Londontur :d

Jeg er så heldig å får dra til london i påska Så lurer jeg på om dere et om noen butikker (gjerne dansebutikker, klær, sko, vesker, sminke osv) som er et "must"? Kom gjerne med forslag, skriv også hvor de ligger Så hvis dere har vært i london eller vet om noen bra butikker skriv det nedenfor :P
Jeg også skal til London i sommerferien!
Håper det blir noe svar her, elsker å danse, og er som de fleste andre tenåringer

God tur!
Oxford Street har masse butikker og muligheter for å shoppe alt fra musikk/dvder til klær til innbo osv. Ta buss/undergrunn til Oxford Circus.

Camden Market er min favoritt hvis man skal handle klær. Her er det også en del butikker med slikt som sko og vesker (sko og vesker er generelt billig i London ). Jeg er usikker på hvor mye som er åpent der nå etter brannen som var tidligere i år, men det skader ikke å sjekke. Stasjonen heter Camden Town, og er forresten i gåavstand til Regents Park, hvor London Zoo er (man kan også ta buss/undergrunn til Regents Park, så man slipper å gå). I London Zoo har de et "hus" med masse akvarier, for det meste saltvann, men også noen ferskvann, og er et must for akvarister på londontur (i tillegg til London Aquarium).

Jeg anbefaler forresten å kjøpe et Oyster Card i alle fall for sone 1 og 2 for de dagene man skal være der. Det koster litt, men disse kan brukes både på undergrunn og buss, og gjør det veldig lett å komme seg fram og tilbake.

PS: Det kan være fryktelig kaldt i London på denne tiden, så jeg anbefaler å sørge for å ha med varme klær. Det er ikke snø, men kan være myyye og kald vind. I fjor når jeg var der for andre gang var det kaldere der enn hjemme i Tromsø...

PS2: Kamera og gode sko er et absolutt must på londontur. God tur!
Takk takk Flere innslag om butikker ?? :P

Oxford street er driitlang, tar en dag for å shoppe seg nedover den.

Husk gode sko!
Yes yes :P Jenter kan dette med å bruke maange dager på shopping skjønner du
Oi så mye jeg plutselig gleder meg !!
Men det med været?
Har hørt att det kan bli veldig fint vær der nede, og att man må ha med seg lette klær for det blir fort varmt å gå i gatene? :s
Men Elise skal nå i påskeferien da, kan hende det er litt kaldt da, men noen som vet noe om været i månedskiftet Juni-Juli?

Denne tiden er vel ca som Oslo, litt varmere.
Men det kan være sur vind i London.
Husk at man ofte kan bli kald ute av bytting mellom "varme prøverom/ ut å gå/ varme prøverom/ ut å gå".
Jeg har ofte hatt en lett jakke jeg feks kunne knyte rundt livet ved behov.

Sommer, juni/ juli, er varmt og fint. Men dette er jo ikke syden. Men det kan oppfattes som varmt og klamt pga alle folkene og stresset.

Det finnes masse forskjellige værsteder på nett, bare følg med. Feks Dagbladet.
Det er aldri "kaldt" i London. Bodde rett uten for london mest parten av mitt liv.
Bruke litt lettere Klær en du har her så gå det fint.
Joggesko, vitaminer, tålmodihet, og penger er alt du trenger.
Oxford st., Covent Garden, Neal St.,Knightsbridge har alt ei jente ønske seg.
Til du som lurer på dansebutikker, så må du ta undergrunden til convent garden og så gå til pine apple og spør om et kart over dansebutikkene Omtrent hele gaten skal vist være fylt med dansebutikker :P
Bra så mange ville svare, her er det tydeligvis masse å ta av, bra jeg har en hel uke å shoppe på!!
Beklager at jeg tar over tråden din her, men tror du det er greit om noen kommer med "opplevelsesforslag" visst noen har det?:p
Det hadde vært fint å vite hva man bare "må" få med seg, som the London eye, eller noe sånt?
Men unnskyld, igjen, for att jeg tar litt over her, skal slutte!
Man må ha med seg minst én musikal når man er i London. Ellers er det de klassiske severdighetene man kan ta turen innom, feks Big Ben og Houses of Parliament, Buckingham Palace, Tower Bridge, Tower of London, Marble Arch osv. Vil man ha med seg alt men ikke orker å bruke så mye tid på det, er sightseeing-bussene et fint alternativ. Her kan man velge å være med på hele turen, eller gå av når man blir lei. Men man får ikke sett Buckingham Palace fra forsiden, ettersom turistbussene av enellerannen slags grunn kun har lov å kjøre på siden av bygget.

Vil man utforske severdigheter på egenhånd er undergrunnen (og gode sko!) et godt hjelpemiddel. Tar man Circle eller District Line til Westminster (lurer på om stoppet heter Embankment, men husker ikke helt) kommer man ut av undergrunnen kun få meter fra Big Ben (det er nesten sånn at man kan strekke ut handa og ta i den). Man bør også få tak på en londonguide før avreise, [URL=http://tanum.no/vtx.aspx?n=|156||9788203234392]denne[/URL] er virkelig å anbefale, og er å fås kjøpt hos de fleste bokhandlere.

Åh, nå fikk jeg skikkelig lyst å dra til London igjen! Den byen må være favorittreisemålet mitt. Bare typisk at jeg seff ender opp med mannfolk med både flyskrekk og planleggingsfobi.........
Plussmedlem
Judosola
Man må ha med seg minst én musikal når man er i London.

Nuvel... enkelte andre ville nok seia at ein kan droppe musikalen, men at ein må få seg minst ein fotballkamp!
Joda, men her er det jenter som skal dra, i tillegg noen som er interessert i dans. Da vil jeg tro musikal er et bedre alternativ enn en fotballkamp.
hehe, skal få med meg begge deler jeg!
Tror det er Chelsea mot ett eller annet, og musikalen heter Lions king tror jeg:P
Plussmedlem
Fotballkamper er det nok av Man kan se denne ballen rulle omtrent hver eneste dag på TV. Har aldri skjønt dette avhengighetsforholdet mange nordmenn har til enkelte klubber i London eller andre steder i England. Enten det er til "The Blues", "The Hammers", "The Gunners" etc.
Er det ikke nok med "lokallaget" her hjemme?

En musical derimot må oppleves i London
Les Misérables...ahh! Det er en flott musical!
Men The Lion King er nok heller ikke et dårlig alternativ. God fornøyelse
Jeg skal se we will rock you Det ble dessverre ikke nok tid til fotballkamp, men jeg skulle gjerne sett en :P
Tilfeldig bekjentskap
© Are Gjerde
Reklame for plussmedlemskap