,gøteborhg på 80 tallet,jepp,for en jævla fest!-SAXON-THIN LIZZY,TIDLIG MED P LYNOTT!
sikkert fler,,myeee fest
ellers så spiller jeg trommer da,skryteliste kommer--
med Celin Dion oslo--1991
og oppvarming med bandet mitt ,på østlandet med gode gamle Dr.hook
Postet 31.10.07 kl 21:47
Postet 01.11.07 kl 09:13
En Metallica-tråd i et akvarieforum, nå har jeg sett det og...
Var selv på begge konsertene i Spektrum og ja de hadde noe forskjellige sett, tror de byttet en 4-5 låter uten at jeg husker noe detaljer rundt hvilke det var. Var også på Valle Hovin nå i sommer og storkoste meg der. Selv så fikk jeg sansen for Metallica etter Black album og selv om jeg liker godt de tidligere albumene, spesielt Master, så er det nok Black album som er favoritten.
Men når det er sagt, noe av det jeg liker aller best med Metallica er at de har guts til å prøve nye ting og gjøre det de føler for. De viser en allsidighet som ikke mange andre band matcher. De lager album som S&M hvor de spiller med et symfoniorkester med låter arrangert for formålet, de lager Garage Inc. hvor de spiller andres låter "Metallica-style" (hva sies om deres versjon av Whiskey in the Jar? Fantastisk.), de lager et meget enkelt og primitivt (lydmessig) album i St.anger som er langt fra kommerst og uten en eneste gitarsolo. Jeg syntes det er kjempetøft gjort. For meg gjør disse tingene at de holder seg freshe og jeg syntes det er bra at de kan overraske selv etter 20 år eller hvor lenge de har holdt på nå...
Og konserten i sommer hvor jeg endelig fikk høre en av mine favoritter, Orion, live. Det var stort.
Var selv på begge konsertene i Spektrum og ja de hadde noe forskjellige sett, tror de byttet en 4-5 låter uten at jeg husker noe detaljer rundt hvilke det var. Var også på Valle Hovin nå i sommer og storkoste meg der. Selv så fikk jeg sansen for Metallica etter Black album og selv om jeg liker godt de tidligere albumene, spesielt Master, så er det nok Black album som er favoritten.
Men når det er sagt, noe av det jeg liker aller best med Metallica er at de har guts til å prøve nye ting og gjøre det de føler for. De viser en allsidighet som ikke mange andre band matcher. De lager album som S&M hvor de spiller med et symfoniorkester med låter arrangert for formålet, de lager Garage Inc. hvor de spiller andres låter "Metallica-style" (hva sies om deres versjon av Whiskey in the Jar? Fantastisk.), de lager et meget enkelt og primitivt (lydmessig) album i St.anger som er langt fra kommerst og uten en eneste gitarsolo. Jeg syntes det er kjempetøft gjort. For meg gjør disse tingene at de holder seg freshe og jeg syntes det er bra at de kan overraske selv etter 20 år eller hvor lenge de har holdt på nå...
Og konserten i sommer hvor jeg endelig fikk høre en av mine favoritter, Orion, live. Det var stort.
Postet 01.11.07 kl 12:29
Postet 01.11.07 kl 12:29
Endret: 01.11.07 kl 12:30
JoakimEn Metallica-tråd i et akvarieforum, nå har jeg sett det og... :) Var selv på begge konsertene i Spektrum og ja de hadde noe forskjellige sett, tror de byttet en 4-5 låter uten at jeg husker noe detaljer rundt hvilke det var. Var også på Valle Hovin nå i sommer og storkoste meg der. Selv så fikk jeg sansen for Metallica etter Black album og selv om jeg liker godt de tidligere albumene, spesielt Master, så er det nok Black album som er favoritten. Men når det er sagt, noe av det jeg liker aller best med Metallica er at de har guts til å prøve nye ting og gjøre det de føler for. De viser en allsidighet som ikke mange andre band matcher. De lager album som S&M hvor de spiller med et symfoniorkester med låter arrangert for formålet, de lager Garage Inc. hvor de spiller andres låter "Metallica-style" (hva sies om deres versjon av Whiskey in the Jar? Fantastisk.), de lager et meget enkelt og primitivt (lydmessig) album i St.anger som er langt fra kommerst og uten en eneste gitarsolo. Jeg syntes det er kjempetøft gjort. For meg gjør disse tingene at de holder seg freshe og jeg syntes det er bra at de kan overraske selv etter 20 år eller hvor lenge de har holdt på nå... Og konserten i sommer hvor jeg endelig fikk høre en av mine favoritter, Orion, live. Det var stort.
Hehe, De fleste liker black album mest det har hvert 50 millioner solgte eksemplarer av den har det ikke? Ja jeg liker det når de kan ha konsert med symphoniorkester det er det ikke mange som kan
Postet 01.11.07 kl 15:14