Billige matretter

På mat og helse på skolen har vi sånn "Kokkekamp" ... Får 75 kr til å kjøpe mat for. Kommer ikke på noe som er så billig, skal liksom smake godt og være sundt også. Kom med forslag
Hm. kan da lage salat med makaroni og skinke eller noe det blir ikke så veldig dyrt. og er veldig sunt tror jeg.
Hvor mye skal du lage da?

Kyllingkjøttdeig, wokgrønnsøker og sweet and sour chilisaus woka sammen er jo godt og billig

hybelmat.com

Her inne ligger masse oppskrifter, med ca pris.

Vet ikke om alt er så utrolig sunt, men du kan jo titte.

Avocadosalat

Denne hørtes veldig god ut, men nå er jeg veldig glad i avocado.
Og det er kjempesunt!

Tilsetter du kyllingbiter eller kidneybønner får du med proteiner, meget bra
Litt grovt brød til.
Liten pakke med renskåret svinekjøtt og en pakke wok-grønnsaker

Maten skal jo tilberedes, ferdigskåret svinekjøtt og en pose grønnsaker er vel i enkleste laget?
Fiskepinner, kokte poteter og revet gulrot og eplesalat MUMS

Det levde jeg på da jeg var fattig studerende
dobbeltpost
litt sitronsaft er jo et must på revet gulrot
Trond Ferkingstad
litt sitronsaft er jo et must på revet gulrot ;)

But ofcourse! Og jeg liker da også litt smeltet smør på også
Blitt noe klokere?

Vi hadde noe lignende på skolen min, men det kunne kosta hva som helst da, så lenge det var sunt(;
Jeg valgte laksefilet med rømme og en sitronskive til.
Laksefileten ble først veltet i mel, pepper og salt og deretter stekt så den fikk en sprø skorpe!
Mmmmega godt!

dette var faktisk forretten, så kom lasagne med riccolosalat, og deretter skogsbærkremen min til dessert!

Leste alle oppskriftene i en barnekokkebok

Lykke til, og har du bestemt deg for noe??
MC Darup
Maten skal jo tilberedes, ferdigskåret svinekjøtt og en pose grønnsaker er vel i enkleste laget? :)

Pøh

Kjøp ei gris og noe grønnsaker da. Hvis det skal være sånn :P Man kan såklart kjøpe uskåret kjøtt og grønnsaker løst, men har lite for seg med den kvaliteten det er på de frosne kontra i grønnsaksavd. her i landet.
Om du velger å lage en salat, bruk kålhode istedet for salat. Veldig godt og veldig mye billigere, spesielt nå i disse fårikål-tider.
biXen
[QUOTE=MC Darup] Maten skal jo tilberedes, ferdigskåret svinekjøtt og en pose grønnsaker er vel i enkleste laget? :)

Pøh

Kjøp ei gris og noe grønnsaker da. Hvis det skal være sånn :P Man kan såklart kjøpe uskåret kjøtt og grønnsaker løst, men har lite for seg med den kvaliteten det er på de frosne kontra i grønnsaksavd. her i landet.

Jeg kjøper ferdig her hjemme, men det er snakk om undervisning i denne tråden.
Tror ikke en lærer hadde satt pris på en enkel løsning.
MC Darup
Jeg kjøper ferdig her hjemme, men det er snakk om undervisning i denne tråden. Tror ikke en lærer hadde satt pris på en [I]så[/I] enkel løsning.

Da tiner man dem først og sier man har hakket de opp på forhånd, "juksa litt" :P
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap