Akvarieutstyr på Biltema?

Er ikke biltema en butikk hvor du får kjøpt masse ting til kjøretøy og verktøy osv.. liksom? og plutselig begynner folk og bable om at de får kjøpt masse fisketing på biltema? hæ? gjør man det? og hva får man kjøpt?
Biltema selger alt mellom himmel og jord.. har du ikke sett tvreklamen De er en slags clas ohlson.

Man kan foreksempel få kjøpt sand, timer og masse ting til diy prosjekter
Trond Ferkingstad
Biltema selger alt mellom himmel og jord.. har du ikke sett tvreklamen ;) De er en slags clas ohlson. Man kan foreksempel få kjøpt sand, timer og masse ting til diy prosjekter :)

Ok:P men hva mere kan man kjøpe innen akvaristikken der da?
Som reklamen seier så får ein tak i (nesten) alt på biltema. Dei har for eksempel den veldig kjente blåsesanden som er ypperleg til bunnlevande fisk. I tilleg er han fin å sjå på. Dei har også handpumper som kan være fine til å sette igang heverten utan å måtte suge han i gang sjølv.

Og eg går nesten utifrå at dei har ting som bøtter, hovar, slangar osv.
Utstyr til belysning. Har sett at noen har kjøpt lysstoffrør mm som er beregnet til styling av bil, f.eks blått lys som blir brukt til "moonlight".

Hvis du lurer på hva dem selger på Biltema kan du jo ta en titt i katalogen eller se på nettsiden.

Jeg sparer en hel formue ved å kjøpe dagslysrør på Biltema. Lyset har omtrent de samme spesifikasjoner som dyre plantelysrør fra dyrebutikker. Prisen er en omtrent 1/4 del.
Biltema
Hva produkter på Biltema du kan bruke til akvarie prosjekter ,har vel bare med din egen fantasi og evner å gjøre? Man må jo ikke kjøpe allt i en akvarie sjappe, bare fordi det skal brukes til akvarier? En vaskebøtte kan jo brukes til å fylle vann i osv? Biltema er mye billigere enn en akvarie sjappe, og har masse som kan brukes. Et "mekka" for gjør det selv folket. Jeg tror mange akvarie sjapper priser seg ut, med sine unaturlige høye priser på ting. Men fisk er det jo værre med da
Men så tar de nok inn litt større bestillinger på biltema av diverse ting, enn de kan gjøre på en normal dyrebutikk Og jo mer de tar inn desto billigere blir det..
Ok tusen takk alle sammen, tror jeg skal kjøpe biltema sand
Biltema blåsesand
Jeg har nettop tømt et kar for Biltema sand her nå. Jeg la merke til en ganske så guffen lukt av sanden(råttent egg), og at den var blitt svart enkelte steder. Dette virket ikke så bra. Sanden er ganske så fin, og blir sikkert ganske tett. Og får ikke luftet seg. Dette kan visst rettes på hved hjelp av sand snegler. Har jeg hørt. I det nye karet jeg bygger nå, så skal jeg heller gå for en litt grovere sand. Den er også litt mørkere. Så tenkte jeg å blande inn en sekk med helt svart sand i den igjen. Da jeg synes Biltema sanden blir for lys. Det ser jo nærmest ut som en "kritthvit"syden strand, med den oppi. Tror fiskene trives bedre i litt mørkere sand og. Kansje jeg blander inn litt Biltema sand og. Får se hva farge jeg får. Får prøve å bruk sand som er mest mulig skånsom for fisken også.
Da kan du ikke ha vært på mange kritthvite strender Synst heller den ser ut som en helt vanlig tam sydenstrand
Trond Ferkingstad
Da kan du ikke ha vært på mange kritthvite strender ;) Synst heller den ser ut som en helt vanlig tam sydenstrand :)

Hehe, jo jeg har faktisk det. Kansje litt overdrevet, men den er i lyseste lage spør du meg. Tror ikke fisken føler seg så trygg på den. Får liksom ikke gjemt seg bort. Men man kan sikkert blande inn noe annet i den også. Fin rådasand er litt mørkere, og i samme størrelse.
Håvard Støre Andresen
Hvis du lurer på hva dem selger på Biltema kan du jo ta en titt i katalogen eller se på nettsiden. Jeg sparer en hel formue ved å kjøpe dagslysrør på Biltema. Lyset har omtrent de samme spesifikasjoner som dyre plantelysrør fra dyrebutikker. Prisen er en omtrent 1/4 del.

hvilket dagslysrør kjøper du der? t5 eller t8?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap