- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvor er det best å kjøpe dataprogrammer?
Hvor er det best å kjøpe dataprogrammer?
Jeg må krype til korset og få meg Microsoft Word. "Alle" bruker det, og jeg får f.eks. tilsendt dokumenter eller maler jeg skal fylle ut, men det går jo ikke uten Word installert. Jeg har installert Word Viewer, så jeg kan lese dem, men ikke skrive i dem og lagre dem på nytt.
Hvor på nettet bør jeg gå for å få kjøpt Word? (kjøpe det med kort online og laste det ned direkte)
Helst bare Word programmet, jeg har ikke bruk for resten av Office-pakken. Men det lar seg kanskje ikke gjøre? Man må kanskje ta med Excel, PowerPoint og det rukkelet der?
Hvor på nettet bør jeg gå for å få kjøpt Word? (kjøpe det med kort online og laste det ned direkte)
Helst bare Word programmet, jeg har ikke bruk for resten av Office-pakken. Men det lar seg kanskje ikke gjøre? Man må kanskje ta med Excel, PowerPoint og det rukkelet der?
Postet 13.01.08 kl 19:45
Endret: 13.01.08 kl 19:46
Postet 13.01.08 kl 19:52
Ja, jeg ville også anbefalt det. Bruker openoffice selv og syntes det er knall. Gratis er fint.
Linken er http://www.openoffice.org/.
Evt. kan du bare laste ned tekstbehandlingsdelen av denne office-pakka. Det programmet heter Writer. Her kan du både lese og skrive word-dokumenter. Du må bare huske og lagre som .doc, men om du bruker to minutter på å sette deg inn i programmet går det fin-fint.
Beklager at jeg heller ikke svarte på spørsmålet ditt.
Linken er http://www.openoffice.org/.
Evt. kan du bare laste ned tekstbehandlingsdelen av denne office-pakka. Det programmet heter Writer. Her kan du både lese og skrive word-dokumenter. Du må bare huske og lagre som .doc, men om du bruker to minutter på å sette deg inn i programmet går det fin-fint.
Beklager at jeg heller ikke svarte på spørsmålet ditt.
Postet 13.01.08 kl 20:07
Hvis du vil ha det raskest mulig tror jeg det letteste er å gå på Elkjøp :P
Såvidt jeg vet selger de bare CD versjoner fra Microsoft. Men det kan være mulig å hente ned prøveversjonen først, og så registrere den i ettertid ved å bestille programmet.
Jeg vil også anbefale Open Office. Her hjemme er det sjelden jeg bruker sånt, men har gjort litt saker og ting i Excel, og da fungerer Open Office versjonen ypperlig.
Såvidt jeg vet selger de bare CD versjoner fra Microsoft. Men det kan være mulig å hente ned prøveversjonen først, og så registrere den i ettertid ved å bestille programmet.
Jeg vil også anbefale Open Office. Her hjemme er det sjelden jeg bruker sånt, men har gjort litt saker og ting i Excel, og da fungerer Open Office versjonen ypperlig.
Postet 13.01.08 kl 21:18
biXenJeg vil også anbefale Open Office. Her hjemme er det sjelden jeg bruker sånt, men har gjort litt saker og ting i Excel, og da fungerer Open Office versjonen ypperlig.
Tusen takk for hjelp til alle.
Og spesielt til deg, biXen Når biXen sier det er bra, så stoler jeg på det
Har fått god data- og kamerahjelp fra deg før, så nå er Open Office lastet ned.
Takk, da får jeg gjort ferdig det dokumentet jeg lovet
Postet 13.01.08 kl 21:57
mona oOg spesielt til deg, biXen :-) Når biXen sier det er bra, så stoler jeg på det:) Har fått god data- og kamerahjelp fra deg før, så nå er Open Office lastet ned. Takk, da får jeg gjort ferdig det dokumentet jeg lovet:)
Bra
Tror standardvalg når du lagrer et dokument du har åpnet fra Word er å lagre i Open Office format, men den pleier å spør om du vil lagre i MS Office format, da sier du bare ja. Alternativt lagre med Lagre som / Save as...
Postet 13.01.08 kl 22:17