Photoshop..?

Er det noen som vet hvor/hvilke nettsider man kan laste ned Photoshop? For de jeg har prøvd å laste ned på, er det bare på en viss "prøvetid". Skulle gjerne lasta ned ett som det ikke var dette på. Men jeg er klar over at man av og til må betale for å laste ned ordentlige programmer. Men jeg vet at det finnes gratis nedlastings-sider, men vet ikke hvor.
Noen som vet noe om dette?
Du kan ikke laste ned gratis Photoshop lovlig. Programmet koster ca 7000 kroner om du skal kjøpe fullversjonen.
Sikker på at det koster 7000kr? Har aldri sett et dataprogram så dyrt.
Photoshop er jo tross alt et profesjonelt program. Et billigere program med mindre funksjoner, men som sikkert funker like bra for enkel bilderedigering/etterbehandling er Photoshop Elements, det får du for ca 800 kroner.
Photoshop Elements kan du kjøpe for 53 kr [URL=http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:782283;c:36273;r:pg]her[/URL]. Men det er ikke på lager.

[URL=http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1455063;c:36273;r:pg]her[/URL] får du kjøpt ADOBE PHOTOSHOP EXTENDED for 226kr og det er på lager.
Ok. Takker for svar. Men er det noen som vet noe mer om dette, er det bare å dele det med oss
Popcorn
Photoshop Elements kan du kjøpe for 53 kr [URL=http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:782283;c:36273;r:pg]her[/URL]. Men det er ikke på lager.

Det der er en veldig gammel versjon. Men sikkert fullt mulig å bruke.

Popcorn
[URL=http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1455063;c:36273;r:pg]her[/URL] får du kjøpt ADOBE PHOTOSHOP EXTENDED for 226kr og det er på lager.

Vet ikke hvilket program det der er (det er jo ingen produktinfo å finne!), men tviler sterkt på at det er samme Photoshop som koster 7000,- hos selskapet som produserer det (det blir jo en del i tap å selge det videre for 200,-).
Popcorn
Sikker på at det koster 7000kr? Har aldri sett et dataprogram så dyrt.

Hehehe. Visse 3D program koster fra 30000 og oppover, så da vet du bare ikke nok.

Når det gjelder originalposten så skal ikke sånt diskuteres her. Om Adobe bryr seg så mye så lenge folk lærer Photoshop kan diskuteres, men jeg tviler på Holger og de andre her har særlig lyst til at forumet skal bidra til ulovligheter. Det finnes også veldig bra gratisalternativer, fåtall her inne trenger de avanserte mulighetene i Photoshop uansett.
Et 3D program kan koste 30000kr på det dyreste og mye billigere et annet sted. Jeg har ikke sett et program som koster 7000kr på det dyreste. Jeg vet nok!
Tanya
Er det noen som vet hvor/hvilke nettsider man kan laste ned Photoshop? For de jeg har prøvd å laste ned på, er det bare på en viss "prøvetid". Skulle gjerne lasta ned ett som det ikke var dette på. Men jeg er klar over at man av og til må betale for å laste ned ordentlige programmer. Men jeg vet at det finnes gratis nedlastings-sider, men vet ikke hvor. Noen som vet noe om dette?

Gratis nedlastning av dataprogrammer som ikke er gratis, da snakker vi om piratkopiering og dette er ikke ønskelig.

Som nevnt, Photoshop er et profesjonelt dataverktøy og prises deretter. Med mindre du jobber innen grafisk produksjon finnes det mange andre fantastisk gode programmer til en langt rimeligere penge.

Photoshop Elements koster under tusenlappen og har antakelig fler muligheter enn du noengang vil få bruk for. Det finnes også flotte programmer som faktisk ER gratis (ikke noe piratkopi her i gården) og som også funker som ei kule. Sjekk ut GIMP, evt. IrfanView om det er enklere ting du skal gjøre.

Og jo, Photoshop cs3 fullversjonen koster mye penger. [URL=https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-NO&]Adobe.com[/URL] (som lager programmet) selger norsk versjon for 7325,-, evt. Photoshop cs3 Extended for 11362,50.

Er bare å begynne å spare.

popcorn
her får du kjøpt ADOBE PHOTOSHOP EXTENDED for 226kr og det er på lager.

Vel, det er bare å bestille. Skulle forundre meg mye om du fikk noe annet enn en oppgradering av språket på programvaren din. Om du f.eks. har kjøpt norsk versjon og ønsker engelsk språk...
Hvis du går inn på Hardware.no finner du det billigste til det dyreste.
Popcorn
Et 3D program kan koste 30000kr på det dyreste og mye billigere et annet sted. Jeg har ikke sett et program som koster 7000kr på det dyreste. Jeg vet nok!

Vi betaler for hele Adobe pakken, jeg tror jeg vet hva det koster du.

Dyreste versjon av f.eks. Autodesk Maya kostet lenge 16000 dollar, ble senket til 7000 dollar (ca. 35000 kr), usikker på hva det koster nå. Får versjoner til 10000 kr også.

De er dyre fordi det ikke er meningen at du skal kjøpe dem, det er firma som skal gjøre det.
Tanya
Er det noen som vet hvor/hvilke nettsider man kan laste ned Photoshop? For de jeg har prøvd å laste ned på, er det bare på en viss "prøvetid". Skulle gjerne lasta ned ett som det ikke var dette på. Men jeg er klar over at man av og til må betale for å laste ned ordentlige programmer. Men jeg vet at det finnes gratis nedlastings-sider, men vet ikke hvor. Noen som vet noe om dette?

Piratkopiering er ikke holdbart, kjøp heller Photoshop Elements til 900,- kroner og du får et redigeringsprogram som du aldri vil klare å utnytte fult ut. Jeg har både CS 2 og Elements og må bare si at Elements er verdt prisen.
Popcorn
Hvis du går inn på Hardware.no finner du det billigste til det dyreste.

Nettopp. Norsk fullversjon av Photoshop cs3; 9021.
Popcorn

Jeg skulle ønske, kanskje, at jeg kunne si at jeg visste nok.

Spesialprogrammer kav være enda dyrere, kjøpte inn et program på jobben for en stund siden til over 50.000,- for en lisens, og da tilkom det en årlig avgift i tillegg som heller ikke var billig.

En lovlig kopi kan ha varierende pris, akkurat som fotoutstyr, akvarieutstyr og annet. AutoCAD (et avansert konstruksjons/tegneprogram) koster ca. 4000 $, men ned mot 140 $ for en forenklet (LT) studentversjon. Microsoft opererer også med hyggelige studentpriser, men jeg kan desverre ikke kjøpe til de prisene da jeg ikke er student.

Photoshop CS3 engelsk koster (hos Aladdin) 5.730,- + MVA mens oppdatering fra tidligere versjon (ned til Photoshop 7 i alle fall) bare koster 1.750,- + MVA. Har sett tilsvarende priser med noen variasjoner for andre.

Du må jo da ha en tidligere versjon for å få en rimelig pris. Finner du en ny fullversjon til noen hundrelapper er det garantert ikke en orginal lisens - og i så fall lykke til med å prøve å få den til å fungere under Vista ut over prøvetiden...
Er ikke noe problem å få det til å fungere, men det blir ikke lovligere likevel.

Dog hadde ikke mange kjøpt Photoshop nå idag om det aldri hadde vært noen som piratkopierte det privat. Det har programmer som 3DSMax også tjent mye på. Det er jo derfor de har studentversjoner også. Men etterhvert begynner man å sette pris på arbeidet det er å lage skikkelig programvare.
Jepp, Photoshop er svindyrt. Men du kan få kjøpt eldre versjoner billig på ebay. Vi solgte PS 5 for 100 kr for noen mnd siden.. Fungerer helt fint med mindre du har store krav og trenger de nye funksjonene. Typen er webutvikler og han bruker fremdeles versjon 5.5.
Så lenge man lar være å prøve de nye så fungerer det greit. Dessuten trenger ikke folk flest de avanserte funksjonene heller. Alt man trenger til å mekke et bilde er der i de eldre, men noen ting er mer tungvindt.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap