Kopiere skjermbilde.... hvordan?

Jeg har helt glemt hvilke to taster man trykker for å kopiere et helt skjermbilde. Jeg mener det var tasten "Print screen" sammen med en til... men hvilken?

Jeg skal kopiere et skjermbilde og lagre det hele som et bilde i bildemappen min på pc'en.

Noen som kan hjelpe?
printscreen så tar du bilde av alt på skjermen, så er det bare å lime det inn feks mspaint og lagre det
Ja, men hvilke to taster er det snakk om?
Goddag mann, økseskaft....

Trond Ferkingstad
printscreen så tar du bilde av alt på skjermen, så er det bare å lime det inn feks mspaint og lagre det
Feks: "ctrl" og "prt scr"
Velge ny i feks Photoshop. Kommer da opp forslag å lage ny fra clipboard.
Lim inn og reiger etter eget ønske.
Står mere her på Wikipedia
Det funker ikke, av en eller annen merkelig grunn

Asle, jeg har sendt deg en email
Tastene for å lime inn er ctrl + v om det var d du tenkte på.. trenger ikke å holde ctrl inne når trykker prntscrn, men om du vil ta bilde av bare det aktive vinduet trykker du "Alt" + "printscreen"
På noen keyboard må man vel bruke funksjonstast og print screen osv. også.
Ja, helst bærbare vil jeg tro
Trond Ferkingstad
Ja, helst bærbare vil jeg tro

Mest det, men en del nyere keyboard kombinerer print screen og en annen tast også. Stort sett med første pri. på prt scr men ikke alltid.

Mona, kjører du ikke Vista på nymaskinen?

Søk etter utklippsverktøy så finner du et genialt verktøy til dette formålet.
Geir Kristiansen
Mona, kjører du ikke Vista på nymaskinen? Søk etter utklippsverktøy så finner du et genialt verktøy til dette formålet.
Oh!!! Takker for den!!!
Har du fått det til Mona?
Fikk du brukt bilde jeg sendte tilbake?
Hos meg rekker det å trykke kun på prt scr.
Trykker jeg Printscreen, så får "kopierer" jeg hele skjermen.
Trykker jeg Alt + Printscreen, så kopierer jeg det aktive vinduet.

For å lime det inn et sted, trykker jeg Ctrl + V (Eller "lim inn" på en rullegardinmeny)
Geir Kristiansen
Mona, kjører du ikke Vista på nymaskinen? Søk etter utklippsverktøy så finner du et genialt verktøy til dette formålet.

Suss til Geir for ÅRETS beste tips! )
mona o
[QUOTE=Geir Kristiansen] Mona, kjører du ikke Vista på nymaskinen? Søk etter utklippsverktøy så finner du et genialt verktøy til dette formålet.

Suss til Geir for ukas beste tips! )
Årets når det kommer til datatips (og jeg som trodde jeg var god på vista allerede )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap